مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

شرایط سنی و وزنی شرکت کنندگان لیگ های کاراته اعلام شد

شرایط سنی و وزنی شرکت کنندگان لیگ های کاراته اعلام شد

 سازمان لیگ فدراسیون کاراته شرایط سنی و وزنی شرکت کنندگان در لیگ های کاراته بانوان و آقایان را اعلام کرد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، بر این اساس در بخش کومیته رده سنی بزرگسالان بانوان و آقایان داشتن حداقل سن 18 سال تمام(متولدین 31/6/74 به قبل) و در بخش کاتا حداقل 16 سال تمام(متولدین 31/6/76 به قبل) اعلام شده است.

در لیگ آینده سازان برای دختران و پسران در بخش کومیته سنین 16 و 17 سال(متولدین 1/7/74 لغایت 31/6/76) و در بخش کاتا حداقل سن 14 سال(متولدین 1/7/74 لغایت 31/6/78) است.

در لیگ جوانه ها هم در بخش کومیته گروه سنی 13 تا 15 سال(متولدین 1/7/76 لغایت 31/6/79) و در بخش کاتا حداقل سن 10 سال (متولدین 1/7/76 لغایت 31/6/82) می باشد.

شرایط وزنی هم به شرح ذیل است:
در بخش بانوان: سوپرلیگ و لیگ برتر (50-،55-،61-،68-و68+کیلوگرم)+ 2 نفر آزاد
لیگ آینده سازان(45-،48-،53-،59-و59+کیلوگرم)
لیگ جوانه ها(40-، 43-، 47-،54- و 54+کیلوگرم)

در لیگ آقایان: سوپر لیگ و لیگ برتر(55-،60-،67-،75- و 84-کیلوگرم) + 2 نفر آزاد
لیگ آینده سازان(50-،55-،61-،68-و76-کیلوگرم)
لیگ جوانه ها(42-،47-،52-،57-و63-کیلوگرم)

زمان ارسال فرم اعلام آمادگی در لیگ های کاراته تا پایان وقت اداری 6/5/92 تمدید شده و پس از مهلت تعیین شده تیمی پذیرش نخواهد شد.

دیدار تیم ملی ماکائو با مسئولان فدراسیون کاراته ایران

دیدار تیم ملی ماکائو با مسئولان فدراسیون کاراته ایران

 تیم ملی کاراته ماکائو که مدتی است برای برپایی اردوی تمرینی به ایران سفر کرده است امروز(چهارشنبه 26 تیر ماه) با مسئولان فدراسیون کاراته کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.

 تیم ملی کاراته ماکائو که برای برپایی یک اردوی مشترک چند هفته ای است در ایران به سر می برد و با تیم منتخب ارومیه وتیم ملی کشورمان اردوی مشترکی داشته است امروز(چهارشنبه) با علیرضا سمندر،رئیس، محسن آشوری، دبیر و احمد شقاقی نایب رئیس فدراسیون دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار رضا رشید نیا سرمربی تیم ملی کاراته ماکائو ضمن تشکر از مسئولان فدراسیون کاراته ایران به دلیل همکاری با این تیم ابراز امیدواری کرد همکاری دوطرفه دو کشور همچنان ادامه داشته باشد.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تیم ایران می تواند در مسابقات آسیایی امارات بار دیگر توان بالای خود را نشان دهد چرا که تیم مدیریتی قدرتمند و کادر فنی خوبی در آن فعالیت می کند و شرایط برای رسیدن به قله های افتخار فراهم است.

مسئولان فدراسیون کاراته ایران نیز با آرزوی موفقیت برای رشید نیا که یکی از مربیان صاحب نام و بین المللی کاراته ایران محسوب می شود اعلام کردند فدراسیون کاراته کشورمان آماده هر گونه کمک به این مربی برای رسیدن به اهداف بین المللی است.

ازسوی رییس کمیته داوران؛ اسامی داوران پذیرفته شده برای شرکت درکلاس داوری آسیا اعلام شد

ازسوی رییس کمیته داوران؛
اسامی داوران پذیرفته شده برای شرکت درکلاس داوری آسیا اعلام شد

 رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته اسامی 32 داور پذیرفته شده برای حضور درکلاس ارتقاء داوری آسیا را در اولیت های اول و دوم اعلام کرد.

"جواد سلیمی" در گفت وگو با سایت فدراسیون کاراته، اظهار کرد: روزهای 11 الی 14 ماه جاری کلاس گزینش داوری برای حضور درکلاس ارتقاء داوری آسیا را انجام دادیم که آزمون تئوری آن به صورت انگلیسی انجام شد و ممتحنین نیز در روز دوم و سوم از حاضرین آزمون عملی گرفتند.

وی افزود: دراین آزمون 32 داور را در اولویت های اول و دوم گزینش کردیم که گروه نخست شامل 12 نفر آقایان و 8 نفر بانوان و گروه دوم نیز شامل 2 نفر آقایان و 10 داور بانوان هستند.

 سلیمی اظهار کرد: طبق سنوات گذشته هرکشور 20 سهمیه برای حضور در کلاس آسیایی را دارد که برای نخستین بار 10 الی 12 مهر ماه در ایران برگزار می شود. اما با رایزنی هایی که رییس و دبیر فدراسیون ایران با مسوولان آسیایی انجام دادند احتمال افزایش داوران ایران وجود دارد.

رییس کمیته داوران ادامه داد: درصورتی که موافقت اتحادیه آسیا به صورت رسمی اعلام شود 12 داور اولویت دوم نیز در کلاس آسیایی شرکت می کنند.

 وی درادامه اسامی داوران پذیرفته شده در اولویت های اول و دوم را بدین شرح اعلام کرد:
اولویت نخست/بخش آقایان/
مصطفی شاکری(اصفهان)، علی اکبر دست آموز(آذربایجان شرقی)، افشار حسنی(آذربایجان غربی)، مرتضی کرمی(قزوین)، محمد رشید چتروز(کهگیلویه و بویر احمد)، ابراهیم ماجد ویشگاهی(قم)، فرشید نیک بخت(خراسان رضوی)، محمد رضا کمالی(گیلان)، غلامرضا آتش پنجه(سیستان و بلوچستان)، سعید شیدا(البرز)، محسن صدرایی(مرکزی) و محمد اسماعیل مجد(مازندران)

/بخش بانوان/
رویا هرمزی(تهران)، سحر شمس(تهران)، نفیسه آقا محمدی(همدان)، ندا پارسا(البرز)، شهناز شیخ رحمتی(کردستان)، اعظم داوطلب(لرستان)، ام البنین مفیدی(سمنان) و معصومه هزارخانی(تهران)

*اولویت دوم/بخش آقایان/
 کریم رسولی(آذربایجان غربی) و مسعود شفیعی(مرکزی)

/بخش بانوان/
 فاطمه خالونژاد(اراک)، نرگس اکبری(کردستان)، ویدا صمدیان(تهران)، نرگس احمدی(فارس)، مریم صالحی(چهارمحال و بختیاری)، رقیه احدی(تهران)، لیلا خوشکلام(گیلان)، زهره آرمان(خوزستان)، عصمت السادات حسینی(تهران) و لیلا جعفری(زنجان).

کاراته، وارد بازی های 2015 اروپا شد

کاراته، وارد بازی های 2015 اروپا شد

رییس فدراسیون جهانی کاراته در سفر به کشور جمهوری آذربایجان، به صورت رسمی حضور این رشته در بازیهای سال 2015 اروپا را اعلام کرد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، "آنتونیو اسپینوس" پیش از این حضور کاراته در بازیهای 2015 اروپا را به کمیته المپیک قاره سبز پیشنهاد داده بود، که با موافقتEOC (کمیته المپیک اروپا) حضور این رشته رزمی در بازیهای 2015 اروپا تایید گردید.

بازیهای المپیک 2015 اروپا قرار است در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شود و "آنتوینو اسپینوس" با سفر به این کشور، ضمن دیدار با رئیس فدراسیون کاراته و وزیر ورزش آذربایجان، از امکانات محل برگزاری رقابتها بازدید کرد تا به صورت رسمی حضور کاراته در این بازیها را اعلام کند.

این پیکارها قرار است در ژوئن 2015 در دو بخش کاتا و کومیته و طبق قوانین رسمی WKF برگزار شود.

در رقابتی چهارجانبه؛ کاراته کاهای ایران و ماکائو به مصاف هم می روند



تیم های ملی کاراته بزرگسالان ایران و ماکائو در رقابتی چهارجانبه که تیم های منتخب گیلان و تهران نیز درآن حضور دارند به مصاف هم می روند.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته؛ تیم ملی کاراته ماکائو که برنامه های آماده سازی خود را در ایران دنبال می کند پس از اردویی یک هفته ای در ارومیه از روز چهارشنبه هفته گذشته در رشت تمرینات خود را دنبال می کند.

شاگردان "محمدرضا رشیدنیا" در تیم ملی ماکائو از امروز(شنبه) نیز درمحل آکادمی کاراته گیلان درمجموعه ورزشی شهید عضدی رشت تمرینات خود را با اعضای تیم ملی بزرگسالان ایران آغاز کرده اند.

تیم های کاراته ایران و ماکائو درکنار تیم های منتخب گیلان و تهران، روز سه شنبه هفته جاری در آکادمی کاراته گیلان رقابتی چهارجانبه را برگزار می کنند.

این رقابت چهارجانبه ابتدا قرار بود روز دوشنبه برگزار شود که یکروز به تعویق افتاد.

تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران برای حضور دربازی های کشورهای اسلامی (اندونزی)، غرب آسیا(اردن) و قهرمانی آسیا(امارات) آماده می شود. تیم ملی ماکائو نیز علاوه برمسابقات قهرمانی آسیا، بازی های شرق آسیا در چین را پیش رو دارد.