مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

هفته دوم لیگ سبکهای غیرکنترلی برگزار شد

هفته دوم لیگ سبکهای غیرکنترلی برگزار شد

هفته دوم از دور رفت لیگ سبکهای غیرکنترلی جمعه 27 اردیبهشت ماه در سالن مرکز آموزش شهید کبکانیان تهران برگزار گردید و تیم ملی حفاری با کسب دو برد صدرنشین شد.

 در هفته دوم لیگ سبکهای غیرکنترلی تیم ملی حفاری با کسب دو پیروزی مقابل باشگاه مقاومت خوزستان و باشگاه دانیال 31 امتیازی شد و در صدر جدول رده بندی ایستاد.

شهرداری چابهار ابتدا مقابل باشگاه مبارز چالوس به برتری رسید و سپس مقاومت خوزستان را شکست داد و با 25 امتیاز در مکان دوم قرار گرفت.

دیدار تیم های ثامن الحجج و تاکسیرانی مرودشت با نتیجه مساوی به اتمام رسید و در دومین مبارزه تیم ثامن الحجج مقابل تیم مبارز چالوس پیروز شد تا 20 امتیازی شده و در جای سوم قرار بگیرد.

در سایر دیدارها نتایج ذیل بدست آمد:
تیم مناطق نفت خیز جنوب از سد باشگاه دانیال گذشت و مقابل تیم سیوان تجارت نتیجه را واگذارکرد. سیوان تجارت در بازی نخست خود موفق شد تیم نفت پارس را شکست دهد و تاکسیرانی مرودشت مقابل تیم نفت پارس به برتری رسید.

اعضای جدید هیات مدیره سبک کان ذن ریو مشخص شدند

اعضای جدید هیات مدیره سبک کان ذن ریو مشخص شدند

اعضای جدید هیات مدیره سبک کان ذن ریو در پایان مجمع انتخاباتی این سبک شناخته و معرفی شدند.

مجمع این سبک با حضور مسوولان و اساتید برگزار شد و حاضرین تصمیم گرفتند تا انتخاباتی مبنی بر معرفی اعضای جدید هیات مدیره برگزار شود.

در این مجمع، استاد سلیمی ضمن تشکر از علیرضا سمندر به منظور ایجاد آرامش در کاراته کشور گفت: دیگر قادر به همکاری در بخش اجرایی این سبک نیست.
همچنین محمد آرین خو و محمد بهرامی از اساتید کاراته کشور نیز اعلام کرده که فقط قصد نظارت و همکاری با این سبک را داشته و کار را به جوانترها واگذار کردند.

در پایان رای گیری انجام شده، سیروس یزدانی با 44 رای، افسانه باقری با 38 رای، جلال بهنیا با 34 رای و همچنین شاپور علی آبادی و امیر صفا به عنوان اعضای جدید هیات مدیره سبک کان ذن ریو انتخاب شدند.

4 نفر کاندیدای ریاست فدراسیون کاراته شدند


با اتمام زمان قانونی،4 نفر برای احراز پست ریاست فدراسیون کاراته ثبت نام کردند.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، زمان ثبت نام از علاقه مندان برای حضور در مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون کاراته عصر روز سه شنبه 24 اردیبهشت ماه به پایان رسید که در راستای آن 4 نفر ثبت نام کردند.

علیرضا سمندر سرپرست فعلی فدراسیون کاراته که پیش از این هم سابقه ریاست فدراسیون کاراته را در کارنامه دارد، محمد علی زمانی دبیر سازمان لیگ که در سالهای گذشته نیز به عنوان سرپرست در راس فدراسیون حضور داشته، مجید باغدارنیا از پیشکسوتان این رشته و رئیس سبک دای دو جوکو و محمد باتوانی از کاتاروهای با سابقه کشورمان برای احرازپست ریاست فدراسیون ثبت نام کردند.

زمان برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون به زودی از سوی وزارت ورزش و جوانان اعلام خواهد شد.

نایب رییس فدراسیون کاراته: عینک بدبینی را برداریم!

مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته امید برگزار شد و در وزن 68- کیلوگرم دادیار رهنما، پسر سرمربی تیم ملی به اردوها راه یافت. به دنبال این موضوع، برخی‌ها شائبه‌هایی ایجاد کردند، هر چند رهنما گفت که هیچ دخالتی در انتخابی ها نداشته و پسرش به خاطر توانمندی‌هایش دعوت شده است. سرپرست نایب رییسی فدراسیون کاراته هم در این باره گفت: باید این عینک بدبینی را از چشمان خود برداریم. 


احمد شقاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه‌ی ورزش ما هر زمان فردی انتخاب می‌شود افراد برای خودشان دلیل و بهانه می‌آورند و به نتیجه‌ای که می‌خواهند، می‌رسند. این دیدگاه اشتباه است و باید این عینک بدبینی را برداریم. ما تا به یقین نرسیدیم، نباید بحثی را مطرح کنیم و به کسی تهمت بزنیم.


وی در مورد این شائبه انتخاب پسر سرمربی تیم ملی برای ورود به اردوها، افزود: با علم به این که سمندر، سرپرست فدراسیون و آشوری دبیر فدراسیون در مسابقات انتخابی حضور داشتند و همه چیز را دیده‌اند بعید و محال می‌دانم که اتفاقی خارج از قاعده در سیستم‌ انتخابی ها رخ داده باشد.


سرپرست نایب رییسی فدراسیون کاراته با اشاره به این که دیدگاه سمندر شایسته سالاری است، یادآور شد: از همان ابتدا که سمندر کارش را در فدراسیون شروع کرد دیدگاهش این بود که حقی از کسی ضایع نشود. برای او ملی‌پوشی که برای اولین بار از شهرستان به اردوها می‌آید و کسی که 10 سال است از تهران در اردوهاست تفاوتی ندارد، بلکه می‌خواهد بهترین ها در اردو باشند.


وی ادامه داد: سمندر حتی در مورد پسرش هم ورود نکرد و شایسته سالاری را ملاک قرار داد. در مسابقات انتخابی تیم ملی وقتی پسرش مبارزه داشت به سرمربی تیم ملی گفت که فکر نکنید این پسر من است که مبارزه می‌کند، بلکه او هم مانند بقیه یک کاراته کار است که مسابقه می‌دهد. وقتی این برخوردها و صحبت‌ها را می‌شنوید، می بینید که سمندر چه دیدگاهی دارد.

بازگشت قهرمان جهان امیر مهدی‌زاده به کاراته

بازگشت قهرمان جهان به کاراته
قهرمان کاراته جهان که مدتی به دلیل مصدومیت از تیم ملی دور است، گفت: دو ماه دیگر می‌توانم دوباره تمرین‌هایم را شروع کنم.
ایسنا - امیر مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: از وقتی که کشکک زانویم را عمل کرده‌ام در چندین مرحله پزشکم آن را دیده است و آخرین بار آن یکی، دو روز پیش بود که گفت شرایط پایم خوب است. اکنون کارهای فیزیوتراپی، آب درمانی و نرم دویدن را انجام می‌دهم اما به خاطر محدودیت حرکتی که زانویم دارد فعلا نمی‌توانم تمرین کاراته انجام دهم. البته تمرین‌های بالاتنه را انجام می‌دهم تا آمادگی‌ام را حفظ کنم.

وی افزود: طبق گفته پزشکم اگر شرایط همین طور باشد دو ماه دیگر می‌توانم تمرین‌های کاراته‌ام را شروع کنم که این خبر خوبی بعد از حدود 8 ماه دوری از کاراته است.

قهرمان کاراته جهان با اشاره به اینکه سمندر (سرپرست) و آشوری (دبیر فدراسیون) در جریان تمام کارهای او هستند، گفت: در مورد حضور در اردوها و دیگر موارد فعلا نمی‌توانم چیزی بگویم چرا که شرایطم اصلا مشخص نیست. آقایان سمندر و آشوری از ریزترین برنامه‌های من با خبر هستند و در مورد ورودم به تیم ملی باید ببینم که در آینده چه شرایطی پیش می‌آید.

وی ادامه داد: طبیعی است که با شرایط نمی‌توانم فعلا به اردوها بروم اما با تغییر زمان مسابقه‌های قهرمانی آسیا از مهر به آذرماه شرایط به سود من شد و اکنون فرصت دارم تا در شرایط بهتری به اردوها بیایم. هدفم حضور در مسابقه‌های قهرمانی آسیا در امارات است و تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا در این رقابت‌ها عملکرد موفقی داشته باشم.

مهدی‌زاده در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند در مسابقه‌های آسیایی امارات چه مدالی کسب کند گفت: هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. من تنها به این فکر می‌کنم که عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارم. مدال آسیایی را در کارنامه ندارم و امیدوارم تا از این مسابقه‌ها هم مدال بگیرم.

این کاراته‌کار اهل قم که نسبت به پرداخت پاداشش اعتراض داشت از مسئولان فدراسیون کاراته در پرداخت بخش اول پاداش قهرمانی جهان در فرانسه تشکر کرد و یادآور شد: اینکه مسئولان فدراسیون کاراته در این شرایط سخت مالی 7 میلیون تومان از طلب 20 میلیونی من را پرداخت کرده‌اند جای تشکر دارد.

وی در مورد هزینه‌های عمل جراحی‌اش افزود: تمام مدارک لازم در مورد این عمل را به فدراسیون کاراته داده‌ام و آشوری در جریان جزئیات است. قرار شده آنها بخشی از این هزینه را بپردازند.