مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

کاتاهای گوجوریو

کاتا

کاتا ، مجموعه ای از تکنیک های کاراته است که به شکلی خاص بایکدیگر ترکیب شده و جنبه مبارزه با یک یا چند حریف فرضی را دارد و از این جهت، نوعی تمرین فکری و ذهنی نیز تلقی می شود.
کاتا، همواره با احترام(ری) شروع شده و با احترام نیز پایان می یابد.
کاتا، همچنین، همواره با دفاع شروع شده واغلب با دفاع نیز تمام می شود، و از این دو جهت ، دارای پیام های اخلاقی و انسان دوستانه ی ارزشمندی است که مورد تأیید اسلام نیز می باشد.


کاتاهای گوجوریو
۱- سانچین
2- گه کی سای ایچی
3- گه کی سای نی
4- سایفا
5- سی انچین
6- شی سو چین
7- سان سی ریو
8- سی سان
9- سی پای
10- کورورونفا
11- سوپاریم پی

کاتا جزء کاملی از آموزشه ای هنرهای رزمی می باشد که یادگیری شکل ابتدایی آن با اجرای مکرّر و انفرادی حرکات ، تحت نظراستاد ، در مکان تمرین(DOJO)عملی می باشد. اجرای کاتا به منظور نمایش نمی باشد بلکه برای کمک به خویشتن ، از طریق مطالعه آن برای پیشرفت قابلیتهایمان در کومیته وبعدها درکاربرد عملی آن دریک برخورد واقعی می باشد. بنابراین، ماهیّت کاتا،زیباییِ حرکاتِ آن نیست، بلکه کارایی حرکات آن است. هنگامی که اجرا کننده ی کاتا بتواند ارتباط زیبایی وقدرت را با حرکات بیان نماید و بویژه قادر باشد همان احساس را در بیننده به وجود آورد، می توان گفت که او بر کاتا تسلط دارد.
اگر ما کاتا را به عنوان فرمی از دفاع شخصی قلمداد کنیم، باید تلاش کنیم تا بقیه ی کاتاها را نیز فرا گیریم، چون تمام تکنیک ها فقط در یک کاتا موجود نمی باشد .

کمک های اولیه ورزشی در ضایعات عضلانی اسکلتی

کمک های اولیه ورزشی در ضایعات عضلانی اسکلتی

سیستم عضلانی اسکلتی یکی از دستگاههایی است که معمولاً هنگام انجام فعالیت های مختلف ورزشی بیش از سایر ارگانها در معرض آسیب های گوناگون می باشد . هنگام بروز ضایعه در این سیستم نخستین واکنش بدن بصورت التهاب تظاهر می کند که درد ، تورم ، اسپاسم عضلانی ، خونریزی و محدودیت حرکتی ...برخی از نشانه های آن می باشد .
لذا هنگام وقوع چنین آسیب هایی انجام یکسری اقدامات اولیه درمانی ضرورت ‍پیدا می کند که معمولاً مربیان تیم های ورزشی و پزشکیاران مسئول ارائه این خدمات می باشند .
مهمترین کمک های اولیه در آسیب های ورزشی در PRICE خلاصه شده است که مشتمل است بر :

حفاظت :

در شکستگی ها و دررفتگی ها حفاظت از طریق قرار دادن عضو صدمه دیده در آتل ( Splint ) اعمال می شود . اما در مواردی که آسیب های رباط ها ( Ligaments ) ، تاندون ها ( Tendons ) و عضلات (Muscles ) وجود داشته است از تکنیکهای بانداژ جهت حفاظت موضع استفاده می شود . علاوه بر این اقدامات حفاظتی دیگر شامل به حداقل رساندن شوک و یا شرایطی است که موجب آسیب بیشتر بافتی شود . به بیان بهتر مهترین هدف از حفاظت ، حمایت از مصدوم در پیشگیری از صدمات بیشتر می باشد .

ادامه مطلب ...

شهرجردی،زنجانی و شوتوکان کرمان ملی پوش شدند

شهرجردی،زنجانی و شوتوکان کرمان ملی پوش شدند

مسابقات انتخابی تیم ملی کومیته زیر 21 سال و کاتای جوانان و امید برگزار شد و نفرات برتر بخش‌های مختلف جهت حضور در مسابقات جهانی مالزی انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، در مسابقات انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات جهانی مالزی در آبان ماه که با حضور اعضای کمیته فنی، رئیس فدراسیون و شماری از کارشناسان در مجموعه ورزشی کبکانیان برگزار شد، نفرات راه یافته به دور بعدی در بخش کومیته و نفرات نهایی در بخش کاتا معرفی شدند.

در بخش کومیته تیمی زیر 21 سال و در وزن منهای 68 کیلو گرم مرتضی شفاهی و بهمن عسگری، در وزن منهای 78 کیلو گرم علی فداکار و حامد مرادی و در وزن به علاوه 78 کیلو گرم سجاد گنج زاده و یونس نوروزی به دور بعدی اردوهای آماده سازی راه یافتند.

در بخش کاتا و در رده سنی 14-15 سال امیر علی زنجانی به عضویت تیم ملی درآمد. در رده سنی 16-17 سال ابوالفضل شهرجردی باز هم پیراهن تیم ملی را از آن خود کرد.

در کاتای تیمی رده سنی 14-17 سال نیز تیم شوتوکان کرمان با برتری مقابل حریفان خود به عضویت تیم ملی درآمدند.

یادآور می شود به دلیل مصدومیت مهران قربانعلی پور، مسابقات انتخابی کاتای زیر 21 سال به هفته آینده موکول شد.

آغاز دومین مرحله آماده سازی تیم ملی جوانان و امید

آغاز دومین مرحله آماده سازی تیم ملی جوانان و امید
دومین دوره اردوی آماده سازی تیم ملی جوانان و امید از امروز در مجموعه ورزشی شهید کبکانیان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، اردوی آماده سازی این تیم با حضور 15 ورزشکار در دو رده سنی 14-15 سال و 16 -17 سال برای شرکت در مسابقات جهانی مالزی در حال برگزاری است.
این مرحله از اردو تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.
این تیم به سرمربیگری علیرضا کتیرایی و مربیگری اکبر عبدولی ماه گذشته در مسابقات آسیایی چین و مسابقات سال گذشته هنگ کنگ عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

مسابقات انتخابی تیم ملی زیر21 سال جمعه برگزار می‌شود

مسابقات انتخابی تیم ملی زیر21 سال جمعه برگزار می‌شود
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات انتخابی تیم ملی زیر 21 سال روز جمعه در سالن شهید کبکانیان برگزار می‌شود.

قرار است این مسابقات در دو بخش کاتا و کومیته بعد از اذان مغرب و مراسم افطار برگزار شود.

تیم ملی کاراته زیر 21 سال کشورمان خود را برای مسابقات جهانی مالزی آماده می‌کند.