مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

معرفی بنبانگذاران سبکهای کاراته ایران-کانچو عسکریان--پرفکت کاراته

ابوالفضل عسکریان در سی ام فروردین ماه سال 1337در شهر تهران، محله سنگلج (خیابان پانزده خرداد و پارک شهر فعلی) درخانواده ای متوسط بدنیا آمد، تحصیلات ابتدائی و دو سال از دوران متوسطه را در تهران گذراند و سپس با انتقال پدر بدلیل ماموریت شغلی در سال 1352 به شهرستان خرمشهر، ادامه دوران تحصیل را در آن شهر گذراند، تا سال 1357 آغاز اعتراضات و اعتصابات مردمی در آن شهر زندگی کرد.



در طی این مدت ورزشهای مختلف از جمله: فوتبال ، والیبال ، بسکتبال و همچنین هنرهای رزمی مانند کاراته (کان ذن ریو ، شوتوکان )، کونگ فو و مدت خیلی کوتاهی نیز تکواندو مشغول و نزد اساتید مختلف به یادگیری این فنون پرداخته است.
پس از پیروزی انقلاب و به ثمر نشستن نهال انقلاب به تهران بازگشته و بدلایل مختلف از صحنه های ورزش دور بوده است ، پس از تجاوز رژیم عراق به ایران و آغاز جنگ تحمیلی، ضمن همکاری تبلیغی با جبهه های نبرد به تحصیل نیز ادامه داده و موفق به دریافت مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه گردید.
پس از مدتی مجددا به رشته کاراته و فراگیری آن در باشگاههای گوناگون ادامه داد ، در سال1360 پس از آشنائی با رشته کیوکوشین کاراته در باشگاه شیرزاد ، ( مکتب کاراته شیرزاد) کاراته را به صورت حرفه ای آغاز و پس از چهار سال تمرین سخت و تحمل فشار زیاد موفق به دریافت کمربند سیاه (دان 1) گردید.
پس از دریافت کمربند سیاه برای ترویج و آموزش این رشته به شهرستان ابهر واقع در استان زنجان رفته و اولین باشگاه خود را در آن شهرستان پایه گذاری نموده و بعنوان بنیانگذار کاراته در آن شهرستان شناخته شده است (سال 1365).
پس از چهار سال به دلایل گوناگون مجبور به ترک شهرستان ابهر شده و به تنکابن (شهسوار) در استان مازندران در کنار سواحل زیبای دریای خزر نقل مکان نموده، در آنجا نیز به امر آموزش و مربیگری جوانان آن خطه پرداخت .
در سال 1366 موفق به اخذ کمربند سیاه دان 2 از دست شیهان یوسف شیرزاد گشته و در همان سال در مسابقات قهرمانی کشور سبک کیوکوشین به مقام سوم کشور در رشته های کومیته و کاتا گردید.
در سال 1369 در آزمون دان3 شرکت و به دریافت کمر بند سیاه دان3 نائل گردیده و با اشتیاق و میل بیشتری نسبت به سابق به کار خود ادامه داد .
در سال 1373 با بنیانگذاری سبک جدید شین ذن کاراته به وسیله استادشان کانچو یوسف شیرزاد همراه ایشان بوده و با دریافت دان چهار برای معرفی و بسط و گسترش این سبک در سال 1374 عازم کشور رومانی گردیده و به مدت سه سال در آن کشور اقامت نمود و سفرهائی هم به کشورهای ترکیه و بلغارستان داشته است، ایشان را در کشور رومانی بعنوان پایه گذار سبک شین ذن کاراته میشناسند.
در سال 1377 پس از بازگشت به میهن عزیزمان ایران به بستن کمر بند سیاه دان5 مفتخر گردیده اما به علت گرفتاریها و ناملایمات روزگار مجبور به محدود نمودن تمرینات شده و فقط به امور شاگردان در استانها و شهرستانها ( تهران ، مازندران ، زنجان و ) میپرداخته اند. پس از شروع فعالیت مجدد کانچو یوسف شیرزاد با عنوان رئیس سبک شین ذن کاراته در ایران ایشان نیز به صحنه باز گشته و با کسب درجه دان6 بعنوان یکی از نمایندگان این انجمن در ایران به فعالیت پرداخت.
لازم به ذکر است ، شاگردان و مربیان تحت پوشش ایشان هم اکنون در استانها و شهرستانهای مختلف مشغول تدریس میباشند ، از جمله در استانهای (تهران ، زنجان ، مازندران ، همدان ، هرمزگان ، کرمان ، خوزستان ، مرکزی ، لرستان و………)
همانطور که همه عزیزان رزمی کار کمابیش اطلاع دارند دلیل تعدد سبکهای مختلف ورزشهای رزمی طرز تفکر، بینش و درک فلسفی هر استاد و بنیانگذار یک سبک نسبت به ورزشهای رزمی میباشد وگرنه به همه آنها کاراته ، کونگفو ، جودو، تکواندو و یا ... اطلاق گشته و هر رشته اصطلاحات مخصوص بخود دارد که همگی کمابیش شبیه یکدیگر میباشد.
فراموش نکنیم، در یک خانواده وقتی فرزندان به سن رشد رسیدند هر کدام سعی مینمایند که استقلال خود را بدست بیاورند ، ابتدا از اسباب و اثاثیه خود شروع نموده سپس کمد لباس ، اتاق ، دوستان و در نهایت طرز تفکر و دیدگاهش نسبت به پیرامون و جامعه ، پس چنانچه فرزندی بنا به دلایلی (هر دلیل که باشد) اگر بخواهد طرز تفکر خود را ابراز نماید، آیا باید پدر جلوی او را بگیرد؟ خیر، بلکه باید حرف او شنیده شود و به وی کمک نماید، وگرنه چه پدر و چه فرزندی ؟
( ما اولین مهره این زنجیر نبوده و آخرین مهره آن نیز نخواهیم بود )
با این توضیحات در بهار سال 1380 ابوالفضل عسکریان برنامه ریزی و پایه گذاری
سازمان بین المللی پرفکت کاراته

را آغاز و در زمستان سال 1383 سبک ( پرفکت کاراته ) را به هموطنان عزیز و دنیای ورزشهای رزمی معرفی نمودند و در نهایت در سال 1384 نمایندگی این سازمان با کسب مجوز از فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران با نام سبک پرفکت کاراته ایران فعالیت خود را آغاز نمود



لازم به ذکر است در تاریخ 25 شهریور 1385 نیز نمایندگی سازمان بین المللی پرفکت کاراته در کشور هلند توسط آقای شهریار عباسی دارای کمربند سیاه دان 3 با عقد قرارداد نمایندگی در محل باشگاه مرکزی سبک در تهران به ثبت رسید.
در طی هشت ماه فعالیت با هماهنگی اعضاء و مسؤلین پرفکت کاراته ایران توانست پس از انجام دوره های مختلف داوری و مربیگری، آزمون دان و نیز برگزاری دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور در تهران با شرکت بیش از یکصد نفر فایتر ( که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید) و همچنین فعالیتهای گوناگون توانست در بین پنج سبک که فعالیت خود را همزمان با پرفکت کاراته آغاز نموده بودند، مقام اول را بدست بیاورد.
( این رده بندی از سوی فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران در پایان سال 1385 رسما اعلام گردیده است )


آدرس باشگاه مرکزی: تهران، تهرانپارس، انتهای خیابان 196 شرقی، خیابان سلطانی، خیابان شریعتی، خیابان کمیل، نبش کوچه تختی، مجموعه فرهنگی ورزشی گلشن 2 همراه سن سی علیزاده : 09122582910 / همراه : 09192101537
دارای دان 6 فدراسیون کاراته ج.ا. ایران از سال 1385 (پرفکت کاراته فدراسیونی)
// دان 6 سازمان بین المللی شین ذن کاراته از سال 1380
// دان 4 کیوکوشین کاراته از مکتب کاراته شیرزاد از سال 1375

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد