مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

به بهانه ۳۳ سالگی انقلاب اسلامی/خدمت یا جولانگاهی برای شهرت؟

به بهانه ۳۳ سالگی انقلاب اسلامی/این ۱۰۰ مدیر سیاسی اقتصادی ورزش؛عرصه ای برای خدمت یا جولانگاهی برای شهرت؟+ جدول
مدیریت ورزش - انقلاب اسلامی وارد سی و سومین سال حیات خود می شود و این گزارشی است درباره 100 مدیر شاخص غیر ورزشی این سال ها.
به گزارش خبرآنلاین ؛ این جدول حاصل تلاشی ست میدانی برای تهیه لیستی از مدیرانی که از لایه های مدیریتی غیر ورزشی به ورزش آمدند. مدیرانی از 3 دهه مختلف. دوره اول در سال های شلوغی نخست انقلاب و جنگ تحمیلی که ورزش دوره رکود و تلاش برای شکل گیری دوباره را سر می کرد . دوره دوم مدیران صنعتی و بعد عصر سیاست زدگی ست که از راه می رسد.
نکته جالب کاهش سطح مقامات تصمیم ساز ورزش در طی این دههها از رده های علی مدیریتی کشوری به مدیران میانی ست که در این سال ها ، به طور متوالی تداوم داشته است. در این سال ها می توان به نقش اساسی دولت اول سازندگی در ورزش اشاره کرد. زمانی که حسن غفوری فرد تصمیم به دعوت از مدیران اقتصادی برای سرمایه گذاری در ورزش گرفت و انقلابی را به پا کرد. مسیری که ادامه اش را مصطفی هاشمی طبا در دست گرفت. تلاشی که حاصلش بعد از دو مدال نقره ارزش مند عسگری محمدیان ؛ شب طلایی ایران در المپیک آتلانتا بود با بزکش زیبای رسول خادم و طلسمی که پس از 20 سال شکست و ورزش ایران اسلامی اولین طلای المپیکش را کسب کرد. شادی صعود به جام جهانی و طرح ورزش به عنوان یکی از پدیده های اثربخش اجتماعی که زمینه سازی شد برای تمایل بالای سیاسیون به مداخله در ورزش کشور. سیری که از دولت دوم اصلاحات شکلیبی رویه به خود گرفت و در سال های اخیر به بحرانی بدل شده است. در این سال ها البته با بالا رفتن سطح سواد مدیریتی قهرمانان بازنشسته کشور ، این گروه مدعیان جدی شده اند برای بازپس گرفتن مدیریت های ورزشی درست مثل 5 سال نخست پس از انقلاب.
شاید شنیدن نام هایی مثل محمد مهرآیین ، با سابقه مبارزات انقلابی به عنوان بنیان گذار رشته های رزمی در ایران یا امثال بهزاد نبوی در ورزش ، باعث شگفتی باشد. این اما بخشی از سیر تاریخی ورزش کشورمان است. ورزشی که با تمام تلاطم هایی که در این سال ها داشته ، هنوز دوست داشتنی ترین سرگرمی مردمان است.
این جدول اگرچه شامل مدیرانی می شود تعدادی از آنها سابقه فعالیت در نهادهای نظامی را داشته اند ، اما سعی شده تنها مدیرانی که بیشتر فعالیت خدمتی شان در پست های سیاسی یا اقتصادی بوده است.
از اواسط دهه 70 ، طیفی از مدیران نظامی وارد مدیریت ورزشی شده اند که بزودی در پرونده ای مجزا به معرفی آنها خواهیم پرداخت.
بی شک در این جدول نام های زیادی از قلم افتاده اند وشاید کمک شما کاربران محترم بتواند ما را در تهیه جدولی از تمام مدیران سیاسی اقتصادی ورزش کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد