مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

سبک‌های آزاد قابلیت فدراسیون شدن را دارند؛

رییس فدراسیون کاراته:
سبک‌های آزاد قابلیت فدراسیون شدن را دارند؛ با جدایی آنها کاملاً مخالفم

رییس فدراسیون کاراته از تشکیل انجمن سبک‌های آزاد خبر داد و گفت: در نشست کمیته‌ ساماندهی سبک‌های رزمی که در وزارتخانه برگزار شده بود با توجه به توانمندی این سبک‌ها قرار شد تبدیل به انجمن شوند که این تصویب شده و همچنین قرار شد این انجمن زیر نظر فدراسیون کاراته باشد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، محمد صادق فرجی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در پاسخ به این سوال که شنیده‌ایم سبک‌های آزاد که زیر نظر فدراسیون کاراته فعالیت می‌کردند، تبدیل به انجمن شده است؛ اظهار داشت: با توجه به سرانه جمعیتی تعداد سبک ها، تعداد مربیان و داوران و ورزشکاران سبک‌های آزاد این بخش پتانسیل تبدیل شدن به یک فدراسیون را دارند، اما چون سیاست وزارت ورزش و جوانان این است که فدراسیونی اضافه نشود آنها تبدیل به انجمن شده‌اند. امیدوارم روزی برسد که شاهد تبدیل آن به یک فدراسیون و قدرتنمایی بیشتر باشیم.

فرجی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که انجمن سبک‌های آزاد تشکیل شده، رییس این انجمن چه کسی خواهد بود و آیا تغییر و تحول در این بخش وجود خواهد داشت؟ گفت: روال قبلی انتخاب روسای سبک‌های آزاد این طور بود که خودشان با حضور در جلسه‌ای رییس را انتخاب می‌کردند که ما هم طبق همان روال پیش خواهیم رفت و با حضور در جلسه‌ای رییس جدید را انتخاب خواهیم کرد که خود اعضای انجمن آن را انتخاب می‌کنند.
وی در پاسخ به این سوال که شنیده‌ایم این سبک‌ها قرار است زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی فعالیت کنند؟ افزود: من به شدت با این موضوع که این سبک‌ها از فدراسیون کاراته جدا شوند مخالفم. سبک‌های آزاد از جامعه و خانواده کاراته هستند و صلاح نمی‌دانم که از ما جدا شوند. فدراسیون کاراته در یک سال گذشته حمایت‌های زیادی از این سبک ها داشته، تیم‌های ملی آنها را حمایت کرده و حتی به مسابقات جام جهانی اعزام کرده است، پس چطور می‌شود که قصد جدایی دارند.

رییس فدراسیون کاراته در فاصله یک هفته‌ مانده به اعزام تیم ملی به مسابقه‌های قهرمانی جهان در فرانسه شرایط تیم ملی را مطلوب دانست و گفت: تاکنون بنا به درخواست مدیر فنی و کادر فنی تیم ملی 11 مرحله اردوی آماده سازی را داشتیم که سعی کردیم با فراهم کردن تمام امکانات درخواستی بهترین شرایط را فراهم کنیم. در کنار این اردوهای آماده سازی چندین مسابقه تدارکاتی در اندونزی، ترکیه و ازبکستان داشتیم که خوشبختانه ورزشکاران ما با حضور در آنها در کوران مسابقات قرار گرفتند و حریفان خود را شناختند.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل که این رقابت‌های کاراته وان نبود، کاراته کاران ما هر دو سال یک بار به مسابقات جهانی که می‌رفتند حریفان خود را می‌دیدند و در کوران مسابقات نبودند، اما با برگزاری این کاراته وان‌ها ورزشکاران ما در کوران مسابقات قرار می‌گیرند و کادر فنی هم شناخت خوبی نسبت به عملکرد آنها پیدا می‌کند.

فرجی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌اش از نتیجه‌ احتمالی تیم ملی در مسابقات فرانسه چیست؟ یادآور شد: مدیر فنی و کادر فنی تیم ملی انسجام و همدلی خوبی بین تیم ایجاد کردند و امیدوارم که نتیجه‌ مطلوبی که مدنظرمان است به دست بیاید و از جایگاه کاراته ایران دفاع کند. کاراته ایران در سال 2008 یک برنز و در سال 2010 یک نقره از مسابقه‌های جهانی کسب کرد که امیدواریم این دوره با انگیزه بالایی که بین ملی‌پوشان وجود دارد نتیجه‌ خوبی بگیریم.

رییس فدراسیون کاراته در مورد آمادگی بخش کاتا نیز گفت: در این بخش دکتر نیکوخصلت از مربیان صاحب نام و ورزشکاران قدیمی این رشته است که با انگیزه خوبی در حال آماده سازی ملی‌پوشان است. وقتی چند ماه قبل کاتای ایران در مسابقات آسیایی ازبکستان بعد از 23 سال طلای آسیا را گرفت داوران و مربیان جهانی نگاه ویژه‌ای به کاراته ایران پیدا کردند و امیدواریم که در مسابقات فرانسه هم نتیجه‌ مطلوبی بگیریم.

وی با اشاره به این که فرید حقیقی در بخش کاتای انفرادی هم انگیزه زیادی برای کسب موفقیت دارد، یادآور شد: او تمرینات منسجمی را زیر نظر کادر فنی انجام داده است و تلاش زیادی می‌کند و امیدوارم در مسابقات جهانی بتواند نقش آفرینی کرده و از قدرت خود دفاع کند.

رییس فدراسیون کاراته از تلاش‌های کادر اداری فدراسیون کاراته برای آماده سازی تیم ملی هم تشکر کرد و گفت: همه اعضای فدراسیون برای آماده سازی تیم ملی تلاش کردند و جا دارد که از آنها تشکر کنم. در کنار آنها اصحاب رسانه که تا این مقطع از ما حمایت کردند و نگذاشتند وارد حاشیه شویم، کارشان جای تقدیر دارد.

وی در مورد این که مشکلات مالی که گریبانگیر فدراسیون‌های ورزشی است آیا در این اعزام هم فدراسیون کاراته را دچار مشکل کرده است؟ گفت: قبل از این اعزام مکاتباتی را با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داشتیم که در نهایت اعلام کردند از تیم ملی ما حمایت می‌کنند و قول مساعد همکاری دادند. آنها قول داده‌اند که طی یکی، دو روز آینده کمک مالی خود را به فدراسیون انجام دهند. با توجه به این که هزینه اعزام به فرانسه سنگین است و برای فدراسیون هم بار مالی زیادی دارد تمام تلاش ما این است که هر طور شده تیم ملی به این رقابت‌ها اعزام شود. اولویت اصلی ما اعزام تیم است.

فرجی ادامه داد: اعزام تیم ملی هماهنگ شده و با توجه به قولی که وزارت ورزش و جوانان داده منتظر کمک مالی آنها هستیم تا بتوانیم همراهان ضروری تیم را هم به آنجا اعزام کنیم. ضمن این که در کنار این تیم پنج داور ما عازم این رویداد بزرگ هستند که مردانی و قربانی از طرف فدراسیون جهانی برای قضاوت در این رقابت‌ها دعوت شده‌اند و سه داور دیگر ما هم برای ارتقای درجه داوری خود به فرانسه می‌روند.

رییس فدراسیون کاراته در پایان گفت: ملی‌پوشان ما 11 ماه است که در اردوها تمرین می‌کنند و با توجه به این که مسابقات جهانی برای رشته‌های غیر المپیکی مانند المپیک است و قدمت طولانی دارد، سعی می‌کنیم به این رقابت‌ها برویم. حضور در مسابقه‌های جهانی محل ارزیابی کاراته هر کشوری است و برای ما اهمیت زیادی دارد که با تمام توان در آن شرکت کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد