مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

هفته پایانی دور رفت سوپر لیگ کاراته روز جمعه اول دی ماه

پایان نیم فصل اول با چاشنی مبارزاتی داغ و دیدنی!
کدام تیم با قهرمانی از دور رفت سوپرلیگ کاراته عبور می کند؟

هفته پایانی دور رفت سوپر لیگ کاراته در شرایطی روز جمعه اول دی ماه پی گیری می شود که بی گمان جدال بالانشین های جدول جذابیت وحساسیت مبارزات این هفته را دو چندان خواهد کرد.



به گزارش  فدراسیون کاراته، پس از وقفه ای 42 روزه بدلیل حضور ملی پوشان در اردوهای آمادگی و شرکت آنها در رقابتهای قهرمانی جهان در پاریس فرانسه،هفته چهارم یا به عبارتی هفته پایانی دور رفت سوپر لیگ کاراته روز جمعه در سالن هندبال پی گیری خواهد شد که پیکار دانشگاه آزاد اسلامی با ابومسلم صدرنشین فعلی و مناطق نفت خیز جنوب تیم سوم جدول از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه این دو پیکار تعیین کننده قهرمان نیم فصل سوپر لیگ خواهد بود، ضمن اینکه مبارزه مقاومت بسیج با رقبایش برای رسیدن به جایگاه بالاتر جدول رده بندی نیز می تواند مبارزات این هفته را داغ تر و داغ تر کند. 

روز جمعه و در هفته پایانی دور رفت تیم تازه وارد ابومسلم مشهد با هدایت محمد رضا عبدالمحمدی در شرایطی مبارزات خود را با پیکار علیه آوای رزم آغاز می کند که در حال حاضر با 12 امتیاز و تفاضل برد انفرادی بهتر نسبت به دانشگاه آزاد و مناطق نفت خیز بر صدر جدول تکیه زده است. ابومسلمی ها که یک بازی بیشتر از رقبایش انجام داده، برای حفظ صدرنشینی چاره ای جز برد در تمامی مبارزات روز جمعه اش ندارد، ضمن اینکه باید مترصد این باشد که دانشگاه آزاد هم در نبرد معوقه اش برابر مناطق نفت خیز جنوب برنده از تاتامی خارج شود.

• تقابل ستاره ها
ابومسلم با در اختیار داشتن بازیکنانی همچون علی فداکار، بهمن عسگری و ابراهیم حسن بیگی سه عضو اعزامی تیم ملی به پیکارهای جهانی 2012 پاریس و بهره گرفتن از کاراته کاهای با تجربه ای چون نادر جودت و مهدی حاتمیان و داود شاهچراغی درکاتای انفرادی و تیم کرمان در کاتای تیمی این پتانسیل را دارد که روز جمعه سربلند و موفق از تاتامی بیرون آید. شاگردان عبدالمحمدی در حالی در اولین پیکار مقابل آوای رزم با هدایتش با مهدی احمدی قرار می گیرد که آوای رزمی ها دو چهره سرشناس تیم ملی کره جنوبی یعنی لی جوان، قهرمان آسیا در سال 2011و 2012 و کیم دو وان، نایب قهرمان آسیا در سال 2011 و نفر سوم دانشجویان جهان را در ترکیب خود دارد.

در دیگر مبارزه ابومسلم روز جمعه باید به مصاف مقاومت برود ، تیمی که غلامرضا دباغیان را به عنوان مدیر فنی بالای سر خود دارد و امیر مهدی زاده مرد طلایی کاراته ایران در جام بیست و یکم جهان نیز همچون سالهای گذشته این تیم را همراهی می کند.

شاید مهمترین دیدار ابومسلم را باید در مبارزه این تیم مقابل دانشگاه آزاد اسلامی بدانیم؛ مبارزه ای که برنده آن می تواند امیدوار باشد نیم فصل اول سوپر لیگ را با قهرمانی سپری کند. بی تردید تقابل این دو تیم می تواند صحنه های جذاب و دیدنی را در تاتامی سالن هندبال خلق کند.

دانشگاه آزاد که با در اختیار داشتن محمد قاسمی، محمد غروبی، محمد رضا بخشی لو، شاهین احمدی، سعید احمدی، وحید حسنی پور، مهدی سلطانی، میلاد یاری و سجاد گنج زاده به یک تیم پر ستاره تبدیل شده است، روز جمعه علاوه بر مبارزه مقابل ابومسلم، در اولین گام باید با تیم شهید ستاری قرچک پیکار کند، تیمی که فاقد بازیکنان اسم و رسم دار است، اما با بازیکنان جوان و جویای نامش و یک مربی با انگیزه به نام اکبر عبدلی برای هر تیمی می تواند خطر ساز باشد.

• مبارزه ای برای قهرمانی نیم فصل
اما مهمترین مبارزه دانشگاه آزاد بی تردید در مصاف با مناطق نفت خیز جنوب شکل خواهد گرفت، دیداری معوقه از هفته دوم که تعیین کننده قهرمان دور رفت سوپر لیگ خواهد بود.

مناطق نفت خیز جنوب که همچون دانشگاه آزاد با 12 امتیاز از 4 مبارزه در جای سوم جدول قرار دارد، نقطه اتکایش در کاتا خواهد بود، آنجا که نفتی ها در کاتای انفرادی فرید حقیقی نفر پنجم جهان و در کاتای تیمی آرمین روشنی، احد شاهین و فرزاد محمد خانلو، قهرمانان آسیا در سال 2012 را در اختیار دارد. البته مناطق نفت خیز جنوب در کومیته نیز با داشتن بازیکنانی همچون سعید فرخی، حامد زیگساری، مجید خسروی، منصور حسن بیگی و مجتبی شکوهی تیم قدرتمندی نشان می دهد. البته از شواهد و قرائن بر می آید که به دلیل حساسیت پیکارهای این هفته نفتی ها این بار می خواهند مهران بهنام فر بازیکن- مربی خود را هم در ترکیب قرار دهند. باید دید بهنام فر که در یکسال اخیر فقط در کسوت مربی فعالیت داشته، می تواند همچون گذشته مهره کارساز تیمش باشد یا درهفته پایانی تجربه تلخی را به عنوان بازیکن پشت سر خواهد گذاشت؟

• نبرد تکراری قهرمانان جهان
در سایر دیدارهای روز جمعه مقاومت با هیئت کاراته آذربایجان شرقی پیکار می کند، مبارزه ای که جدا از نتیجه تیمی آن، یک مبارزه آن از حساسیت و هیجان ویژه ای می تواند برخوردار باشد، مبارزه وزن منهای 60 کیلو گرم یعنی جایی که در یک سوی آن امیر مهدی زاده از مقاومت قراردارد و در سوی دیگر آن علیرضا اجدادی، قهرمان جوانان جهان ایستاده است. این دو پیش از رقابتهای جهانی 2012پاریس رقابت سختی را برای پوشیدن پیراهن تیم ملی داشتند ، پیراهنی که سرانجام به مهدی زاده رسید و او هم موفق شد با کسب نشان طلا شایستگی اش را بنحو مطلوبی نشان دهد.

اما هیئت کاراته گیلان با هدایت رسول همرنگ دیگر تیم تازه وارد سوپرلیگ است که با بازیکنان بومی تا بدینجای کار کارنامه قابل قبولی داشته است. گیلانی ها روز جمعه با دو مبارزه برابر آوای رزم و مقاومت هفته آخر را سپری خواهند کرد که پیروی در این دو پیکار می تواند جایگاه آنها را در جدول رده بندی بهبود بخشد.

صنعت برق هرمزگان هم در هفته پایانی سوپرلیگ کاراته ابتدا با مناطق نفت خیز جنوب پیکار می کند و در گام آخر با تیم شهید ستاری قرچک دیدار خواهد داشت، دو تیمی که با 3 امتیاز در انتهای جدول قرار دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد