مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

فرجی: کاش وزیر به نظرات کارشناسان توجه می‌کرد

اعزام به مسابقات کاراته وان آلمان خیلی مهم بود

فرجی: کاش وزیر به نظرات کارشناسان توجه می‌کرد

ضربه بزرگی به کاراته وارد شد


رئیس فدراسیون کاراته گفت: وزیر ورزش باید بیشتر به نقطه نظراتی که از سوی کارشناسان یا رئیس فدراسیون کاراته ارائه می‌شود، اهمیت قائل شود. 





  پنجمین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در حالی از امروز(شنبه) به مدت 2 روز در شهر فرانکفورت آلمان پیگیری می‌شود که تیم ملی کاراته ایران به دلیل مخالفت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان به این رقابت‌ها اعزام نشد. 


این رقابت‌ها آخرین فرصت برای مدعیان کاراته بود تا قبل از آغاز مسابقات جهانی فرانسه نفرات اصلی خود را محک بزنند.


محمد صادق فرجی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: مسابقات کاراته ‌وان آلمان از اهمیت بالایی برخوردار بود ولی ما نتوانستیم به دلیل مخالفت شورای برون مرزی در این رقابت‌ها حضور داشته باشیم. این مسابقات از لحاظ رنکینگ جهانی خیلی برای کاراته ایران حائز اهمیت بود. در 2 مرحله از مسابقات کاراته وان که در اندونزی و ترکیه برگزار شد ملی پوشان ما توانستند نتایج مطلوبی را کسب کنند و اگر در این رقابت‌ها نیز شرکت می‌کردنند مطمئنم در پایان نتایج خوبی کسب می کردند.

وی افزود: در دوره گذشته رنکینگ خوبی را کسب کردیم و اگر در این رقابت‌ها شرکت می‌کردیم حداقل بین 3 تا 4 کشور اول می‌توانستیم قرار بگیریم. ترکیب تیم کاراته ما از نفرات جوان و با پتانسیل بالا تشکیل شده است با شرایط روحی و روانی که آنها دارند، می‌توانستیم نتایج خوبی را در آلمان کسب کنیم. این یک فرصت طلایی بود برای ما که جایگاه حضور بانوان محجبه در مسابقات جهانی فرانسه محکم‌تر شود.


فرجی تاکید کرد: در این رقابت‌ها تمام اعضای هیئت رئیسه جهانی حضور دارند و حضور بانوان محجبه ما با استفاده از مقنعه به مسئولان فدراسیون جهانی ثابت می‌کرد که این کار هیچ گونه مشکلی برای حضور بانوان در مسابقات جهانی با حجاب را ندارد. اگر کاراته به رقابت‌های آلمان اعزام می‌شد با درخشش بانوان با حجاب کامل ما می‌توانستیم موافقت اعضای هیئت رئیسه فدراسیون جهانی را کسب کنیم و این یک برگ برنده‌ای بود برای ورزش ایران.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه گفت: حضور در کاراته وان آلمان یک موفقیت برای بانوان ملی پوش بود و با توجه به نتایجی که آنها در مسابقات اخیر کسب کرده‌اند اگر حضور آنها در مسابقات جهانی فرانسه تایید می‌شد بنده مطمئنم بانوان کاراته‌کای ایرانی می‌توانستند در آوردگاه بزرگی مثل مسابقات جهانی فرانسه حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که مهمترین دلیل اعزام نشدن تیم ملی به رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان آلمان چه بود، اظهار داشت: شورای برون مرزی برای اعزام تیم ملی به آلمان به ما جواب قطعی نداده بود و ما هم به دلیل اینکه برای دریافت ویزای شینگن آلمان باید 2 ماه زودتر اقدام می‌کردیم تمام کارهای اعزام از جمله بیمه ورزشکاران، رزرو هتل و رزرو بلیت را انجام دادیم تا در پیگیری بعدی موافقت مسئولان را جلب کنیم. با توجه به اینکه مشکلاتی مالی در فدراسیون‌ها وجود دارد ما توانستیم همه این مراحل را طی کنیم، اما متاسفانه در پایان با اعزام تیم ملی به این مسابقات مخالفت شد و همین موضوع هزینه‌های زیادی را برای ما در بر داشت.

فرجی در ادامه اظهار داشت: ای کاش وزیر ورزش به نقطه نظرات کارشناسان، صاحب نظران ورزشی شورای برون مرزی و بنده به عنوان رئیس فدراسیون کاراته که نقطه نظرات کارشناسی این ورزش را می‌دانم و از نزدیک دقیقا در جریان هستم توجه می کرد و اهمیت قائل می‌شد که متاسفانه این طور نشد. چندین مرحله مکاتبات با وزارت ورزش و جوانان داشتیم، اما نتیجه‌ای که مد نظرمان بود گرفته نشد و اعزام نشدن تیم ملی به مسابقات کاراته وان آلمان ضربه بزرگی به کاراته ایران وارد کرد.

وی در پایان گفت: مسابقات جهانی فرانسه 5 آذرماه برگزار می‌شود و تا آن زمان هیچ مسابقه‌ای پیش رو نداریم. امیدوارم کادر فنی بتواند اردوها را هر چه سریعتر آغاز کند و با یک ریکاوری ملی پوشان به حالت عادی بازگردند تا بتوانیم در مسابقات جهانی فرانسه نتیجه مطلوبی را کسب کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد