مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

فراخوان برای ورود کاراته به دروازه های المپیک؛

فراخوان برای ورود کاراته به دروازه های المپیک؛


جامعه کاراته برای افزایش شانس این رشته به منظور حضور در المپیک 2020 باید بزرگی و اتحاد خود را نشان داده و به حضور این رشته در المپیک رای دهند.

پس از اینکه نام 7 رشته اضافه شدن به فهرست بازیهای المپیک تابستانی 2020 مطرح شد رقابت همه جانبه ای بین جامعه این ورزشها صورت گرفت تا آنان بتوانن خود را به دروازه های المپیک برسانند.

پس از اینکه اخبار معتبری در مورد حذف کشتی از بازیهای المپیک 2020 انتشار یافت، بررسی و رایزنی ها در خصوص اضافه شدند رشته جدید به این بازیها آغاز شد که در این بین به نظر می رسد کاراته بیشترین شانس را داراست.

سایت معتبر ورزشی SPORTSNATION با آدرس اینترنتی espn.com چند روزی است که نظر سنجی خود را برای حذف و اضافه شدن رشته های ورزشی به المپیک 2020 آغاز کرده است که در این راستا کاراته برای ورود به این رقابت معتبر با 45 درصد آرا در رتبه دوم قرار دارد.

به نظر می رسد جامعه کاراته ایران به عنوان بخشی از کاراته جهان باید در این رای گیری حضور گسترده ای داشته باشد تا آرزوی چندین ساله این رشته رزمی برای حضور در المپیک محقق شود.

برای رای دادن به لینک ذیل وارد شده و ابتدا رشته ای که می بایست از المپیک حذف شود را انتخاب کرده و سپس وارد گزینه 2 شده و کاراته را انتخاب و ثبت کنید.
http://espn.go.com/sportsnation/poll/_/id/4931/wrestling-olympics#top

اخباری از برگزاری مسابقات سبکی

اخباری از برگزاری مسابقات سبکی

سبکهای جیسن کاراته یونیون،شوتوکانski،کیوکوشین ایچی گکی،کیوکوشین ایران، کن شین کان و کیوکوشین ماتسوشیما مسابقات سبک خود را اسفند ماه برگزار می کنند.


 مسابقات کاپ آزاد سبک جیسن کاراته یونیون با نام رونین کاپ 4 اسفند ماه در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در مجموعه ورزشی الغدیر برگزار می شود.

*ششمین دوره مسابقات بین المللی آقایان سبک شوتوکانski 3و4 اسفند ماه در استان هرمزگان(جزیره قشم) انجام می گردد.

*سبک کیوکوشین ایچی گکی هم در نظر دارد یک دوره مسابقه قهرمان قهرمانان آقایان سبک خود را 4 اسفند ماه در استان خوزستان و در سالن شهید مجدیان برگزار کند.

*سبک کیوکوشین ایران در نظر دارد مسابقات قهرمانی کشور بانوان خود را 11 اسفند ماه در باشگاه سرباز تهران برگزار کند.

*همچنین مسابقات قهرمانی کشور سبک کن شین کان در بخش بانوان نیز 11 اسفند ماه در خوزستان برگزار خواهد شد.


*یک دوره مسابقات قهرمانی غرب کشور سبک کیوکوشین ماتسوشیما در بخش آقایان قرار است 18 اسفند ماه به میزبانی استان کرمانشاه برگزار گردد.
این رقابتها در رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان خواهد بود.

سرمربی پیشین تیم‌های ملی جوانان، امید به میانمار میرود

یک مربی ایرانی دیگر می‌رود
سرمربی پیشین تیم‌های ملی جوانان، امید و زیر 21 سال کاراته ایران با مسئولان کاراته میانمار به توافق رسید و سرمربی این تیم می‌شود.


سرمربی پیشین تیم‌های ملی جوانان، امید و زیر 21 سال کاراته ایران با مسئولان کاراته میانمار به توافق رسید و سرمربی این تیم می‌شود.

علیرضا سلیمانی که سابقه سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان ایران و سرمربیگری تیم‌های ملی جوانان، امید و زیر 21 سال ایران را در کارنامه دارد با مسئولان کاراته میانمار به توافق رسید و به صورت رسمی هدایت کاراته این کشور را بر عهده خواهد گرفت.

قرارداد سلیمانی به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان، جوانان و امیدهای ایران تا پایان سال 1391 است و بعد از آن به صورت رسمی سرمربی میانمار خواهد شد.

سلیمانی در شش ماه گذشته چهار استاژ فنی را در میانمار برگزار کرده و به نظر می‌رسد بعد از حضور در این استاژها بوده که مسئولان کاراته این کشور آسیای شرقی تمایل پیدا کردند از او استفاده کنند.

علیرضا سلیمانی به صورت مقطعی برای هدایت کاراته میانمار به توافق رسیده و بعد از آن که به صورت رسمی قراردادش با کاراته ایران به پایان برسد با میانماری‌ها قرارداد امضا خواهد کرد.

سلیمانی سابقه سال‌ها سرمربیگری و فعالیت در کاراته مالزی را هم در کارنامه دارد.

مسابقات قهرمانی کشور سبکهای آزاد بانوان برگزار می شود



هفتمین دوره مسابقات قهرمانی کشور سبکهای آزاد بانوان 18 اسفند ماه در آذربایجان غربی برگزار می شود.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، این پیکارها در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان و در دو بخش کاتا و کومیته خواهد بود.
55-،60-،65-،70-و70+کیلوگرم اوزان رده سنی بزرگسالان خواهد بود و مسابقات رده سنی جوانان نیز در اوزان 45-،50-،55-،60-و60+کیلوگرم برگزار می گردد.

شرکت کنندگان کاتا نیز دور اول (پینان سونوگو)، دور دوم(سوکی نو کاتا) و دور سوم(اختیاری غیر تکرار از کاتاهای شیته) باید اجرا کنند.

استانهای شرکت کننده در این مسابقات تا 15 اسفند ماه فرصت دارند تا آمادگی خود را برای حضور در این رقابتها به فدراسیون اعلام کنند.

مسابقات کاراته بانوان سبک بایاکورن برگزار شد



اولین دوره مسابقات سبک بایاکورن بانوان استان تهران در باشگاه سرای محله 28 بهمن ماه برگزار شد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، این دوره از رقابتها در دو رشته کاتا انفرادی و کومیته با حضور 100 شرکت کننده برگزار شد که نتایج ذیل بدست آمد:
در بخش کاتا:
نونهالان:1-فاطمه عابدی 2- فاطمه کرد 3-زهرا اسماعیلی 4-زهرا لواسانی نژاد
نوجوانان: 1-مریم السادات حسینی جم 2- مژده طالبیان
جوانان: 1- هانیه فخاری 2-نرگس قاسمی
جوانان(قهوه ای مشکی) :محدثه زارع
بزرگسالان: فاطمه بختیاری
همچنین نفرات ذیل برترینهای اوزان مختلف کومیته شدند: آمنه رحیمی - عسل نتاج- نرگس قاسمی - سهیلا ابراهیمی- هما حسینی - فرزانه پروایی - شقایق بختیاری - پریا ابهری-آریانا حاتم لوشانی - نگین شاه رضایی - فاطمه بیگلری - فاطمه عابدی- فاطمه کرد- زهرا اسماعیلی - زهرا لواسانی نژاد - مریم السادات حسینی جم - مژده طالبیان