مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

دانشگاه صدرنشین را غافلگیر کرد، وطن پرست رکورد زد!

در هفته دوم دور برگشت سوپرلیگ کاراته؛
دانشگاه صدرنشین را غافلگیر کرد، وطن پرست رکورد زد!

هفته دوم دور برگشت سوپرلیگ به کام تیم دانشگاه آزاد اسلامی شد، تیمی که در جدالی دیدنی و جذاب موفق شد مناطق نفت خیز جنوب، صدرنشین بازیها را غافلگیر کند و 3 امتیاز حساس این نبرد را به حساب خود واریز کند.



به گزارش سایت فدراسیون کاراته، هفته دوم دور برگشت سوپر لیگ کاراته در شرایطی روز پنج شنبه با انجام 13 پیکار در سالن شهید افراسیابی تهران پی گیری شد که مبارزات این هفته بیش از همه تحت تاثیر نبرد دو تیم اول و دوم این رقابتها یعنی دانشگاه و نفت قرار داشت.

دانشگاه آزاد که در دور رفت به رغم برتری در کومیته، نتیجه کاتای انفرادی و تیمی را به حریف واگذار کرد تا در مجموع بازنده تاتامی را ترک کند، این بار هم در بخش کاتا توفیقی بدست نیاورد، چرا که هم فرید حقیقی در کاتای انفرادی و هم احد شاهین،فرزاد محمدخانلو و آرمین روشنی ئر کاتی تیمی توانستند برای مناطق نفت خیز پیروزی به ارمغان آورند. این دو برد اگرچه می توانست ضریب موفقیت نفت را دوچندان کند، اما در بخش مبارزه کاراته کاهای دانشگاه جای تردیدی در برتری فنی خود باقی نگذاشتند. علی فداکار، مرد طلایی کاراته در مسابقات آسیایی 2012 ازبکستان که از نیم فصل دوم به تیم دانشگاه ملحق شده در مبارزه ای نه چندان دشوار با شکست 5 بر یک سعید فرخی اولین برد تیمش را رقم زد. در پیکار دوم هرچند وحید حسنی پور با حساب یک بر صفر مقابل همشهری خود محمد قاسمی به پیروزی رسید و مبارزه را به تساوی کشاند، اما در ادامه این بازیکنان دانشگاه بودند که توانستند با پیروزی تاتامی را ترک کنند. مجتبی یوسفی فرد 3 بر 2 هامون درفشی پور را برد. محمدرضا بخشی لو با نتیجه یک بر صفر از سد سعید علیپور گذشت. مهدی سلطانی که در هفته های اخیر نشان داد در حال بازگشت به روزهای اوجش است یک بر صفر منصور حسن بیگی را مغلوب کرد . مبارزه سجاد گنج زاده و سامان حیدری، دو ملی پوش سنگین وزن تیم اعزامی به مسابقات قاره ای و جهانی در سال 2012 نیز با پیروزی 2 بر صفر گنج زاده همراه شد. پیکار حامد زیکساری و مرتضی شفاهی هم بدون رد و بدل شدن امتیازی به تساوی رسید.

نتایج بدست آمده در پایان مبارزات کاتا و کومیته جکایت از برد 16 بر 11 دانشگاه داشت، بردی که سبب شد فاصله این تیم و مناطق نفت خیز به عدد 3 امتیاز برسد.
دانشگاه پیش از مبارزه با نفت، موفق شد تیم مقاومت را با نتیجه 19 بر 8 شکست دهد. پس از اینکه مهران قربانعلی پور در کاتای انفرادی 3 بر 2 از سد مرتضی حسن زاده گذشت، در کاتای تیمی هم دانشگاه با بهره گیری از رضا خداشناس، امیر یاری و جمشیدحسینی با 5 پرچم به کار خود پایان داد. در بخش کومیته هم محمد قاسمی، محمد رضا بخشی لو و مهدی سلطانی مردان پیروز دانشگاه بودند. سعید احمدی و یوسفی فرد هم برابر هادی عرب و سعید برخوردار به تساوی تن دادند. ذبیح الله پورشیب و ناصر نجفی هم برای تیم مقاومت به پیروزی دست یافتند.

اما مناطق نفت خیز جنوب پس از نبرد با دانشگاه، رودرروی تیم هیئت کاراته گیلان صف آرایی کرد که حاصل این تقابل پیروزی 24 بر 4 نفت بود. جنوبی ها با این برد 36 امتیازی شدند تا همچنان تیم اول سوپرلیگ باشند.


ابومسلم دو برد قاطع و یک برد مشروط!

ابومسلم خراسان دیگر تیم موفق هفته دوم دور برگشت بود. ابومسلمی ها که این بار با هنرنمایی کاتاروهای خود ابتدا تیم هیئت کاراته آذربایجان شرقی را با حساب 22 بر 5 با شکست بدرقه کردند. در گام بعدی ابومسلم 23 بر 4 آوای رزم را مغلوب کرد و در آخرین گام هم در مصاف با مقاومت تیم پیروز تاتامی نام گرفتند، مبارزه ای که با حرف و حدیث زیادی همراه شد.ابومسلم در حالی با نتیجه 20 بر 7 صاحب برتری شد که مقاومتی ها اعتقاد داشتند برخلاف آیین نامه آنها از چهار ملی پوش در ترکیب تیم خود بهره گرفتند، در حالی که متولیان ابومسلم اعتقاد داشتند مهدی دولی خانی که مقاومتی ها به حضورش در ترکیب تیم ابومسلم معترض شدند سال گذشته فقط در معیت تیم ملی به مسابقات آسیایی به چین اعزام شد و نامش در لیست اعضای تیم نبود و حتی فدراسیون هم قبلاً طی نامه ای این امر را تایید کرده، بنابراین این بند آیین نامه که استفاده از چهار ملی پوش را برای تیم ها ممنوع کرده شامل حال شان نمی شود. مجادله و اعتراضات سرپرستان و مربیان دو تیم سبب شد تا محسن آشوری، دبیر فدراسیون کاراته اعلام نتیجه نهایی مبارزه این دو تیم را منوط به جلسه ای کند که قرار است بعداز ظهر سه شنبه با حضور مسئولان دو تیم و کمیته برگزارکننده برگزار می شود تا بررسی های لازم در این زمینه بعمل آید.

اما در تیم ابومسلم داود شاهچراغی در کاتای انفرادی و مصطفی پورجلالی، جمشید عرب پور و عماد میرزایی در کاتای تیمی در هر سه مبارزه خود به پیروزی دست یافتند. ابراهیم حسن بیگی و مهدی دولی خانی با دو برد، حبیب حاتمی و احسان حیدری با دو برد و یک تساوی نقش مهمی در موفقیت تیم شان داشتند.

مقاومت که روز پنج شنبه امیر مهدی زاده، کاراته کای طلایی تیم ایران درمسابقات قهرمان جهان در پاریس را در ترکیب تیم خود نداشت، در دیگر پیکار هفته دوم دور برگشت 24 بر 4 هیئت کاراته گیلان را با شکست آشنا کرد.


آذربایجان شرقی با مرد تساوی ها جبران مافات کرد!

تیم هیئت کاراته استان آذربایجان شرقی که هفته به هفته روند صعودی را نشان می دهد، روز پنج شنبه به رغم شکست در بازی نخست برابر ابومسلم، در سه دیدار باقی مانده خود با پیروزی تاتامی را ترک کرد. این تیم در مبارزه دوم خود با حساب 24 بر 4 صنعت برق هرمزگان را شکست داد، در گام سوم آذربایجان شرقی تیم شهید ستاری قرچک را 23 بر 3 صاحب برتری شد و در آخرین گام 18 بر 7 از سد هیئت کاراته استان گیلان گذشت. علیرضا اجدادی با دو برد و دو تساوی، سجاد فرخی با دو برد و یک تساوی و هادی صفی با دو برد مردان تاثیرگذار تیم آذربایجان شرقی بودند، ضمن اینکه مازیار الهامی می پوش اعزامی این تیم به مسابقات جهانی پاریس با دو باخت و دو برد روز کم فروغی داشت. مسعود وطن پرست، یار کرمانشاهی تیم آذربایجان شرقی نیز با چهار تساوی در چهار مبارزه در نوع خود رکورد جالبی را از خود بر جای گذاشت!

در سایر دیدارهای روز پنج شنبه، آوای رزم ابتدا در یک مبارزه نزدیک 14 – 13 هیئت کاراته گیلان را شکست داد و در گام آخر هم 18 بر 10 صنعت برق هرمزگان را مغلوب کرد.در دیگر بازی هفته دوم دور برگشت، صنعت برق هرمزگان مقابل تیم شهید ستاری قرچک 16-10 به برتری رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد