مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

برگزاری اردوی تیم ملی کاراته جوانان و نوجوانان در ارومیه

  رئیس هیات کاراته آذربایجان غربی گفت: هفتمین مرحله اردوی تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان
 پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در ارومیه در حال برگزاری است.

جواد سلیمی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اردو از روز گذشته آغاز شده و تا سوم تیرماه در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه ادامه می یابد.
وی با اشاره به اسامی نفرات حاضر در این اردو بیان کرد: در بخش نوجوانان پویا اقدسی از البرز، حسین خدری از قم، عرفان داودی از همدان، امیر حسین بیگلری از قزوین و کامران بصیری از اراک به این اردو دعوت شده اند.
وی ادامه داد: در بخش جوانان نیز علیرضا علیزاده، محمدرضا مرادی، سیدعلی کریمی و باربد صداقت از آذربایجان غربی به همراه مجید نیکو همت از اراک حضور دارند.
رئیس هیات کاراته آذربایجان غربی اظهار کرد: این اردو به منظور آماده سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیایی قزاقستان که هجدهم تیر ماه سال 96 در قزاقستان برگزار می شود، تمهید شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یکی از استان های مطرح کشور در رشته کاراته به شمار می رود و از قطب های این رشته محسوب می شود.
رقابت های کاراته جام صلح و دوستی از جمله رقابت های معتبر بین المللی است که به میزبانی ارومیه برگزار می شود.

محرومیت بانوی ملی پوش کاراته به دلیل مصاحبه علیه فدراسیون


  کمیته انضباطی فدراسیون کاراته «مهسا افسانه» بانوی ملی پوش کاراته ایران را به مدت شش ماه از حضور در مسابقات محروم کرد. 
 
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این ملی پوش کاراته که مدال های رنگارنگی در کارنامه دارد، پس از شکست میلیمتری از «نگین باقری» در رقابت های انتخابی مسابقات قهرمانی آسیا در گفت وگو با رسانه ها، این شکست را ثمره برنامه ریزی برخی مسئولان فدراسیون برای کنار گذاشته شدن خود عنوان کرد.

بر این اساس کمیته انضباطی جلسه ای را با حضور «مهسا افسانه» و مربی وی «مینا افسانه» برگزار کرد و در نهایت، امروز (سه شنبه) احکام خود را صادر کرد.

بر اساس آرای صادره که روی خروجی سایت فدراسیون کاراته قرار گرفته است، مهسا افسانه به مدت 6 ماه و مینا افسانه به مدت یکسال (6ماه قطعی و 6 ماه تعلیقی) از شرکت در رقابت های مختلف کاراته محروم شدند.

در جلسه کمیته انضباطی علاوه بر رئیس، نایب رئیس، دبیر و رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کاراته، نمایندگان دفتر حقوقی، بازرسی، دفتر امور مشترک فدراسیونها و حراست وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.

عسگری راهی فینال کاراته وان اسپانیا شد/ حذف گنج زاده و عرب از گردونه رقابت ها


گنج زاده

بهمن عسگری با شکست مقتدرانه حریفان بدون دادن یک امتیاز به رقبا راهی فینال شد.

به گزارش ایسنا، در پنجمین مرحله لیگ جهانی کاراته وان- اسپانیا امروز (یکشنبه) بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم مردان  پس از استراحت در دور نخست، دور دوم به مصاف استفان کاروانیسکی از انگلستان رفت و با نتیجه 8 بر صفر به برتری دست یافت . او در ادامه رقابت ها  5 بر صفر جردن ماهر از استرالیا  را شکست داد. عسگری در دیدار سوم خود نیز  لورنزو پیترومارچی از ایتالیا را 9 بر صفر از پیش رو برداشت.

عسگری در دیدار چهارم خود نیز نیکلاس کوزماس از یونان را 9 بر صفر مغلوب کرد و در نیمه نهایی با شکست 4 بر صفر جو کلاوی انگلیسی راهی دیدار پایانی شد.
لوگان کاستا فرانسوی، حریف بهمن عسکری در فینال لیگ جهانی کاراته وان در تولدو اسپانیا است.
سجاد گنج زاده نیز در وزن 84+ کیلوگرم درز مبارزه نخست خود با نتیجه 2 بر صفر یوردان کوندف بلغارستانی را شکت داد  و در مبارزه دوم خود با نتیجه 5 بر صفر سرجیو گومز از اسپانیا را شکست داد.
سجاد گنج زاده در دیدار بعد مقابل
میشل بابوس از لهستان ۲بر یک نتیجه را واگذار کرد.
هادی عرب نیز در وزن 84+ کیلوگرم در دیدار نخست 2 بر صفر میشل گیسلاندی از اینالیا را شکت داد و در دیدار دوم مقابل خورخه لوپز اسپانیایی به تساوی صفر بر صفر رسید و با با رای داوران مغلوب شد.

از سوی دیگر با شکست 2 بر 0 نماینده لهستان مقابل گوگیتای گرجستانی، سجاد گنج زاده از دور رقابت های لیگ جهانی کاراته وان در تولدو اسپانیا کنار رفت.

گوگیتا پیش از این دیدار خورخه لوپز را نیز 8 بر 0 مغلوب کرد تا هادی عرب نیز شانس حضور در جدول رپه شارژ را از دست بدهد.


عسکری و گنج زاده در تاتامی لیگ جهانی

 ۲ کاراته‌کای تیم ملی ایران برای شرکت در پیکارهای کاراته‌وان اسپانیا راهی این کشور شدندشدند.

عسکری و گنج زاده در تاتامی لیگ جهانیبه گزارش  فدراسیون کاراته؛ سجاد گنج زاده و بهمن عسکری برای شرکت در پیکارهای کاراته وان لیگ جهانی سری A. که به میزبانی شهر «تولدو» اسپانیا انجام می‌شود با هزینه شخصی صبح امروز به محل برگزاری این دوره از مسابقات رفتند.

لیگ جهانی اسپانیا با حضور ۸۲۵ ورزشکار از ۶۷ کشور ۲۷ و ۲۸ خرداد برگزار می‌شود که بهمن عسکری در وزن ۷۵- کیلوگرم رقابت می‌کند و سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم به مصاف رقبایش می‌رود.

در سال ۲۰۱۷ تاکنون چهار مرحله مسابقات کاراته وان برگزار شد که به ترتیب شهرهای پاریس فرانسه، روتردام هلند، دبی امارات و رباط مراکش در قالب لیگ جهانی بود. این پنجمین مرحله لیگ جهانی است که در اسپانیا برگزار می‌شود و نخستین دوره سری A لیگ جهانی است.

کلاهبردای با نام قهرمانان کاراته/ هشدار قهرمان جهان به مردم

کلاهبرداران در جدیدترین شیوه خود با سوء استفاده از نام اعضای تیم ملی کاراته اقدام به اخاذی از مردم می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شیادان با انتشار آگهی فروش یا اجاره منزل مسکونی در تهران با نام یکی از اعضای تیم ملی کاراته دست به کلاهبرداری زده و پس از دریافت وجه، تلفن خود را از دسترس خارج می کنند.

در همین رابطه مدتی قبل کلاهبرداری با نام سعید احمدی عضو تیم ملی صورت گرفته بود که وی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تکذیب موضوع عنوان کرد که اهل کرمانشاه است و منزلی در تهران ندارد که قرار به اجاره آن داشته باشد.

امیرمهدیزاده قهرمان کاراته جهان نیز قربانی بعدی بود که برخی افراد بخصوص افرادی که با وی آشنا بودند مبالغی را به حساب خانمی به نام ( ک-ز) واریز کرده اند. 

این عضو تیم ملی کاراته در این مورد به خبرنگار مهر گفت: طی یکی دو روز گذشته از طریق دوستان متوجه موضوع شدم و از فردی که قرار بود یکصد میلیون ریال به حسابی به نام فرد ذکر شده واریز کند، جلوگیری کردم.

وی افزود: به زودی به تهران آمده و با ارائه مستندات لازم شکایت خود را تسلیم مراجه ذیصلاخ می کنم. وی از مردم خواست بی دلیل و مدرک به حساب افراد سودجو پول واریز نکرده و در حتما در مورد امور تجاری و معاملات خود بررسی و تحقیق لازم را داشته باشند.