مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

قهرمان کاراته نمایشی می‌توانندبه تنهایی دردهایشان را تسکین دهند

قهرمان کاراته نمایشی:
ورزشکاران می‌توانند به تنهایی دردهایشان را تسکین دهند
 
انجام حرکات اصلاحی هم برای ورزشکاران و هم برای سایر افراد بسیار مناسب است، زیرا عادت‌های بدنی نادرست را تغییر می‌دهد و باعث از بین بردن دردها می‌شود.


 کریستوف کاریو، قهرمان در رشته کاراته نمایشی و دارای مدرک از آکادمی آمریکایی پزشکی است. وی نزدیک به 10 سال است که مربیگری ورزشکاران حرفه‌ای را بر عهده دارد و به آنها روش‌های جلوگیری از دردهای مزمن و آسیب دیدگی‌ را آموزش می‌دهد. او کتابی به نام «بدن بدون درد» را نوشته است. 


پایگاه اینترنتی «تغذیه» مصاحبه‌ای با کاریو منتشر کرده است که در اینجا آورده شده:


* کتاب شما در چاپ اول موفق بود، چرا دوباره آن را به چاپ رساندید؟


- علم پیشرفت می‌کند و به همین ترتیب یافته‌ها در رابطه با مکانیزم بدن و دردهای آن نیز گسترش می‌یابد. یکی از دغدغه‌های خوانندگان این بود که چه وقت باید به حرکات اصلاحی بپردازند. در چاپ جدید این کتاب دو نوع برنامه برای انواع وضعیت‌های بدنی معرفی شده‌اند که یکی کوتاه و دیگری بلند مدت است.


برنامه اصلاحی کوتاه سه تا پنج دقیقه هر روز انجام می‌شود و از پنج نوع تمرین تشکیل شده و غالبا به صورت ایستاده و در هر مکانی قابل انجام است. این ورزش‌ها برای کسانی هستند که زمان ندارند و درد کمتری احساس می‌کنند.


برنامه اصلاحی بلند مدت حدود 25 تا 45 دقیقه در روز انجام می‌شود و برای کسانی است که با دردهای مزمن سر و کار دارند و می‌خواهند به حالت طبیعی باز گردندند.


* بنابراین حرکات سه دقیقه‌ای در روز از بروز درد جلوگیری می‌کند؟


- نه. اما شروع خوبی است! انجام حرکات اصلاحی کوتاه مدت در هر روز به ما کمک می‌کند تا عادت‌های بد خود را تغییر دهیم. خیلی از خوانندگان به من گفتند که برایشان انجام حرکات سه دقیقه‌ای حتی چند نوبت در روز راحت‌تر از انجام حرکات 45 دقیقه‌ای است. بیشتر خوانندگان کتاب من ورزشکار هستند و انجام حرکات پیشنهادی من برای بالا بردن کارایی آنها و کم کردن خطر آسیب دیدگی‌ بی فایده نیست. هدف برنامه‌های کوتاه مدت پرورش بدن با روشی غیر خشن است که می‌تواند بافت‌ها و مفاصل را ورزش دهد. برای مثال حتی ورزشکاران می‌توانند از حرکات کوتاه مدت در گرم کردن بدنشان قبل از ورزش استفاده کنند و ورزش خود را با ماساژ و حرکات کششی پایان دهند.


* در کتاب اولتان اشاره کرده بودید که برنامه اصلاحی باید با روند خاصی انجام شود. ما ساژ، حرکات اصلاحی مرتبط با حالت بدنی و Gainage (مجموعه‌ای از حرکات تعادلی، استقامتی و کششی) برای حفظ پیشرفت، آیا در چاپ جدید این روند دشوارتر شده است؟


- برای برنامه بلند مدت نه. دقیقا همان حرکات است. مشکل انگیزه است. کسانی که درد دارند با این روند خیلی زود متوجه می‌شوند که دردشان کاهش یافته است و بعد از چند هفته‌ تمرین مداوم از بین رفته است. وقتی که درد داریم و می‌خواهیم از دست آن خلاص شویم، انگیزه داریم، اما این انگیزه در کسانی که درد ندارند، وجود ندارد، بنابراین آنها نمی‌توانند حرکات بلند مدت را انجام دهند، بنابراین من حرکات کوتاه مدت را هم پیشنهاد کرده‌ام. سه دقیقه برنامه کوتاه مدت صبح‌ها قبل از رفتن به کار یا ظهر بین ساعت 12 تا 2 و همچنین انجام این حرکات قبل از شروع ورزش و ماساژ عصرها حتی جلوی تلویزیون.


* شما از تکنیک‌های جدید حرکات کششی صحبت کرده اید، می‌توانید کمی برایمان در این زمینه توضیح دهید؟


- من این حرکات را با کمک برایان مولیگان که یک فیزیوتراپ است و با هم در آمریکا درس خوانده‌ایم، ابداع کردم. بسیاری اوقات دردهایی که ما به دلیل وضعیت بد بدنی پیدا می‌کنیم، به دلیل درگیری‌های مفاصل است. معمولا در شانه، کشاله ران، پاشنه پا و همه مفاصل بدن به چشم می‌خورد. به وسیله یک کشش می‌توان از این انقباض‌ها کاست و حرکات آزادتر و با دامنه بیشتری ایجاد کرد. این تکنیک ساده است و باعث خوب شدن سریع درد می‌شود و از محدود بودن حرکات جلوگیری می‌کند.


* در چند جمله از حرف‌های خود نتیجه‌گیری کنید.


- من 10 سال است که مربی ورزشکاران حرفه‌ای هستم و هدف من ایجاد کارایی بهینه بدن است. حرکات و برنامه‌های پیشنهادی من عمر دوباره‌ای به بعضی از ورزشکاران داده است و من اگر بتوانم در جلوگیری فردی از آسیب دیدگی‌ها و سلامت نتیجه‌هایی کسب کنم باعث افتخارم خواهد بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد