مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

تاریخچه کاراته در جهان

تاریخچه کاراته در جهان
کاراته از سال 1912 به صورت سیستماتیک از کشور ژاپن به جهان معرفی شد و هم زمان با اولین دوره مسابقات جهانی، این رشته درسال 1970به عنوان یک ورزش جهانی دست پیدا کرد.
کاراته ورزشی است با ریشه ژاپنی که هدف آن این است که بدن را وسیله ای تخصصی برای حمله و دفاع می کند.

کاراته در لغت به 2 واژه کارا یعنی خالی و ته به معنای دست تقسیم می شود که معنای کلی کاراته- دو (راه کاراته)، مبارزه با دست خالی می باشد که در این راه دل و ذهن از تمام خواسته های دنیوی و غرور بی جا، خالی و نهایتا فرد می باید بر نفس خود غلبه کند.

در این رشته ورزشی مسابقات به صورت تیمی و انفرادی در 2 بخش آقایان و بانوان در رشته های کومیته و کاتا انجام می شود.

کومیته انفرادی به ترتیب اوزان 55-، 60-،65-، 70-، 75-، 80- و 80+ برای آقایان و اوزان 53-، 60- و 60+ کیلوگرم برای بانوان می باشد.

*تاریخچه جهانی کاراته:

تاریخ قطعی برای پیدایش این فکر که انسان بدن خود را وسیله ایی برای مبارزه تبدیل کند نمی توان یافت، 

کاراته ازسال 1912 به صورت سمپاتیک از کشور ژاپن به جهان خارج معرفی شد و در سال 1964 اولین فدراسیون رسمی کاراته در جهان توسط انجمن های گوناگون ژاپنی هم زمان با بازیهای المپیک در ژاپن تشکیل یافت.

در طی این سالها کاراته از طریق سازمان های مختلف بین المللی تغذیه شد تا اینکه هم زمان با اولین دوره مسابقات جهانی این رشته درسال 1970 کنفرانسی با حضور 32 کشور برگزار شد که منجر به تشکیل سازمان جهانی کاراته دو شد و از این زمان به بعد کاراته به عنوان ورزش جهانی دست یافت.

مدتی بعد فدراسیون جهانی کاراته W.K.Fتأسیس و نهایتا به تأیید I.O.C رسید و اکنون این سازان زیر نظر IOC مشغول به کار می باشد و مسابقات رسمی آن از طریق همین مجموعه در جهان انجام می شود.

WKF در هر بخشی نماینده ایی دارد و علاوه بر این که به عنوان رئیس فدراسیون همان قاره متولی امور می باشد، سمت نائب رئیسی فدراسیون جهانی را نیز دارد و مسابقات دوره ایی آن بخش را انجام می دهد که در آسیاA.K.F (فدراسیون کاراته آسیا) عهده دار آن است و کشور ما نیز به عنوان زیر مجموعه هر دو سازمان فوق فعالیت می نماید.

مرکز سازمان جهانی کاراته در کشور اسپانیا و سایت اینترنتی آن WWW.WKF.NET و مرکز فدراسیون کاراته آسیا در کشور تایوان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد