مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

وفایی: سلیمی به 10 کاراته‌کا همین طوری دان 5 داد

چرا دان امثال افسانه باقری‌ها ایرادی ندارد
وفایی: سلیمی به 10 کاراته‌کا همین طوری دان 5 داد/خودشان پایه گذار چنین کار‌هایی هستند

خبرگزاری فارس: مربی اسبق تیم ملی کاراته بانوان گفت: جمشید سلیمی زمانی که مسئول کمیته فنی بود به 10 نفر از بانوان دان 5 داد، اما کسی ایرادی نگرفت.
به گزارش خبرگزاری فارس، جمشید سلیمی عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون کاراته در انتقاد از عملکرد مسئولان فدراسیون کاراته اظهار داشت که یک اجنبی (ژاپنی) که مدعی است دان 10 دارد مدتی پیش از بانوان کاراته‌کای ایرانی آزمون گرفته و به آنها دان داده است. وی در صحبت‌های خود گفت که مربی اسبق تیم ملی نیز دان 7 خود را نیز به همین صورت گرفته است. جمیله وفایی در تماس با فارس در جواب عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون کاراته صحبت‌هایی را مطرح کرد.

جمیله وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: با صحبت‌هایی که جمشید سلیمی مطرح کرده باید اعلام کنم که افسانه باقری هم مثل من دان گرفته است، اما جمشید سلیمی به دلیل اینکه باقری از شاگردان قدیمی سبک خودش بوده، هیچ اعتراضی نکرده است. در آن مقطع ایشان مسئول کمیته فنی بود و پایه‌گذار همین‌طور دان گرفتن بود. در واقع خودش نیز به همین صورت دان گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که با مسئولان فدراسیون دارد پای ما را هم به میان کشیده است. ایشان در طول این چند سال با هر فدراسیونی که همکاری کرده به مشکل خورده است. گذشته نشان می‌دهد که سلیمی همیشه پست‌های خود را در فدراسیون می‌گیرد و پس از آن شروع به تضعیف فدراسیون می‌کند.

وفایی در ادامه اظهار داشت: آیا یک پیشکسوت باید فدراسیون را تضعیف کند یا برای پیشرفت آن رشته تلاش کند؟ ایشان کدام فدراسیون را تا امروز تایید کرده است؟ به نظرم به خاطر چنین پیشکسوتانی است که اکثر مسئولان در فدراسیون کاراته به سرعت تغییر می‌کنند.

آقای سلیمی شما بگوئید که چه کسی خوب است؟ آیا شما را رئیس فدراسیون بگذارند خوب است؟ به نظرم این خوب نیست که فردی با این سن و سال چنین صحبت‌هایی را مطرح کند و یک چهره فنی را تضعیف کند.

مربی اسبق تیم ملی بانوان گفت:‌ این استاد ژاپنی که سلیمی اعلام کرده از بانوان آزمون گرفته را اصلا من ندیده‌ام، گویا وی زمان و مکان را فراموش کرده است. من برای گرفتن دان 7 تقریبا 6 سال پیش به همسرم آزمون داده‌ام و تمام صحبت‌های سلیمی را تکذیب می‌کنم.

وفایی در مورد شیوه گرفتن دان‌‌ها، خاطرنشان کرد: ما دو نوع دان داریم؛ یکی دان سبکی که سبک‌ها اهدا می‌‌کند و دومی دان فدرال که مسئولان فدراسیون اهدا می‌کنند. در حال حاضر اگر فردی دان سبکی را بگیرد و چهره شناخته‌ شده‌ای باشد، فدراسیون می‌تواند بر مبنای آزمونی که ورزشکار داده آن را تایید کند.

صادق فرجی که کاراته‌کا نیست و آشوری نیز در یک سبک دیگر است. افرادی که به فدراسیون می‌آیند همه دان بالا نیستند که بتوانند به ورزشکاران دان بدهند. مسئولان فدراسیون از لحاظ اداری می‌توانند دان بدهند و از لحاظ فنی نیز این سبک‌ها هستند که می‌توانند به ورزشکاران دان بدهند. فکر نمی‌کنم این موضوع ایرادی داشته باشد. البته سلیمی، افسانه باقری و امثال آنها اگر دان بگیرند ایرادی ندارد. سلیمی در مقطع خودش به 10 نفر از بانوان دان 5 یکجا داد، اما کسی ایرادی نگرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد