مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

ناظریان: به هیچ عنوان به کادر فنی تیم‌ملی برنمی‌گردم

برکنار نشدم بلکه به وعده‌ام عمل کردم
ناظریان: به هیچ عنوان به کادر فنی تیم‌ملی برنمی‌گردم


 مدیر فنی سابق تیم ملی کاراته گفت: به هیچ عنوان برکنار ‌نشده‌ام و حتی قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی فرانسه به مسئولان فدراسیون اعلام کردم بعد از جهانی می‌روم و حالا به وعده خود عمل کردم.





حبیب الله ناظریان رئیس اسبق فدراسیون کاراته که سال‌ها تجربه ریاست در این فدراسیون را در کارنامه خود دارد؛ ماه گذشته به همراه تیم ملی به عنوان مدیر فنی به مسابقات جهانی فرانسه اعزام شد و در نهایت توانست با تلاش ملی پوشان و کادر فنی با کسب یک مدال طلا و یک نقره و یک برنز(کومیته‌تیمی) مکان پنجم توزیع مدا‌ل‌ها در مسابقات پاریس را از آن تیم ملی ایران کند. 



روز گذشته خبر برکناری وی منتشر شد. خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در همین زمینه با حبیب‌الله ناظریان مدیر فنی سابق تیم‌های ملی در مورد نتایج کسب شده در مسابقات جهانی پاریس و جداشدن وی از کادر فنی تیم ملی گفت‌وگویی را داشت که در ادامه می‌خوانید:

فارس: با نتایجی که تیم ملی کاراته در مسابقات جهانی فرانسه کسب کرد، به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی عملکرد کاراته ایران را در مسابقات پاریس مطلوب می‌دانید؟

کیفیت فنی این دوره از مسابقات با دوره‌های گذشته کاملاً متفاوت بود. به نظرم حضور کاراته‌کاها در مسابقات جهانی کاراته وان که با تصمیم فدراسیون جهانی برگزار می‌شود باعث شده تا کاراته پیشرفت خوبی در دنیا داشته باشد. به همین دلیل این دوره از مسابقات با استقبال بسیار خوبی روبرو شده بود و نسبت به دوره‌های گذشته خیلی متفاوت بود. خوشبختانه با نتایجی که تیم ملی در فرانسه کسب کرد در حال حاضر با رنکینگی که فدراسیون جهانی اعلام کرده اسامی کاراته‌کاهای ایرانی در بهترین رده قرار دارد این نشان می‌دهد کاراته ایران جهش خوبی داشته است.

فارس:از عملکرد ملی‌پوشان چطور، آیا از آنها نیز راضی هستید؟

بله، از عملکرد همه ملی‌پوشان در بخش‌های انفرادی و تیمی راضی هستم.

فارس: با این حساب قطعاً از عملکرد همه مربیان نیز راضی هستید.

حسینی مربی بدنساز ما در این رقابت‌ها خیلی مسئولیت‌پذیر بود، کتیرایی و بهنام‌فر نیز به دلیل اینکه سالیان سال است در کنار من حضور دارند خیلی با من هماهنگ بودند و این ارتباط خوب باعث شد تا تیم نتیجه بگیرد. به هر حال برنامه‌هایی که من در این مدت به آنها ارائه می‌کردم را در طول اردوها به خوبی اجرا می‌کردند، چون هدف ما از قبل مشخص بود همه چیز به خوبی پیش می‌رفت. البته قبل از اعزام به مسابقات جهانی برخی از دوستان از روی دلسوزی انتقادهایی می‌کردند که بنده به دلیل شرایط تیم ملی هیچگونه عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دادم و تمام این کارها برای موفقیت تیم ملی بود.

فارس: برخی از مربیانی که با رسانه‌ها مصاحبه می‌کردند معتقد بودند که مدیر فنی تیم‌های ملی بیشتر به کادر فعلی اعتماد دارد و به افراد دیگر چندان اعتماد ندارد، آیا واقعاً اینطور بود؟

کسانی که واقعاً من را می‌شناسند می‌دانند که شخصیت بنده به این صورت نیست که دوستان اظهار کردند، اما افرادی که نمی‌خواهند من را بشناسند مجاز هستند هر طور که می‌خواهند در مورد من تصمیم بگیرند. با احترامی که به آنها قائل هستم، صحبت‌های آنها را قبول ندارم و همه این گفته‌ها را تکذیب می‌کنم.

فارس: آیا انتخاب مربیان فعلی تیم ملی بر حسب معیارهای خاصی بود؟

بله، با توجه به اینکه مربیان تیم ملی در کارنامه خود قهرمانی آسیا و جهان را دارند تصمیم گرفتم که از این دوستان در کادر فنی استفاده کنم. البته در گذشته نیز کار مربیگری با جوانان و امید را در کارنامه خود داشتند. بنده معتقدم هر کسی دیگر نیز با این شرایط انتخاب می‌شد حتماً باید مثل آنها عمل می‌کرد. به هر حال نمی‌شود که ناظریان را از تاریخ کاراته ایران محو کرد، هرکسی بیاید نمی‌تواند منکر این موضوع شود.

فارس: آیا بحث برکناری شما واقعیت دارد؟

نه، اصلاً چنین چیزی نبود.

فارس: اما به نقل از شما بحث برکناری مطرح شده بود!

بنده قبل از آغاز مسابقات جهانی به دوستان گفته بودم هر نتیجه‌ای که تیم ملی در رقابت‌های جهانی فرانسه کسب کند پس از آن دیگر نمی‌توانم در کنار ملی‌پوشان باشم.

فارس: پس استعفای خود را اعلام کرده بودید؟

نه، به هیچ عنوان استعفا نداده بودم فقط اعلام کرده بودم که تا رقابت‌های فرانسه می‌توانم در خدمت تیم ملی باشم.


فارس: بالاخره استعفا دادید یا اینکه برکنار شدید؟

بحث استعفاء در کار نبود، گفته بودم می‌روم و با رفتنم احساس می‌کنم به وعده‌ای که داده بودم عمل کردم.

فارس: مسئولان فدراسیون این موضوع را قبول کردند؟

با رئیس و دبیر فدراسیون صحبت‌هایی را داشتم و به آنها اعلام کردم که موضوع قطع همکاری با تیم ملی را قبل اعلام کرده بودم و از آن‌ها نیز خواستم تا این موضوع را قبول کنند. البته از این به بعد حتماً به فدراسیون کمک خواهم کرد.

فارس: با این حساب رئیس اسبق فدراسیون می‌خواهد مدتی را استراحت کند؟

به هر حال می‌توانم به آنها مشورت بدهم. به هیچ عنوان از کاراته فاصله نخواهم گرفت. منظور من این است که اگر از کاراته کسی با من تماس بگیرد، قطعاً‌ تجربیاتم را در اختیار آنها قرار خواهم داد. بنده زمانی که رئیس فدراسیون بودم با خیلی از افراد تماس می‌گرفتم و نظر آنها را در مورد کاراته جویا می‌شدم، حتی در مورد نقاط ضعف و قوت کاراته از آنها سؤال می‌پرسیدم. ناگفته نماند من مخالفم که کسی در کار من دخالت کند، حتی در گذشته نیز به همین صورت بودم و به کسی اجازه نمی‌دادم که در کار کادر فنی دخالت کند. روزی که از فرانسه به ایران برگشتیم همان شب راهی سالن شدم و به شاگردانم تمرین دادم. آرزویم این بود که به کاراته ایران خدمت کنم که به آرزویم رسیدم.

فارس: نتیجه‌ای که تیم ملی در فرانسه کسب کرده سقف آرزوهای شما در کاراته بود؟

من برای آرزوهایم سقفی را در نظر نگرفته‌ام و دوست دارم در همه زمینه‌ها تجربه کسب کنم.

فارس: اگر قطع همکاری شما را فدراسیون قبول نکند باز هم به عنوان مدیر فنی تیم ملی حاضر به همکاری خواهید بود؟

نه، به هیچ عنوان در تیم ملی نمی‌مانم و این موضوع را به مسئولان فدراسیون اعلام کردم. به هر حال هر کسی در زندگی برای تصمیماتی که می‌گیرد دلایلی را دارد بنده نیز برای تصمیمی که گرفته‌‌ام دلیل خاص خودم را دارم.

فارس: با رفتن شما بهنام‌فر و کتیرایی هم از تیم ملی جدا می‌شوند؟

خیر، به نظر من آنها می‌مانند چون مسئولان از کادر فنی راضی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد