مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

فدراسیون کاراته :قوانین داوری کاراته تغییر کرد

قوانین داوری کاراته تغییر کرد؛
سلیمی: از 11 دی بر اساس قوانین جدید قضاوت می‌کنیم

رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته از تغییرات کلی در قوانین داوری در بخش کاتا و کومیته و اعمال آن از آغاز سال 2013 میلادی(11 دی) در ایران خبر داد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، جواد سلیمی در گفت و گو با خبرگزاری(ایسنا) گفت: طبق اعلام فدراسیون جهانی کاراته تغییرات زیادی در داوری کاتا و کومیته اعمال شده است و از شروع سال میلادی جدید 2013 (برابر با 11 دی) در تمام جهان اعمال خواهد شد. بنابراین ما هم این قوانین را از 11 دی اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: این تغییرات قوانین به فدراسیونهای ملی کشورها ابلاغ شده و ما هم آنها را ترجمه کرده و آماده اجرا هستیم اما منتظریم تا این چند روز هم سپری شود تا اگر احتمالا تبصره یا متممی می خواهد بیاید، بیاید تا در آغاز قوانین دیگر شاهد جابجایی نباشیم.

رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه با توجه به تغییر قوانین یک کلاس یکسان سازی برای داوران در نظر گرفته شده است، گفت: این کلاس یکسان سازی برای تمام مدرسین داوری برگزار خواهد شد و کار تدریس را هم خود من بر عهده خواهم داشت. این کلاس را برای آن برگزار می کنیم که در آینده این مدرسان تغییر قوانین را در شهرهای مختلف به اطلاع همه برسانند.

وی ادامه داد: این تغییرات قوانین به بخش کاتا محدود نمی شود بلکه در بخش کومیته هم تغییراتی داشته است.همچنین فدراسیون جهانی برای مربیان هم آیین نامه جدیدی را در مورد قوانین داوری تدوین کرده که براساس آن قرار است فدراسیون بمنظور آشنایی مربیان با این آیین نامه کلاسهایی را در این خصوص برگزار نماید.

سلیمی با اشاره به اینکه پس از برگزاری این کلاس های یکسان سازی یک نسخه کامل از این تغیرات قوانین که تهیه شده به مربیان و داوران داده خواهد شد گفت: علاقمندان می توانند این قوانین را از روی سایت فدراسیون دانلود کرده و استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که این تغییرات قوانین داوری آیا به سود کاتای ایران است ؟ یاد آور شد: معتقدم این تغییرات به سود کاتای ایران است . دلیل آن هم این است که سبکهای دیگر غیر از سبک‌های اصلی شانس حضور و نشان دادن خود را پیدا می کنند و شانس رقابت دارند. تنوع اجرای کاتاها هم بیشتر می شود.

رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته در مورد این که با این تغییر قوانین از 11 دی ماه آیا لیگ‌ها هم با شیوه جدید قضاوت خواهند شد؟ گفت: بله. با توجه به اینکه دور رفت لیگهای مختلف ما تمام شده طی صحبت هایی که با رییس و دبیر فدراسیون و رییس سازمان لیگ داشتیم دور برگشت لیگها با قوانین جدید قضاوت خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد