مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

ناظریان: هرکسی بهترین برنامه را به فدراسیون ارائه کند لایق سرمرب

تیم ملی کاراته جای بدست ‌آوردن دل مربیان نیست
ناظریان: هرکسی بهترین برنامه را به فدراسیون ارائه کند لایق سرمربیگری است

خبرگزاری فارس: رئیس سابق فدراسیون کاراته گفت: مسئولان فدراسیون می‌توانند از تمام مربیان برای هدایت تیم ملی کاراته برنامه بگیرند و بهترین نفر را به عنوان سرمربی انتخاب کنند.


حبیب‌الله ناظریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: هفته سوم دور برگشت سوپرلیگ کاراته در حالی به پایان رسید که تیم فولاد مبارکه سپاهان با کسب سه پیروزی متوالی در این هفته به عنوان قهرمانی زود هنگام این رقابت ها رسید. عملکرد خوب یکی دو تیم در چنین رقابت‌هایی باعث می‌شود که تیم‌هایی که در رده پایین جدول قرار دارند تلاش کنند و این موضع باعث رقابت ‌در بین تمام کاراته‌کاها می‌شود.

مدیر فنی تیم فولاد مبارکه گفت: ما برای رسیدن به این قهرمانی زود هنگام اهدافی را برای خودمان در نظر گرفته‌ بودیم و در سه جهت اهدافمان را دنبال می‌کردیم. اول رشد و توسعه فنی تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان، دوم حضور در مسابقات جام باشگاه‌های جهان که از سال گذشته برنامه‌ریزی کرده بودیم و سوم تکرار قهرمانی با تیمی قوی‌تر از سال‌‌های گذشته. البته برای شکست تیم‌های حریف هیچ برنا‌مه‌ای از گذشته نداشته‌ایم و برای سال‌های آینده هم نداریم و فقط برای پیروزی بازیکنان تیم تلاش می‌کنیم.

ناظریان در ادامه اظهار داشت: مسئولان فدراسیون کاراته به تمام پیشکسوتان لطف دارند و در مورد تصمیمات اخیر از همه نظر خواهی می‌کنند. با صحبت‌هایی که با فرجی و آشوری داشتم اعلام کردم که نظر شخصی بنده در مورد تصمیمات اخیر فدراسیون برای تشکیل کادرفنی مثبت است. البته در ظاهر کار ایرادی وجود ندارد، اما زیر ساخت‌ها باید آماده شود. به عنوان مثال ژاپن در جودو این کار را انجام داده و در حال حاضر هم نتایج خوبی را کسب می‌کند و ما هم باید مثل آنها برنامه‌ریزی کنیم. در این طرحی که ارائه شده یک از مهمترین ضعف‌هایی که ما داریم این است که ما تا به حال به طور اختصاصی روی فردی کار نکر‌ده‌ایم.

وی در مورد شرایط انتخاب مربی برای تیم ملی کاراته اظهار داشت: مهمترین شرایطی که یک فرد برای هدایت تیم ملی کاراته باید داشته باشد همدلی است و تمام افراد زیر مجموعه باید با وی در یک جهت و یک راستا حرکت کنند تا به موفقیت برسند. به نظر من اگر فدراسیون قرار است کادر فنی تیم ملی را تشکیل دهد باید از تمام مربیان حاضر در لیگ برنامه بگیرد و هر کدام که برنامه بهتری به فدراسیون ارائه کرد می‌تواند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. البته شهرت فرد در کاراته مهم نیست بلکه افراد جوانی هستند که می‌توانند با برنامه‌های مطلوبی که دارند برای پیشبرد تیم ملی کاراته موثر باشند.

ناظریان که 15 سال ریاست فدراسیون کاراته را در اختیار داشت، از شرایط انتخاب مربی برای هر وزن خاطر نشان کرد: باید یک سرمربی از بین افرادی که به فدراسیون برنامه ارائه کرده‌اند انتخاب شود و پس از آن انتخاب مربیان تیم ملی بر عهده سرمربی باشد تا افرادی را به عنوان مربی انتخاب کند که از نظر افکار به هم نزدیک بوده و بتوانند همکاری خوبی داشته باشند.

وی در پایان گفت: باید پس از اینکه ملی‌پوشان و کادر مربیان انتخاب شدند تمام تمرینات در یک محل انجام شود، اما در هر وزنی یک مربی با یک کاراته‌کا به طور اختصاصی کار کند و در تمریناتی که نیاز است به طور مشترک تمرین کنند. البته همه ما باید بدانیم که تیم ملی محل به دست آوردن دل مربیان نیست و باید منافع ملی را در نظر بگیریم و در انتخاب مربیان دقت کنیم. تیم ملی اگر به این صورت هدایت شود در پایان یک نفر وجود دارد که پاسخ گوی عملکرد ملی پوشان باشد و در این صورت هر کسی که سرمربی تیم ملی می‌شود به خاطر منافع ملی و ابروی شخصی خود با تمام دقت به کار خود ادامه می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد