مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مسابقات قهرمانی کاراته بزرگسالان آسیا؛ چالاکی صاحب مدال نقره شد

مسابقات قهرمانی کاراته بزرگسالان آسیا؛
چالاکی صاحب مدال نقره شد


در نخستین روزاز یازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در وزن منهای55 کیلوگرم فاطمه چالاکی با شکست مقابل حریف ژاپنی صاحب مدال نقره شد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، در این دوره از رقابتها که با شرکت 254 کاراته کا از 26 کشور در تاشکند ازبکستان و در رده سنی بزرگسالان آغاز شده است، فاطمه چالاکی در وزن منهای 55 کیلوگرم پس از اینکه در بازی اول توانست نیشا آلاگاسان از مالزی را پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی با رای داوران شکست دهد در گام دوم شی جیانگ لی از چین را 5 بر یک مغلوب کرد تا در مبارزه سوم مقابل نماینده ویتنام دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی گوانگژو به برتری 5 بر یک برسد.
چالاکی در فینال مقابل کوبایاچی از ژاپن قرار به دلیل 4 اخطاره شدن نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره بسنده نمود.

ایران نایب قهرمان کاراته نوجوانان و جوانان آسیا شد

با کسب 6طلا، 4 نقره و 12 برنز؛
ایران نایب قهرمان کاراته نوجوانان و جوانان آسیا شد

در پایان دوازدهمین دوره رقابتهای کاراته نوجوانان و جوانان آسیا تیم ایران در مجموع دختران و پسران با کسب 6 طلا، 4 نقره و 12 برنز به مقام نایب قهرمانی این قاره دست یافت.

در مسابقات قهرمانی کارته آسیا که با حضور 249 ورزشکار از 25 کشور در شهر تاشکند ازبکستان در حال پی گیری است، ژاپن با 15 مدال (11طلا، 2نقره و2 برنز ) بر سکوی اول رده نوجوانان و جوانان کاراته آسیا ایستاد، ایران با 22 مدال(6طلا، 4نقره و 12 برنز) جایگاه دومی را در اختیار گرفت. قزاقستان با 2 طلا، یک نقره و 3 برنز سوم شد. ازبکستان با یک طلا، 8 نقره و 2 برنزو عربستان با یک طلا، 2 نقره چهارم و پنجم دست پیدا کردند.

اردن، تایلند، ویتنام، اندونزی و مالزی عناوین ششم تا دهم را از آن خود کردند.
بر اساس این گزارش کشورهای چین، کویت، تایوان، قرقیزستان، تاجیکستان، سوریه و هند تیم های دیگری بودند که موفق شدند کاراته کاهای خود را روی سکو ببینند.

مسابقات کاراته قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در حالی امروز به پایان رسید که یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا از فردا در همین شهر آغاز می شود.

مسابقات قهرمانی کاراته نوجوانان و جوانان آسیا؛

مسابقات قهرمانی کاراته نوجوانان و جوانان آسیا؛
پرونده کاتای انفرادی با 2 مدال نقره بسته شد

در آغاز نخستین روز از دوازدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا و در رده سنی نوجوانان و جوانان در تاشکند ازبکستان، آرزو نعمتی پور و مهدی امامی در کاتای انفرادی موفق به کسب مدال نقره شدند.

در روز نخست پیکارهای قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان و جوانان که از امروز شنبه 24 تیر ماه در تاشکند ازبکستان با حضور 25 کشور آغاز شده است، در کاتای انفرادی بانوان آرزو نعمتی پس از غلبه بر قزاقستان و مالزی با کسب 5 پرچم راهی دور فینال شد. نعمتی در فینال به مصاف نماینده ای از ژاپن رفت و نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

در کاتای انفرادی پسران هم مهدی امامی در رده سنی 14-15 سال پس از پیروزی در مقابل عربستان، کویته و مالزی با 5 پرچم ، در فینال با همین نتیجه مقابل حریفی از ژاپن باخت و دومین مدال نقره را برای تیم ایران به ارمغان آورد.

سایر نتایج این رقابتها متعاقباً اعلام می شود.

موفقیت کاراته کاهای ایران در تاتامی آسیایی

نگاهی گذرا به موفقیت هایی که بدست آمد؛
40 طلا، 37 نقره و 39 برنز حاصل 22 سال تلاش کاراته کاهای ایران در تاتامی آسیایی

تیم ملی بزرگسالان کاراته کشورمان در حالی روز جمعه( 23تیرماه) عازم رقابتهای قهرمانی آسیا می شود که پیش از این در 12 دوره برگزاری این پیکارها، در مجموع به 40 مدال طلا، 37 مدال نقره و 39 مدال برنز شده بود.

 تیم ملی کاراته ایران در 12 دوره گذشته به دو عنوان قهرمانی ( بخش مردان) 6 نایب قهرمانی و 3 مقام سومی دست یافت تاپس از ژاپن یکی از موفق ترین تیم های این رقابتها باشد.( دو دوره این مسابقات با نام قهرمانی آسیا - اقیانوسیه برگزار شد و از سال 1993 وقتی کاراته کاهای آسیایی سفره خود را از کاراته کاهای اقیانوسیه جدا کردند! مسابقات تحت عنوان قهرمانی آسیا برگزار شد که تاکنون نیز ادامه دارد). 

*درنخستین دوره این پیکارها که در سال 1989 در استرالیا برگزار شد تیم ایران توسط افشین کشاورز وعلیرضا تاجیک به مدال طلا رسید، فریبرز جهانبخش مدال نقره را از آن خود کرد و شعبان ساعدی،حسین شعفی و محسن ونکی سه کاراته کایی بودند که صاحب مدال برنز شدند تا ایران با 6 مدال به مقام سومی آسیا دست یابد.

*دومین دوره مسابقات در سال 1991 به میزبانی نیوزلند برگزار شد و ایران مقام سومی اش را تکرار کرد. برای تیم ایران در این دوره حسین شعفی تنها طلایی کاروان ایران بود، در کومیته تیمی(حسین شعفی،وحید خواجه حسینی،قاسم اعلایی،مهدی جعفری،سعید آشتیان،علیرضا تاجیک،فریبرز جهانبخش) و قاسم اعلایی 2 مدال نقره را به ارمغان آوردند و وحید خواجه حسینی(2مدال برنز)،حسین شعفی،ابراهیم نادربیگی، فریبرز جهانبخش، مهدی جعفری وعلیرضا تاجیک صاحب نشان های برنز شدند.

*مسابقات آسیایی تایوان سومین دوره این رقابتها بود که در سال1993 برگزار شد و سعید آشتیان مدال طلا،وحید خواجه حسینی، قاسم علایی، علیرضا تاجیک در کومیته تیمی مدالهای نقره و محمد حجتیان، مازیار فرید خمامی، آرش جوانشیر و سهیل خادم مقدم مدالهای برنز را بدست آرودند تا تیم ایران برای اولین بار نایب قهرمان این پیکارها شود.

*چهارمین و پنجمین دوره مسابقات در سالهای 1995و1997 به ترتیب در فیلیپین و ماکائو برگزار شد و تیم ایران عنوان نایب قهرمانی اش را بار دیگر تکرار کرد.
در سال 1995سعید آشتیان ، علیرضا کتیرایی، مجید عبدالحسینی و مرحوم علی شاطر زاده 4 کاراته کایی بودند که مدال های طلا را برای تیم ایران به ارمغان آوردند و تیم ملی توسط مهدی جعفری و در کومیته تیمی به مدال نقره رسید و مازیار فرید خمامی مدال برنز را بر گردن آویخت.

*در سال 1997 هم علی شاطر زاده و مهدی جعفری مدال طلا، مازیار فرید خمامی ،مهدی عمو زاده، علیرضا کتیرایی وبنیامین نجیبی باهر 4 مدال نقره ،مجید عبدالحسینی و کومیته تیمی 2 مدال برنز را بدست آوردند.

*در سال 1999 سنگاپور بود که تیم ملی کاراته ایران صاحب 10 مدال طلا، نقره و برنز شد تا برای نخستین بار عنوان قهرمان رقابتهای آسیا به مردان کشورمان برسد.
یوسف عطایی، اسفندیاری، مهدی عمو زاده ،علیرضا کتیرایی،بنیامین نجیبی باهر وعلی شاطر زاده 6 مدال طلا گرفتند. مازیار فرید خمامی و کاتا تیمی(مجید اشجعی- امین مزارعی- عباد فیضی) نشان نقره، مجید عبدالحسینی و کومیته تیمی با ترکیب (مجید عبدالحسینی-مهدی عمو زاده –علیرضا کتیرایی-بنیامین نجیبی باهر-علی شاطر زاده- مازیار فرید خمامی - مهران بهنام فر) صاحب مدال برنز شدند.

*در سال 2001 و در مالزی بود که تیم ایران اگر چه 8 مدال بدست آورد نه تنها نتوانست از عنوان قهرمانی اش دفاع کند بلکه در مکان چهارم ایستاد. در آن دوره حسن شاطر زاده تنها طلایی تیم ایران بود. علی شاطر زاده، مهران بهنام فر وجاسم ویشگاهی 3 مدال نقره، علی ساریخانی، ناصر خواجه حسینی، کاتا تیمی(مجید اشجعی-امین مزارعی-عباد فیضی)و کومیته تیمی مدال برنز گرفتند.

*سال 2003 ماکائو بود که تیم ایران برای چهارمین بار توانست مقام نایب قهرمانی را بدست آورد.نادر جودت، علی شاطر زاده و کومیته تیمی مدالهای طلا، حسین روحانی، مهدی عمو زاده، محسن سلیمی، مهران بهنام فر ومجید طحانی مدالهای نقره ،محسن اشرفی در (کاتا انفرادی) وکاتا تیمی مدالهای برنز را کسب کردند.

*سال 2004 تایوان بود که باز هم تیم ایران به مقام نایب قهرمانی دست یافت.برای تیم ایران در این بازیها حسن روحانی، سعید فرخی، علیرضا کتیرایی مدالهای طلا ، حسین روحانی، مهدی عمو زاده، جاسم ویشگاهی وکومیته تیمی 4مدال نقره و احمد اخوان، مازیار الهامی وکاتا تیمی مدالهای برنز را بدست آوردند.

*در سال 2005 تیم ایران با 14 مدال بیشترین تعداد مدال را در تمامی دوره هایی که پیش از این شرکت نموده بود را کسب کرد.نادر جودت ، سعید فرخی، علی شاطرزاده ، کومیته تیمی(مجید عبدالحسینی- مهدی جعفر قلی زاده-سعید فرخی-جاسم ویشگاهی-مهران بهنام فر-نادر جودت-مهدی عمو زاده) 4 مدال طلا، حسین روحانی، مهدی عمو زاده، محسن سلیمی، مهران بهنام فر، حامد زیگساری، سعید فتحی نژاد، محمد رضا باتوانی 7 مدال نقره،محسن اشرفی(کاتا انفرادی )، کاتا تیمی(احد شاهین-رامین ذاکری –عادل رهبران) ومجید طحانی 3مدال برنز را بدست آوردند. این رقابتها در ماکائو برگزار شد و تیم ایران به مقام نایب قهرمانی رسید.

*در سال 2007 مالزی تیم ایران یک رتبه نزول کرد و به جایگاه سوم رسید.جاسم ویشگاهی، نادر جودت، مازیار الهامی، منصور حسن بیگی مدالهای طلا، کومیته تیمی(جاسم ویشگاهی- اسماعیل ترکزاد-مازیار الهامی-رضا عزیزی-مهدی جعفر قلی زاده-نادر جودت-رسول همرنگ) مدال نقره ، محسن اشرفی وعلی اسدی 2 مدال برنز را برای تیم ارمغان آوردند.

*در سال 2009 به میزبانی چین برگزار شد تیم ایران در بخش مردان قهرمان شد، اما در مجموع به مقام نایب قهرمانی دست یافت.محمد قاسمی، محمد غروبی، سعید فرخی ، نادر جودت، ذبیح اله پور شیب و کومیته تیمی(مهدی دولی خانی-فرزاد عباس زاده-مهدی سلطانی-حامد زیگساری-علی اسدی) مدالهای طلا، کاتا تیمی(رضا خداشناس- میلاد خدایاری-سید جمشید حسینی) مدال نقره، حسن غفاری وسید داود شاهچراغی مدالهای برنز را از آن خود کردند.

سال 2011 چین هم با نایب قهرمانی تیم ایران همراه بود. سعید فرخی، ذبیح اله پور شیب وکومیته تیمی مدال طلا ،حمیده عباسعلی و تیم کاتای بانوان مدال نقره ، امیر مهدی زاده ، مهدی سلطانی، مهسا افسانه وکومیته تیمی بانوان 4 مدال برنز را کسب کردند.

اما در این دوره از پیکارها که به میزبانی تاشکند ازبکستان طی روزهای 24 تا 27 تیر ماه برگزار می شود و ملی پوشان کشومان با انگیزه ای دوچندان راهی این رقابتها می شوند تا علاوه بر کسب بهترین نتیجه، مدالهای خوشرنگی هم کسب کنند.

برای تیم ایران در این دوره داود شاهچراغی، آرمین روشنی ،فرزاد محمد خانلو ،احد شاهین،وحید حسنی پور، سعید علی پور، سعید احمدی، حامد زیکساری،ابراهیم حسن بیگی، سعید فرخی، محمد هادی داود آبادی، ناصر نجفی، علی فداکار،ذبیح الله پور شیب،سامان حیدری و سجاد گنج زاده در بخش مردان و مهسا افسانه،نجمه سادات قاضی زاده، الناز تقی پور، سحر کرجی، فاطمه چالاکی، سمانه خوشقدم،پگاه زنگنه ،حمیده عباسعلی، نسرین دوستی، لیلا بهرامی و سمیرا ملکی پور در بخش بانوان به میدان می روند.

مسابقات قهرمانی کشور سبک شوتوکانWSKF برگزار شد

مسابقات قهرمانی کشور سبک شوتوکانWSKF برگزار شد
اصفهان جام قهرمانی را به خانه برد

شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور سبک شوتوکانWSKF که 15 و 16 تیر ماه در تهران برگزار شد، با قهرمای تیم اصفهان خاتمه یافت.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، در پایان رقابتهای قهرمانی کشور سبک شوتوکانWSKF که با حضور 504 کاراته کا از 18 استان برگزار شد، تیم اصفهان با کسب 9 مدال طلا مقام نخست را بدست آورد، البرز با 9 مدال طلا در مکان دوم قرار گرفت، تهران و گیلان با 4 مدال طلا مشترکاً عنوان سومی را از آن خود کردند.

نتایج بدست آمده به شرح ذیل است:
نفرات اول کومیته 18 تا 21 سال در اوزان مختلف:
در وزن 55-کیلوگرم: سعید شاملو
در وزن60-کیلوگرم: مهدی حاتمیان
در وزن 68-کیلوگرم: امیر حسین برکتی
در وزن 76کیلوگرم: مهران یوسفی
در وزن 76+کیلوگرم: محسن قلیزاده

در کومیته بزرگسالان:
در وزن 55-کیلوگرم: نصرت اسدی پناه
در وزن 60-کیلوگرم: امید حسین پور
در وزن 67-کیلوگرم: شاهین جعفری
در وزن 75-کیلوگرم: فرشید محمدی
در وزن 84-کیلوگرم: احسان حیدری
در وزن84+کیلوگرم: ایمان گل محمدی

در کومیته آزاد(جیو):
در وزن70-کیلوگرم:حسین سرلک
در وزن 70+کیلوگرم: محسن میرقیصری

در کومیته نوجوانان:
در وزن 25-کیلوگرم: پوریا اقدسی
در وزن 30-کیلوگرم: شایان نوری
در وزن 35-کیلوگرم: احسان محمدیان
در وزن 38-کیلوگرم: امیر حسین مظفری
در وزن 42-کیلوگرم: علی ثابت راسخ
در وزن 45-کیلوگرم: دانا رحیمی
در وزن 50-کیلوگرم: محمد صادق شعبانی
در وزن 55-کیلوگرم: علی صفدریان
در وزن 55+کیلوگرم: مهدی ابراهیمی

در کومیته جوانان:
در وزن 45-کیلوگرم: محمد هاشمی
در وزن 50-کیلوگرم: محمد راشدی
در وزن 55-کیلوگرم: میلاد افشانی
در وزن 60-کیلوگرم: علی طهماسبی
در وزن 60+کیلوگرم: بهراد نو نژاد

در بخش کاتای انفرادی:
زیر 8 سال: کیارش سجادی
8-10 سال: امیر رضا شیخ الاسلامی
10-12 سال: عرفان حاجی بیگلو
12-14 سال: حسین مقتدر
15-17 سال: سجاد صادقی
18-21 سال:محمد حسین ناصری
بزرگسالان: حامد ابراهیمی.