مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

انتقاد شدید مربی سابق تیم ملی ازسانسورخبری درفدراسیون کاراته

  

مربی سابق تیم ملی کاراته از سانسور خبری این فدراسیون به شدت انتقاد کرد.

مجید عبدالحسینی در گفت و گو با پانا در خصوص مسائل فدراسیون کاراته صحبت کرد که در ادامه می‌آید:

اهدای حکم در کوتاه مدت به عنوان مسکن جواب می‌دهد

عبدالحسینی در خصوص اهدای حکم‌های فراوان به افراد مختلف در فدراسیون کاراته، تصریح کرد: برنامه‌ای را که فدراسیون کاراته مد نظر خود قرار داده است، شاید در کوتاه مدت به عنوان یک مسکن جواب دهد، اما در دراز مدت و زمانی که حکم‌ها و حقوق و مزایاها لغو شود، سر و صداها هم بلند می‌شود. فدراسیون کاراته هم اکنون در رابطه با اهدای این حکم‌ها، اشتباهات بسیاری داشته است. واقعا نمی دانم با کدام تفکر این ابلاغ‌ها زده می‌شود. به طور مثال بعضی از مربیان ما که در تیم ملی نتیجه نگرفته‌اند، پس از برکناری طی ابلاغی به عنوان رئیس کمیته همگانی و رئیس کمیته استعدادیابی معرفی شدند که این ها واقعا جالب است.



مشاور تیم ملی اگر می توانست مشاوره بدهد، در رقابتهای آسیا نتیجه می‌گرفت

وی با بیان اینکه در خصوص مشاورهای تیم ملی صحبت های زیادی دارم، ادامه داد: اگر مشاور تیم ملی می‌توانست مشاوره بدهد، در دو وزنی که طی مسابقات قهرمانی آسیا زیر نظرش بود، نتیجه می‌گرفت. او در همان رقابت‌ها مشاوره می‌داد تا تیمش نتیجه بگیرد.

مسبب اصلی ناکامی تیم ملی در ازبکستان سرجایش باقی مانده

کارشناس کاراته با اشاره به اینکه مشکل اساسی تیم ما، تفکرات مدیر فنی بوده، اظهار داشت: نفر اصلی که مسبب تمام این ناکامی‌های تیم ملی کاراته در ازبکستان بوده، سر جایش باقی می‌ماند. این نشان می دهد که ما اصلا به دنبال درست کردن کار نیستیم و فقط می خواهیم افراد را راضی نگه داریم. زمانی که یک نفر بخواهد افراد را راضی نگه دارد، مطمئن باشید در پایان همه را ناراضی از دست می دهد.

سانسور خبری به ضرر کاراته است

وی ادامه داد: در فدراسیون هر اتفاقی رخ دهد، هیچ انعکاسی در مطبوعات ندارد. این سانسور خبری به هیچ وجه به صلاح جامعه کاراته و مسئولان این فدراسیون نیست چرا که آنها از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، بی خبر می‌مانند. به طور مثال طرحی را ارائه می‌دهند و خوب آن را مدیریت نمی‌کنند که همین امر باعث حذف مربیان مختلف از تیم ملی می‌شود. باید بعد از بازی‌های آسیایی به تعدادی از مربیان که شاگردانشان نتیجه گرفته بودند، تبریک می گفتیم و مشخص هم نبود که باید به سایرین که نتیجه نگرفته بودند، چه چیزی می گفتیم. اگر به آن یکی تبریک می گفتی، دیگری ناراحت می‌شد و اگر به کسی که باخته بود هم تبریک می‌گفتیم ، فکر می‌کردند که می‌خواهیم او را مسخره کنیم.


در هیچ دوره ای کاراته چنین تدارکی برای رقابت‌های جهانی ندیده بود

کارشناس کاراته در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی می‌تواند در مسابقات جهانی قدرتمند ظاهر شود؟ اینگونه پاسخ داد: این تیم باید صددرصد نتیجه بگیرد و اصلا جای شک و تردیدی در آن وجود ندارد. تدارک خیلی خوبی برای این تیم دیده شده است. تیم ما قبل از بازی های آسیای در رقابت های کاراته وان اندونزی شرکت کرد. پس از آن به رقابت‌های قهرمانی آسیا رفت و بعد از این مسابقات راهی کاراته وان ترکیه شد. در هیچ دوره‌ای، قبل از مسابقات جهانی، تیم ما به سه سفر تدارکاتی اعزام نشده است. این تیم از نظر تدارکات در شرایط بسیار ایده آلی قرار دارد. ضمن اینکه بهترین‌های ایران در این تیم حضور دارند.

فدراسیون خود را با یک جوان سرشاخ می‌کند

وی اظهار داشت: شما می‌دانید شاهین جعفری در رقابت‎های آلمان شرکت کرده است و پس از کسب چهار برد در دور پنجم حذف شده است؟ این کاراته‌کا کسی است که فدراسیون کاراته او را از شرکت در رقابت های آلمان منع کرده بود. این یکی از سانسورهای است که در فدراسیون رخ می دهد. با توجه به اینکه فدراسیون نامه‌ای زده که او از کلیه مسابقات رسمی محروم است، پدر این ورزشکار او را با هزینه های شخصی به آلمان می‌برد. واقعا برای من عجیب است که فدراسیون خودش را با یک جوان سرشاخ می کند. این ها بچه های همین آب و خاک هستند، چرا نباید مسابقه بدهند؟ آیا ترسی از این وجود ندارد که وی در یکی از دورها به یکی از بازیکنان تیم ملی کشورمان برخورد کند و آن را شکست بدهد؟ در این صورت چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ آقایان در آن موقع به اشتباه خود در انتخابات پی می‌برند.


باید فاتحه فدراسیونی را که مسئول روابط عمومی خط مش آن را مشخص می‌کند، خواند

وی خاطرنشان کرد: یک ماه مانده به رقابت های آسیایی مصاحبه ای را با یکی از رسانه‌ها انجام دادم و تمام مشکلات تیم ملی را به آنها اعلام کردم. وقتی امروز در فدراسیون کاراته خط مش را مسئول روابط عمومی ترسیم می کند، باید فاتحه آن را خواند. مربیان تیم ملی توسط او گزینش می شوند. بدون هیچ توجیهی تیم زیر 23 سال را تشکیل می‌دهیم. من نمی‌دانم تکلیف بازیکنان 24 و 25 ساله ما چیست؟ اگر زیر 21 سال بود بازهم توجیه داشت، اما واقعا معنی زیر 23 سال را متوجه نمی شوم. امروز می خواهیم فقط برای افراد پست درست کرده و صدای آنها را کم کنیم. در یک پنجم دنیا(رقابت های قهرمانی آسیا)، دو مدال کسب کردیم. قرار بود چند نفر از مریبان داخلی به خارج از کشور ترانسفر شوند. با توجه به نتایج ضعیف ایران در ازبسکتان، همه کشورها درخواست هایشان را پس گرفتند. مگر شاطرزاده اعلام نکرده بود که من چند پیشنهاد دارم، پس چرا نرفت؟ دلیل این امر همان مسابقات ازبکستان بود. وقتی در رقابت های آسیا 2 طلا می گیرم، تیم های دیگر می گویند اگر اینها مربی داشته باشند، برای خودشان استفاده می‌کنند تا نتیجه بهتری کسب کنند. نتایج ضعیف ما در میادین بین المللی به ضرر همه جامعه کاراته است. اگر طبیب می بودیم دوا بر درد خود می کردیم. متاسفانه ما نمی دانیم چه اتفاقاتی در کاراته رخ می دهد. هر خبری که مایل باشند روی خروجی سایت قرار می دهند. مدیرروابط عمومی با توجه به سانسور خبری که می کند و آدم هایی را که می آورد و در فدراسیون مشغول به کار می کند و اطلاعات غلطی که به فرجی می دهد، باید جوابگوی خیلی از مسائل باشد. او در قبال جامعه کاراته مسئول خواهد بود و نمی تواند قصر در برود. کاراته این قدر ذلیل نشده است که کسی مثل او خط و خطوط آن را ترسیم کند. واقعا نمی دام دلیل این اتفاقات چیست.

کلیه امور مدیرفنی تیم‌های ملی زیر نظر مسئول روابط عمومی فدراسیون انجام می‌شود

وی تاکید کرد: خیلی برایم جالب است که از گوشه و کنار می‌شنوم، ابلاغی را برای مسئول روابط عمومی فدراسیون مبنی بر اینکه کلیه کارهای ناظریان، مدیرفنی تیم ملی کاراته باید زیر نظر وی انجام شود و گزارشات لازم را به او بدهد، زده‌اند. واقعا برایم خنده دار است. این آقا که یک روز هم در طول عمرش کاراته کار نکرده، نماینده فرجی رئیس فدراسیون در تیم‌های ملی کاراته است. کاراته ای که روی کاغذ نوشته می‌شود با کاراته ای که در میدان به کار گرفته می شود، بسیار متفاوت است. اگر شما سال‌ها کتاب‌های شنا را مطالعه کنید اما شناگر نباشید، به محض ورود به آب غرق می‌شوید. باید تمرین کنید و کاراته را بدانید. برایم عجیب است که چرا مدیر فنی تیم ملی کاراته، تن به این خواسته‌ها می‌دهد و این گونه کار می‌کند.

غزل رفتن فرجی را همین افراد برایش می خوانند

کارشناس کاراته در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید کاراته همواره فدراسیون متلاطمی بوده است؟ افزود: دلیل چنین موضوعی این است که ما هیچگاه در گزینش‌ها و انتخاب‌های ما دقت لازم را نداشته ایم. همه افرادی که در انتخابات دستی بر آتش داشتند، می‌خواستند شخص مورد نظر خود را بیاورند تا از آن امتیازاتشان را بگیرند. آن آدم‌هایی که تا دیروز در کنار کتیرایی بودند، دشمنانش شدند. آن افرادی که پناهی را آوردند، امروز دشمنش هستند. فرجی رئیس فدراسیون هم مطمئن باشد در زمان رفتنش، همین آدم‌ها دشمنانش هستند و غزل رفتن را آن‌ها هستند که برایش می‌خوانند. شک نکنید چرا که تا بوده همین بوده.

کسی که بخواهد همه را راضی نگه دارد، در پایان همه ناراضی می‌شوند

وی تاکید کرد: رئیس فدراسیون ما به رغم اینکه از نظر ارتباطی، گفتاری، رفتاری و کلامی پسر بسیار خوبی است، اما از نظر کارایی، فکر نمی‌کنم قائله به این چند نفری که اطرافش هستند، خاتمه پیدا کند. فکر می کند اگر کسی در تیم ملی موفق نباشد و کمیته ای را در اختیار او قرار بدهد، کار درستی است. اینگونه نمی‌توانیم کاراته را حمایت کنیم. گفتم کسی که می خواهد همه را راضی نگه دارد، در پایان همه را ناراضی از دست می دهد.

در حال حاضر کاراته فقط برای طیف خاصی است

عبدالحسینی در پاسخ به این سوال که شرایط فدراسیون کنونی بهتر است یا فدراسیون پناهی؟ گفت: شرایط فدراسیون کنونی خیلی بهتر و به روزتر از گذشته است. در هر صورت پناهی با 27 رای آمد و فرجی با 40 رای رئیس فدراسیون شد. اما فرجی هم باید کمی در سیستم مدیریتی خود تغییر ایجاد کند. کاراته برای همه است. باید همه گروه‌های این رشته ورزشی در کار باشند. در حال حاضر فقط طیف خاصی در راس کار قرار دارند. در آینده ای نه چندان دور همین آدم ها بلافاصله پس از اینکه حقوقشان قطع شود، معضل بزرگ فدراسیون خواهند شد.

سوپر لیگ ما خنده دار است

کارشناس کاراته در خصوص ضرر میلیونی فدراسیون در اعزام به رقابت‌های آلمان تصریح کرد: 30 استان داریم. اگر به هر کدام از آنها یک تخته تاتامی داده می‌شد، خیلی بهتر از این کارها و ضررها بود. اگر تا این حد توان داریم که در یک سفر 50 تا 60 میلیون تومان ضرر کنیم، بهتر است وضعیت لیگ را بهبود ببخشیم. سوپر لیگ ما بسیار خنده است. این لیگ با 7 تیم قرار است پیگیری شود. اکثر بازیکنان نخبه ما تیم ندارند. در حالی که فدراسیون کاراته می توانست به جای ضررهای این چنینی یا در زمان ریاست پناهی که آن بلیط ها را عوض کرد و 70 میلیون تومان به فدراسیون ضرر زد، به یک استان کاراته خیز کمک کنند و آنها بتوانند تیمی را روانه لیگ کنند، تا کاراته ما پر رونق تر شود و بازیکنان خوب بیرون نمانند.

با چه استنادی مدیرفنی می گوید دربهای تیم ملی روی همه باز است؟

وی با بیان اینکه ضرر دادن، کار ما در فدراسیون کاراته شده است، افزود: لیگی که قلب تپنده و محل امرار معاش بازیکنان تیم ملی است، در ضعیف ترین نقطه خود قرار دارد. همه باشگاهای اسم رسم دار مانند فولاد، مقاومت و ارژن کناره‌گیری کرده‌اند. امروز با بودن دو تیم ابومسلم و بانک سپه که در حد 40 درصد برای شرکت در لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند و آمدن یا نیامدنشان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، به زور لیگ 7 تیمی شده است. آیا وضعیت لیگ باید اینگونه باشد؟ آیا لیگ کاراته در اختیار تیم ملی بوده است؟ عدم مدیریت در سیستم یعنی چی؟ مگر ما همیشه مدعی نیستیم که لیگ باید در اختیار تیم ملی باشد و خروجی داشته باشد؟ لیگ ما کدام خروجی را دارد؟ کدام بازیکن را از لیگ شناسایی کردیم و به اردوی تیم ملی فرستادیم؟ با چه استنادی مدیرفنی تیم های ملی می گوید درب های تیم ملی روی همه باز است؟ بازیکن را در کدام مسابقه می خواهند ببینند که درب تیم ملی باز است؟ بازیکنان ما می خواهند در رقابت های کاراته وان ترکیه شرکت کنند، فدراسیون جلوگیری می کند. پس درب تیم ملی برای کدام بازیکن باز است؟ لیگ و قهرمانی کشور هم که نداریم. مسابقات آن چنانی هم که برگزار نمی شود، کجا می خواهند بازیکنان نخبه و شهرستانی را شناسایی کنند و آنها را به تیم ملی دعوت کنند؟

به رئیس فدراسیون من اطلاعات غلط می‌دهند/ در کنار فرجی جنگ قدرت است

مربی سابق تیم ملی کاراته تاکید کرد: کار به جایی رسیده به بازیکن پیامک می دهیم که از سیستم حذف شده‌ای و برو به خانه. واقعا باید یک بازیکنی که چند ماه در اردوها زحمت کشیده و خط خورده است را با یک اس ام اس کنار بگذاریم؟ همین‌جا اعلام می‌کنم تیمی‌ که با عدالت و منطق بسته نشود، همیشه نشان داده است که نتیجه خوبی هم نمی گیرد. احساس می کنم به رئیس فدراسیون من اطلاعات غلط می‌دهد. در کنار فرجی بدون اینکه بخواهد، جنگ قدرت در گرفته است. هرکسی می‌خواهد یکی از حکم ها را به گزینه های خود منتصب کند. احساس می کنم فرجی هم تن به بازی آنها داده است. باید سریعا در این سیستم تغییر داده شود. مهمترین عاملی که فدراسیون کاراته را رو به زوال می برد، سانسور خبری شدید این فدراسیون است.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد