مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

بررسی عملکرد ایران در ادوار مختلف مسابقات جهانی کاراته

کاراته قهرمانی جهان از ابتدا تاکنون/ بررسی عملکرد ایران در ادوار مختلف 


بیست و دومین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان در حالی حدود 10 روز دیگر در فرانسه آغاز خواهد شد.

 کاراته از جمله رشته های رزمی است که با تلاش ژاپنی ها به جهانیان شناسانده شد و قدمت زیادی بین رشته های رزمی دارد اما هنوز نتوانسته وارد المپیک شود و اکنون هم مسولان فدراسیون جهانی تلاش زیادی می کنند تا با تغییراتی که مد نظر کمیته بین المللی المپیک است انجام دهند و این رشته هم المپیکی شود. به هرحال هنوز این رشته المپیکی نیست اما طرفداران زیادی دارد و مسابقات قهرمانی جهان آن با حضور ورزشکاران زیادی از کشورهای مختلف برگزار می شود. مسابقات جهانی این رشته آنقدر مهم است که تقریبا یک ششم تعداد ورزشکارانی که در المپیک شرکت می کنند، در مسابقات جهانی کاراته مسابقه می‌دهند. 


اکنون در فاصله دو هفته ای تا بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه، تیم ملی ایران امید زیادی دارد تا بتواند توانمندی این رشته را که در ایران قدمت زیادی دارد نشان دهد.


ا


به منظور آشنایی بیشتر با مسابقات جهانی و همچنین عملکرد کاراته ایران در ادوار گذشته، نگاهی اجمالی داریم رقابتهای جهانی و سوابق حضور ایران در این مسابقات:


سال 1970 براساس پی گیری و تلاش "ژاکوب دلکور" رئیس فرانسوی متوفی اتحادیه کاراته اروپا، وی به ساساگاوا، رییس اتحادیه سراسری کاراته ژاپن قول داد پای کاراته کاهای کشورهای مختلف جهان را برای حضور در مبارزاتی مهیج به توکیو ژاپن باز کند، همانجا بود که ایده‌ی برگزاری مسابقات جهانی شکل گرفت.


دراواخر سال 1970 بود که اولین دوره رقابتهای قهرمانی جهان با حضور 178 ورزشکار از 33 کشور رسما گشایش یافت، مسابقاتی که تنها در دو بخش کومیته تیمی و آزاد (یک امتیازی) برگزار شد.


در تاریخ 42 ساله این رقابتها پاریس برای دومین بار میزبان کاراته کاهای جهان است و در آستانه بیست و یکمین دوره پیکارهای جهان، مروری بر ادوار گذشته این رقابتها خواهیم داشت که در زیر می خوانید:


اولین دوره 1970


میزبان: توکیو- ژاپن


تعداد شرکت کننده: 178 کاراته کار از 33 کشور


نخستین دوره این مسابقات در دو بخش کومیته تیمی و مبارزات آزاد(3 امتیازی) پیگری شد که در هر رده ژاپنی ها حرف اول را زدند، "وادا" اولین قهرمان کاراته جهان بود که موفق شد در فینال "کارینو" از کانادا را شکست دهد. کاراته کاران آمریکا و فرانسه هم سوم مشترک شدند. در کومیته تیمی هم سه تیم ژاپنی بر سکوهای قهرمانی ایستادند.



دومین دوره 1972


میزبان: پاریس فرانسه


تعداد شرکت کننده: 220 کاراته کار از22 کشور


در مسابقات ایپون " وتابه" از برزیل با غلبه بر "هیگینس" از انگلستان فاتح مبارزات شد. شرکت کنندگان یوگسلاوی و فرانسه به طور مشترک روی سکوی سوم ایستادند. در کومیته تیمی هم فرانسه اول شد، ایتالیا به مقام دوم دست یافت و انگلستان و سنگاپور مشترکا عنوان سومی را جشن گرفتند.


سومین دوره 1975


میزبان: لانگ بیج آمریکا


تعداد شرکت کننده: 300 کاراته کار از 30 کشور


پس از تاخیری یکساله، سومین دوره پیکارهای جهانی با فینالیست شدن دو ژاپنی و عنوان سومی یک فرانسوی در بخش ایپون به کار خود پایان داد، ضمن اینکه در کومیته تیمی انگلستان مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد و ژاپن و هلند دوم و سوم شدند.


از ایران هم فرهاد وارسته و فرخ مشفق حضور داشتند که مقامی کسب نکردند.


چهارمین دوره1977


میزبان: توکیو- ژاپن


تعداد شرکت کننده: 400 کاراته کار از 40 کشور


بعد از هفت سال بار دیگر ژاپن میزبانی را به عهده گرفت . در جام چهارم و در کمال ناباوری ابداع کنندگان کاراته نه در بخش ایپون و نه در کومیته تیمی موفق به کسب مدال نشدند. در پیکارهای انفرادی هلند با روتهوف طلا گرفت. انگلستان به مدال نقره رسید و نمایندگان اسپانیا و چین تایپه در کنار هم روی سکوی سوم ایستادند. در کومیته تیمی هلندیها مدال طلا را از آن خود کردند، آلمان نایب قهرمان شد و ایران و فرانسه مشترکا به مقام سوم رسیدند. تیم ایران برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد و در کومیته تیمی با ترکیب محمود آرین خو، جمشید سلیمی، هوشنگ اتحاد، علیرضا احسانی و محمود شیری به مدال برنز رسید.


تیم ایران ابتدا هند را 4 بریک شکست داد سپس با حساب 3 بر یک از سد آمریکا گذشت و در دور سوم اسپانیا را مغلوب کرد، در گام چهارم پس از تساوی 2 بر2 در امتیاز شماری تکنیکی با یک وازاری (نیم امتیاز) نتیجه را واگذار کرد. در آخرین مبارزه هم در مصاف با تیم فرانسه نتیجه بازی قبلی تکرار شد(2بر2 و شکست در امتیاز شماری تکنیکی) تا تیم ایران پایین تر از هلند و آلمان بر سکوی سوم قرار بگیرد. ایران تنها تیم قاره آسیا بود که جزو رده بندی قرار گرفت.


پنجمین دوره 1980


میزبان: مادرید اسپانیا


تعداد شرکت کننده:800 کاراته کار از 48 کشور


پنجمین دوره مسابقات جهانی شکل و شمایل کاملا جدید و نوینی به خود گرفته بود.هم کاتا وارد بازیها شد و هم مبارزات انفرادی به جای یک وزن در هفت وزن برگزار شد، ضمن اینکه مسابقات جهانی برای نخستین بار شاهد حضور زنان کاراته کایی بود که در کاتای تیمی برای کسب نشانهای جهان به میدان رفتند. در این رقابتها هر چند اسپانیا با بهره گیری از مزایای میزبانی صاحب 3طلا و 6 برنز شد، اما باز هم زیر دست ژاپنی که 4 طلا، 4نقره و2 برنز درو کرده بود، ایستاد. فرانسه با یک طلا، 2نقره و 2 برنز در مکان سوم جدول رده بندی قرار گرفت. آمریکایی ها با یک برنز کمتر از فرانسویها بالاتر از ایتالیا که صاحب یک نشان طلا شده بود، به مقام چهارم دست یافتند.


ششمین دوره 1982


میزبان: تایپه – تایوان


تعداد شرکت کننده: 850 کاراته کار از 46 کشور


انگلیسی ها که در مادرید 80 موفق به دریافت حتی یک مدال برنز نشده بودند، در جام ششم درخشش فوق العاده داشتند. آنها با 3 طلا، یک نقره و 4 برنز به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافتند. ژاپنی ها مثل دوره قبل بر تخت قهرمانی جلوس کردند، البته با مدالهای بیشتر و مرغوبتر: 6طلا، 2نقره و 3برنز. فرانسویها با یک طلا، 2نقره و 4برنز عنوان دو سال پیش خود را تکرار کردند.


فنلاند هم به عنوان پدیده جدید بازیها با یک طلا و 2نقره در مکان چهارم قرار گرفت و هلندیها با یک طلا و 2برنز به مقام پنجمی دست یافتند.


در این دوره بانوان هم اجازه یافتند تا با شرکت در 3 وزن ازمبارزات انفرادی سهمی از مدالهای توزیعی داشته باشند.


هفتمین دوره 1984


میزبان: ماستریخت هلند


تعداد شرکت کننده: 930 کاراته کار از 49 کشور


در این دوره از رقابتها در میان حیرت همگان ژاپن از تخت قهرمانی فرو افتاد و جای خود را به انگلیسی هایی داد که با 4طلا، یک نقره و 3 برنز دست یافته بودند.


ژاپنی ها با اتکاء به قابلیت های فوق العاده کاتاروهای خود با 3طلا، 2نقره و یک برنز به مقام نایب قهرمانی بسنده کردند. فرانسویها طبق معمول در جای سوم ایستادند(با 2طلا، یک نقره و 4برنز). هلند میزبان با یک پله صعود نبست به دوره قبل با 2طلا ، یک نقره و 3برنز عنوان چهارمی را از آن خود کرد. تیم ملی کاراته کشورمان که پس از غیبتی 7ساله برای اولین بار پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در پیکارهای قهرمانی جهان حضور یافته بود، بدون کسب مدال به کار خود پایان داد.


هشتمین دوره 1986


میزبان: سیدنی- استرالیا


تعداد شرکت کننده: 890 کاراته کار از 48 کشور


در جام هشتم سکونشین ها همان کشورهای تکراری بودند، با این تفاوت که ژاپنی ها چنان طوفانی به پا کردند که هیچ کس از گزند آن در امان نماند! ژاپنی ها که نایب قهرمانی در دوره گذشته برایشان بسیار گران آمده بود، در سیدنی از مجموع 15 مواد مختلف بازیها، 12 نماینده خود را به فینال فرستادند تا با 5طلا، 7نقره و 2 برنز نایب قهرمان شوند. انگلیس با یک پله نزول در جای دوم قرار گرفت و فرانسه برای چهارمین بار متوالی عنوان سومی را به خود اختصاص داد.


در این دوره کاتای انفرادی زنان هم به جمع بازیها اضافه شد.


نهمین دوره 1988


میزبان: قاهره- مصر


تعداد شرکت کننده: 1157 کاراته کار از 54 کشور


در مصر به طور کامل به محل تاخت و تاز ژاپنی ها بدل شده بود. آنها از 16 طلای توزیع شده 7 سهم را به خود اختصاص دادند، ضمن اینکه 3 بار هم به سکوی دومی و 3بار هم به سکوی سومی یورش بردند تا قهرمان بلامنازع این دوره از مسابقات باشند. انگلیس همچون دوره گذشته با 2طلا، 4نقره و یک برنز دست یافت و فرانسه عنوان سنتی خود را بعد از 10 سال از دست داد و به جای خود هلند را روی سکوی سوم دید.


دهمین دوره 1990


میزبان: مکزیکوسیتی- مکزیک


تعداد شرکت کننده: 673 کاراته کار از 53 کشور


بعد از شش دوره بار دیگر نوبت قاره آمریکا بود که میزبان کاراته کاهای جهان باشد. در این دوره هر چند هلندیها با تصاحب یک برنز نزول فاحشی داشتند، اما ژاپن برای سومین بار متوالی به مقام قهرمانی چنگ انداخت. مردان سرزمین آفتاب تابان این بار، 6طلا گرفتند، 3 بار به نقره دست یافتند و 3 بار هم روی سکوی سومی ایستادند. فرانسه با نسل تازه خود با 4 طلا ، یک نقره و 2 برنز نایب قهرمانی را از نگلیسی ها ربودند.


مکزیک میزبان هم با یک نقره و 3 برنزدر مکان دوازدهم جدول توزیع مدالها قرار گرفت. از انگلیسی ها که در دوره های پیشین رقابت سختی با ژاپن داشتند این بار با 2 طلا، 2نقره و 2 برنز عنوان سومی را از آن خود کردند.


یازدهمین دوره 1992


میزبان: گرانادا- اسپانیا


تعداد شرکت کننده:712 کاراته کار از 72 کشور


برخلاف 10 سال قبل که مزایای میزبانی به کار اسپانیایی ها نیامده بود، این بار در گرانادا با 4 طلا، 2 نقره و 5برنز در شرایطی به کار خود پایان دادند که ژاپنی ها را زیر دست خود دیدند، با برنز بیشتر! انگلیس اگر چه 4 مرد طلایی داشت،اما در سکوهای دیگر فقط یکی از نمایندگانش، کاراته کاری نقره ای نام گرفت تا در مکان سوم جدول رده بندی قرار بگیرد.


دوازدهمین دوره 1994


میزبان: کوتاکینابالو- مالزی


تعداد شرکت کننده: 684 کاراته کار از 61 کشور


در مسابقاتی که میزبانی اش با آسیایی ها بود، قهرمانی به روی ژاپنی ها لبخند زد. آنها برای اینکه نشان دهد قهرمانی اسپانیا در سال 92 روی «میزبان نوازی!» به دست آمد، در مالزی 7 طلا، 2 نقره و 2 برنز گرفتند تا بار دیگر آقای کاراته جهان نام بگیرد. دراین جام فرانسویها و ایتالیایی ها درخشش فوق العاده ای داشتند، به طوری که هر یک با 4 و 5 پله صعود پس از تیم ژاپن در جایگاه دوم و سوم تکیه زدند، اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی با دریافت یک طلا و 6 برنز تا مقام چهارمی جهان نزول پیدا کرد.


دراین مسابقات برای اولین بار تیم ملی ایران صاحب یک نشان جهانی در پیکارهای انفرادی شد. این کاراته کا مدال آور کسی نبود جز مهدی عمو زاده که موفق به کسب مدال برنز وزن منهای 60 کیلوگرم شد.



سیزدهمین دوره 1996


میزبان: سان سیتی- آفریقای جنوبی


تعداد شرکت کننده: 645 کاراته کار از 61 کشور


بعد از 12 سال این انگلیسی ها بودند که طعم قهرمانی را چشیدند. آنها برای اینکه خود را به قله رفیع جهانی برسانند و با 5 طلا، 2 نقره و 2 برنز اول شد.


ژاپنی ها با 4طلا، 4 نقره و 3 برنز به عنوان نایب قهرمانی بسنده کردند و فرانسه با 3 طلا، 2 نقره و 4 برنز سوم شد.


در آفریقای جنوبی کاراته ایران با مهدی عمو زاده سرانجام طلایی شد. تیم کشورمان با این تک نشان زرین در رده ششم قرار گرفت.


چهاردهمین دوره 1998


میزبان: ریودوژانیرو- برزیل


تعداد شرکت کننده: 721 کاراته کار از 72 کشور


در ریودوژانیرو کاراته جهان با قهرمان تازه ای آشنا شد؛ فرانسه! تیمی که با دریافت 5طلا، 4 نقره و 2 برنز در سکوی اول جهان قرار گرفت. ژاپنی ها که از قدرت تکنیکی کاراته کاهای فرانسوی به شگفت آمده بودند در نهایت با 5طلا، یک نقره و 2 برنز به نایب قهرمانی بسنده کردند.ترکیه دیگر قدرت نوظهوری بود که با 2 طلا و 3 برنز بالاتر از انگلیس و اسپانیا در مکان سوم جای گرفت. در این دوره برای تیم ملی کاراته ایران مرحوم علی شاطر زاده در وزن منهای 80 و علیرضا کتیرایی در وزن آزاد به ترتیب مدال نقره و برنز گرفتند تا در خانه دهم جدول رده بندی همسایه دیوار به دیوار فنلاندیها و ونزوئلاییها باشند.


پانزدهمین دوره 2000


میزبان: مونیخ- آلمان


تعداد شرکت کننده: 825 کاراته کار از 84 کشور


فرانسویها می خواستند به همه بگویند قهرمانی شان در برزیل 98 روی برنامه ریزی دراز مدتشان به دست آمد نه چیز دیگری، بنابراین در مونیخ به جز وزن منهای 60 کیلوگرم زنان، در سایر مواد، تمامی نمایندگان خود را روی سکوی قهرمانی دیدند. آنها 6طلا، 6نقره و 4 برنز بدست آوردند تا به رکوردی دست نیافتنی از حیث کسب مدال برسند. مثل دوره قبل ژاپنی ها ترجیح دادند روی سکوی دوم بایستند و محو تماشای هنرنمایی فرانسویها شوند. آلمان میزبان هم با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز پایین تر از ژاپن که صاحب 4طلا، 2نقره و 4 برنز شده بود، در سکوی سوم آرام گرفت.


تیم ایران در این دوره با 3 نشان برنز مهران بهنام فر، مهدی عمو زاده و سعید آشتیان و مقام دهمی به کار خود پایان داد.


شانزدهمین دوره 2002


میزبان: مادرید- اسپانیا


تعداد شرکت کننده: 751 کاراته کار از 84 کشور


در شرایطی که بسیاری از کارشناسان تیم ملی اسپانیا را شانس اول قهرمانی در جام شانزدهم می دانستند، اما در نهایت این فرانسه بود که با مجموع 3طلا،3 نقره و 5 برنز برای سومین بار متوالی جام قهرمانی را به خانه برد. فرانسویها اگر چه نسبت به دوره قبلی در مونیخ، مدالهای کمتری را درو کردند، اما همین تعداد مدال هم برایشان کفایت می کرد تا بالاتر از اسپانیا که صاحب 3طلا، 2 نقره و 2 برنز شده بود، سرود قهرمانی سر دهند.


ژاپنی ها که در کومیته انفرادی و تیمی مردان هیچ یک از نمایندگان خود را روی سکو های قهرمانی ندیدند و تنها به واسطه تلاش تحسین برانگیز کاتاروهای خود موفق به کسب 3طلا و یک نقره و یک برنز شدند تا مثل همیشه در جمع 3 تیم برتر جهان جایی برای خود دست و پا کنند. یوگسلاوی پدیده این دوره از مسابقات بود که با 2 طلا و یک برنز بالاتر از آمریکا که موفق به دریافت 2 طلا شده بود، در جای چهارم ایستاد. تیم ملی کشورمان با یک نقره جاسم ویشگاهی 2برنز حسین روحانی و مهدی عمو زاده و برنز ارزشمند و پر اهمیت کومیته تیمی همانند مونیخ 2000 در مکان دهم ایستاد.


هفدهمین دوره 2004


میزبان: مونتری مکزیک


تعداد شرکت کننده: 582 کاراته کار از 84 کشور


بعد از دو دوره بار دیگر این ژاپن بود که در مونتری مکزیک موفق شد عنوان قهرمانی را از فرانسه و اسپانیا باز پس بگیرد. ژاپن برای رسیدن به سکوی اول جهان چهار بار کاراته کاران خود را صاحب گردن آویز طلا دید و یک فینالیست شکست خورده داشت. انگلیس با 2 طلا و یک نقره بالاتر امریکا قرار گرفت که در جام هفدهم کاراته کارانش به 2 طلا و 2 برنز دست یافتند.


تیم ملی کاراته ایران هم در مونتری مکزیک با نقره حسین روحانی در سبک وزن و برنز مهران بهنام فر در سنگین وزن با چهار پله سقوط در رده چهاردهم جا خوش کرد.


هجدمین دوره 2006


میزبان: پمپر فنلاند


تعداد شرکت کننده: 792 کاراته کار از 88 کشور


در جام هجدهم بواقع اتفاقات عجیب و غربیی رخ داد، آنجا که ایتالیایی ها با کاراته کاران نوظهور خود شگفتی بزرگی را در شمال اروپا رقم زدند. در شرایطی که هیچکس تصور نمی کرد ایتالیا در حضور قدرتهای سنتی بر بام کاراته جهان بایستد، با کسب 5 طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی اش را جشن گرفت. ژاپن برای اینکه از مثلث مدعیان خارج نشود 2 بار قهرمانان خود را روی سکوی اولی دید، 3 بار نشان نقره را روی سینه کاراته کاهایش رویت کرد و 4 بار هم آنها را روی سکوی سومی دید. اسپانیا با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار گرفت. فرانسه هم با 2 طلا، یک نقره و 2 برنز و مقام چهارمی پرونده اش بسته شد.


تیم ملی ایران هم به عنوان یکی از شگفتی سازهای جام هجدهم با 2 طلای حسین روحانی و جاسم ویشگاهی و 2 برنز اسماعیل ترکزاد و سعید فرخی برای نخستین بار به جمع 5 تیم برتر جهان آمد.



نوزدهمین دوره 2008


میزبان: توکیو ژاپن


تعداد شرکت کننده: 888 کاراته کار از 92 کشور


کاملا محتمل بود که ژاپن میزبان در جام نوزدهم به هیچ تیمی اجازه ندهد مقام قهرمانی را از آنها بگیرد.ژاپنی ها که تماشاگران پرشوری را پشت خود داشتند با 4 طلا، یک نقره و 4 برنز بار دیگر طلایه دار کاراته جهان شدند. فرانسه نیز پس از دو دوره نزول نسبی، این بار با 2 طلا، 2 نقره و 3 برنز مقام نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. ایتالیا که در دوره قبلی در میان شگفتی همگان قهرمان جهان شده بود، این بار با 2 طلا، یک نقره و 4 برنز بر سکوی سوم ایستاد. آذربایجان با اتکا به هنرنمایی فوق ستاره اش رافائل آقایف که در وزن منهای 70 و وزن آزاد صاحب 2 طلا شده بود، در جایگاه چهارم ایستاد.


تیم ملی کاراته ایران هم که در دوره قبل این رقابتها با 2 طلا و 2 برنز به مقام پنجم جهان دست یافته بود، در جام نوزدهم با تک مدال برنز حسین روحانی به همراه پرو، گرجستان و اسلواکی تا رده بیست و دوم جدول سقوط کرد.


بیستمین دوره 2010


میزبان: بلگراد صربستان


تعداد شرکت کننده: 876 کاراته کار از 102 کشور


بی تردید بزرگترین شگفتی رقابتهای قهرمانی جهان در 40 سال گذشته در جام بیستم رقم خورد، آنجا که تیم صربستان که تا پیش از این توفیق چندانی در میادین قاره ای و جهانی نداشت با بهره گیری از مزایای میزبانی توانست با سه طلای کاراته کاران منهای 84 و به اضافه 84 کیلو گرم و کومیته تیمی برای نخستین بار بالاتر از همه کشورهای مدعی بر بام کاراته جهان بایستد.


در این دوره که مسابقات با حذف مبارزات وزن آزاد و تغییر اوزان، کاراته کاران بجای 6 وزن در 5 وزن با یکدیگر به رقابت پرداختند، ایتالیا با 2 طلا، 4 نقره و یک برنز بر سکوی دوم ایستاد. ژاپن که در دوره قبلی مقتدرانه قهرمان شده بود این بار با 2 طلا، 2 نقره و 3 برنز به مقامی بهتر از سومی دست پیدا نکرد.


تیم ملی کاراته ایران در این دوره از رقابتها با مدال نقره حامد زیکساری در وزن منای 67 کیلو گرم در پله شانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت.



بیست و یکمین دوره مسابقات


میزبان: پاریس فرانسه


زمان برگزاری: یکم تا پنجم آذر 1391


تیم ایران در این دوره از رقابتها با ترکیب امیر مهدی‌زاده (وزن 60- کیلوگرم)، سعید احمدی (وزن 67- کیلوگرم)، بهمن عسگری (وزن 75- کیلوگرم)، علی فداکار (وزن 84- کیلوگرم) و ذبیح الله پورشیب (وزن 84+ کیلوگرم) در بخش انفرادی به میدان می‌رود.


همچنین در بخش کومیته تیمی مازیار الهامی، سجاد گنج‌زاده، سامان حیدری، سعید فرخی و ابراهیم حسن بیگی مسابقه می‌دهند.


در کاتای تیمی احد شاهین، فرزاد محمدخانلو و آرمین روشنی با مربیگری سعید نیکوخصلت و در کاتای انفرادی فرید حقیقی با مربیگری امیر یاری نمایندگان کاراته کشورمان در مسابقات جهانی 2012 پاریس خواهند بود.


حبیب‌الله ناظریان به عنوان مدیرفنی، علیرضا کتیرایی و مهران بهنام‎فر به عنوان مربی، تورج ساسانی کمک مربی و سیدمحمد حسینی به عنوان بدنساز کادر فنی تیم اعزامی در بخش کومیته را تشکیل می‌دهند.


برنامه مسابقات


به گزارش ایسنا و بر اساس برنامه کمیته برگزار کننده مسابقات قهرمانی کاراته جهان، دراولین روز بازیها مبارزات اوزان منها و به اضافه 84 کیلوگرم و منهای 75 کیلوگرم و کاتای انفرادی مردان برگزار می شود.


روز دوم هم با مسابقات دو وزن آقایان دنبال می شود که کاراته کاران اوزان 60- و67-کیلوگرم به روی تاتامی می روند.ضمن اینکه رقابتهای کاتای تیمی آقایان هم در این روز انجام می شود.


مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان عصر روز جمعه پی گیری می شود، این درحالی است که در این روز پیکارهای کومیته تیمی بانوان و آقایان تا مرحله نیمه نهایی برگزار می شود.


اما در صبح چهارمین روز رقابتهای جهانی ادامه مبارزات وزنهای 60 و 67 کیلوگرم آقایان پی گیری می شود تا مدال آوران این دو وزن معرفی شوند. فینال وزن منهای 60 کیلوگرم ساعت 12 به وقت پاریس و فینال وزن منهای 67 کیلوگرم ساعت 12:30 برگزار خواهد شد.


مبارزات مرحله نیمه نهایی و نهایی اوزان منهای 75، منهای84 و به اضافه 84 بعداز ظهر روز شنبه انجام خواهد شد. در این روز همچنین مسابقات نیمه نهایی و نهایی کاتای انفرادی آقایان برگزار می شود. طبق برنامه کمیته برگزار کننده بازیها فینال کاتای انفرادی آقایان ساعت 12:50 برگزار می شود.


اما در آخرین روز بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان روز یکشنبه 5 آذر مسابقات نیمه نهایی و نهایی کاتا و کومیته تیمی در دو بخش آقایان و خانم ها برگزار می شود. طبق برنامه فینال کاتای تیم آقایان ساعت 12 و فینال کومیته تیمی آقایان ساعت 17:20 انجام خواهد شد.


 با برگزاری مراسم اختتامیه در ساعت 18:10 پرونده بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان بسته خواهد شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد