مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

جدید ترین نقشه شهر قدس با کیفست بالا

   جدید ترین نقشه شهر قدس با کیفست بالا



قوانین جدید داوری فدراسیون کاراته

قوانین جدید داوری

برای دریافت قوانین جدید داوری بر روی فایل pdf کلیک نمایید.


علی خرمی خبر داد: کاراته تهران صاحب مکان مستقل شد

علی خرمی خبر داد:
کاراته تهران صاحب مکان مستقل شد

رییس هیات کاراته تهران گفت:با رایزنی سرپرست فدراسیون کاراته و توافق بعمل آمده با مهندس طباطبایی، مدیر مجموعه ورزشی شهید شیرودی طی روزهای آینده هیات تهران نیز دارای مکان مستقلی در مجموعه شهید کبکانیان خواهد شد و تمامی فعالیتهای هیات به این مکان منتقل می شود.

علی خرمی ضمن بیان مطلب فوق در خصوص حضور کاراته کاهای استان در مسابقات انتخابی تیم ملی به سایت فدراسیون کاراته گفت: امسال قرار است پیکارهای انتخابی به صورت آزاد برگزار شود به همین منظور 2 روز در هفته کاراته کاران زیر نظر مربیان استان به تمرین و آماده سازی می پردازند تا خود را برای حضور در این رقابتها آماده کنند.

وی ادامه داد: همانند سال گذشته امیدوارم تیم تهران بتواند به موفقیت دست یافته و مقام خوبی را بدست آورد . وی افزود:کاراته تهران با کسب نزدیک به 70 درصد از مدالهای تیم ملی در مسابقات جهانی و نیز چندین مدال در بازیهای آسیایی در میان هیات های ورزشی، بهترین رکورد را در در اختیار دارد و از کاراته کاهای خوبی بهره می برد.

خرمی در خصوص برنامه های پیش روی هیات گفت: در نظر داریم تا شنبه سوم دی ماه یک دوره استاژ داوری آموزش قوانین جدید برای داوران استان تهران را در بخش آقایان و بانوان در دفتر امور مشترک فدراسیونها برگزار نماییم . همچنین پایگاه قهرمانی بزرگسالان برای انجام تمرینات مداوم و بررسی وضعیت ورزشکاران زیر نظر مربیان بومی از روز پنجم دی ماه در سالن کبکانیان تشکیل می شود.

رئیس سبک هانکوریو شیتوریو: جو دوستانه و صمیمی در کاراته

رئیس سبک هانکوریو شیتوریو:
جو دوستانه و صمیمی در کاراته می تواند پیشرفت آن را تضمین کند

رئیس سبک هانکوریو شیتوریو گفت: جو صمیمی و دوستانه که هم اکنون در فدراسیون برپاست می تواند پیشرفت این رشته ورزشی را در میادین مهم ملی و بین المللی تضمین کند.
امیر مهدوی با مثبت ارزیابی کردن تغییرات به وجود آمده در فدراسیون در گفتگو با سایت فدراسیون اظهارداشت:سرپرست جدید فدراسیون خواهان ایجاد تحولات خوب در راستای پیشرفت کاراته است و با تعاملی که با هیات ها، سبکها و پیشکسوتان این رشته ورزشی داشته، مطمئناً می تواند از نظر فنی و علمی کاراته را در میادین ملی و بین المللی به جایگاه واقعی اش برساند.

رئیس سبک هانکوریو شیتوریو از راه اندازی این سبک در استانهای کردستان، مازندارن، خراسان رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بیش از 5000 کاراته کا در این سبک فعالیت دارند و با رایزنی های صورت گرفته با هیات استانها درصدد گسترش بیش از پیش آن در تمامی نقاط کشور هستیم.

مهدوی در خصوص برنامه های این سبک گفت: برگزاری استاژ فنی در استانهای کردستان، فارس و اصفهان و آزمون کمربند دان یک تا چهار آقایان و دان یک تا 3 بانوان دراصفهان از مهمترین برنامه های پیش رو است.

وی افزود: در نظر داریم اولین دوره مسابقات جام باشگاهی را در کشور به مناسبت دهه فجر برگزار کنیم و اقداماتی را هم در این زمینه انجام داده ایم.

مهدوی گفت: تا کنون اعزام برون مرزی نداشته ایم، اما با تغییراتی که در سازمان جهانی سبک صورت گرفته و مقر آن از انگلیس به ایتالیا انتقال یافته، برگزاری مسابقات بین المللی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با پیشنهاد ایران به سازمان جهانی سبک و توافقات انجام شده، یک دوره استاژ فنی را در سال 2012 با حضور کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی برگزار خواهیم نمود.

تسهیلات ویژه فدراسیون جهانی برای داوری ایران

سرپرست فدراسیون کاراته خبر داد:
تسهیلات ویژه فدراسیون جهانی برای داوری ایران

سرپرست فدراسیون کاراته با اشاره به این که کلاس داوری، اردیبهشت سال 91 در ایران برگزار خواهد شد گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده "اسپینوز" رییس فدراسیون جهانی اعلام کرده که تمام هزینه‌های اعزام، اسکان و تدریس "کانکاسیس" رییس و"اسکالانته" دبیر کمیته داوران جهانی برای برگزاری این کلاس پنج روزه در ایران را آن‌ها می‌پردازند که این برای کاراته ایران حائز اهمیت و نشان دهنده جایگاه کاراته ایران است.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته و به نقل از ایسنا، محمد صادق فرجی در مورد انتخاب نایب رییس این فدراسیون اظهار کرد: با توجه به این که خودم حضور تمام وقت دارم و آشوری سرپرست دبیری فدراسیون هم حضوری پررنگ دارد و تمام کارهای اجرایی را انجام می‌دهد، فعلا عجله‌ای برای انتخاب نایب رییس نداریم. البته روی چند گزینه در حال بررسی هستیم و هر زمان که قطعی شد اعلام می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به این که هنوز 50 روز دیگر تا زمان برگزاری مسابقه‌های انتخابی باقی‌مانده ، کادر فنی را مشخص نکرده ایم و بر اساس شاخص هایی که تعیین می کنیم و بررسی تمام جوانب این کادر گزینش خواهد شد.

سرپرست فدراسیون کاراته با تاکید بر اینکه کادر فنی تیم ملی تا زمان برگزاری مسابقه‌های انتخابی معرفی خواهد شد، گفت: کادر فنی پس از معرفی ، مسابقه‌های انتخابی را از نزدیک خواهد دید و روی این مسابقات نظارت خواهد کرد.

وی ادامه داد: هنوز به جمع بندی نهایی در مورد تعداد مربیان تیم ملی نرسیده‌ایم و اگر بتوانیم می‌خواهیم تعداد نفراتی که روی آن‌ها به اجماع رسیده‌ایم معرفی کنیم تا کارها را انجام دهند.

فرجی در مورد سطح مسابقات سوپرلیگ گفت: در مورد سطح فنی، صاحبنظران باید نظر دهند اما این را می دانم که یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت‌ رشته های ورزشی برگزاری منظم لیگ است. نمونه بارز موفقیت فدراسیون‌ها در برگزاری لیگ که نتیجه‌اش را در تیم ملی گرفته اند فدراسیون های والیبال، تکواندو و ووشو هستند.

وی ادامه داد: توجه اصلی ما در برگزاری لیگها به بخش آینده سازان است، باید زمینه ای را فراهم و تسهیلاتی به هیات‌ها دهیم که آن‌ها در لیگ آینده سازان سرمایه‌گذاری‌ کنند و در این لیگ حداقل 30 تیم در دو بخش پسران و دختران داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون کاراته با تاکید بر این که کاراته ایران باید بیش از پیش در مسابقه‌های بین‌المللی شرکت کند گفت: هر چقدر بتوانیم در مسابقات بین‌المللی بیشتری شرکت کرده و یا این مسابقات بین‌المللی را در ایران برگزار کنیم، تیم‌های ملی ما در کوران مسابقات قرار می‌گیرند و به آمادگی می‌رسند که این می‌تواند از لحاظ توسعه کمی و کیفی کمک بسیاری به کاراته ایران کند.

وی ادامه داد: نگاه فدراسیون جهانی در مورد برگزاری مسابقات کاراته وان هم همین است که کشورها بتوانند مسابقات بین‌المللی را برگزار کنند و در آنها شرکت کنند. برگزاری مسابقات "کاراته وان" که رنکینگ جهانی دارد در همین راستا است.

فرجی در پاسخ به این سوال که در برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی در ایران نگاه کمی دارد یا کیفی؟ گفت: کیفیت برای ما مهم است، چرا که می‌خواهیم مسابقات خوبی را با تیم‌های شرکت کننده خوب برگزار کنیم.

وی یادآور شد:طبق هماهنگی انجام شده با وزارت ورزش و جوانان، قرار است سبک‌های آزاد فدراسیون کاراته پس از بررسی‌های شورای برون مرزی به تمام مسابقات آسیایی و جهانی درسبکهای خودشان اعزام شوند.

سرپرست فدراسیون کاراته ادامه داد: سعی ما براین است که تیم ملی در بخش کنترلی هم در مسابقات بین‌المللی شرکت کند که در رنکینگ جهانی موثر است. به طور مثال امسال هفت مسابقه کاراته وان بسیار مهم در جهان برگزار خواهد شد که امیدواریم بتوانیم حداقل در 5 مسابقه آن شرکت کنیم.