مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

برگزاری کلاس آموزشی قوانین داوری کاراته در شیراز

مسئول کمیته داوران هیئت کاراته فارس خبر داد
برگزاری کلاس آموزشی قوانین داوری کاراته در شیراز

خبرگزاری فارس: (WKF) مسئول کمیته داوران هیئت کاراته استان فارس گفت: نخستین کلاس آموزش قوانین جدید داوری در شیراز برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حبیب اسماعیلی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: قوانین داوری کاراته در بخش کومیته تغییرات فراوانی پیدا کرده که این تغییرات در راستای هرچه جذاب‌تر شدن مسابقات کومیته است.‌
(WKF)مسئول کمیته داوران هیئت کاراته استان فارس افزود: فدراسیون جهانی کاراته و شورای داوری این فدراسیون با هدف هر چه جذاب و پر تحرک‌تر شدن مسابقات کومیته و همچنین درک و فهم صحیح تماشاچیان از نحوه رد و بدل شدن تکنیک و اعطای امتیاز به ورزشکاران از سوی داور، تغییرات گسترده‌ای در قوانین و نحوه برگزاری مسابقات کومیته اعمال کرده است.
وی اضافه کرد: این تغییرات پویایی و تحرک مسابقه دهندگان و همچنین تنوع تکنیک‌های رد و بدل شده از سوی آنها را در طول مسابقه به همراه دارد.
اسماعیلی ادامه داد: با حمایت‌های هیئت کاراته، بار دیگر استان فارس در زمینه داوری در کشور پیشتاز شده و برای نخستین بار در کشور، جمعه این هفته برگزار کننده کلاس آموزش این قوانین و تغییرات انجام پذیرفته در نحوه برگزاری مسابقات است.
اسماعیلی با تاکید بر اهمیت اخذ مجوز برگزاری این کلاس در شیراز، تلاش‌های هیئت کاراته را در این زمینه ستود و گفت: برگزاری کلاس آموزش قوانین جدید دو هفته پیش از برگزاری آزمون ارتقا این فرصت را برای داوران فراهم می‌کند تا در این دوره زمانی ضمن تمرین تغییرات ایجاد شده خود را برای موفقیت در آزمون ارتقا آماده کنند.
مسئول کمیته داوران هیئت کاراته بسیج کشور از چانه‌زنی و توافق بر سر اعزام داوران استان فارس برای قضاوت در مسابقات لیگ، سوپر لیگ و مسابقات انتخابی تیم ملی خبر داد و بیان داشت: با توافقی که میان هیئت کاراته و مسئولان کمیته داوران فدراسیون کاراته صورت گرفته، مقرر شده است دو نفر از داوران مرد و دو نفر از داوران زن موفق، در کلاس ارتقا برای قضاوت در مسابقات آتی به فدراسیون کاراته معرفی شوند.
اسماعیلی نوید اعزام داوران استان فارس به کلینیک آسیایی را نیز داد و خاطر نشان کرد: بنا داریم تا موفق‌ترین داور استان فارس را که دارای شرایط شرکت در کلینیک داوری آسیا است به فدراسیون کاراته معرفی کنیم.
وی همکاری نزدیک داوران با هیئت کاراته را مهم‌ترین مولفه انتخاب داوران برتر این استان عنوان کرد.
اسماعیلی به تمام مربیان و کاراته‌کاهای این استان توصیه کرد تا در کلاس آموزش قوانین جدید که جمعه شانزدهم دی ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود شرکت کنند.
وی در ادامه بیان کرد: در پیش بودن مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی و برگزاری این مسابقات طبق قوانین جدید این ضرورت را ایجاد می‌کند تا مربیان و کاراته‌کاها از تغییرات صورت گرفته به طور کامل آگاه باشند تا خدای ناکرده به دلیل ناآشنایی با مقررات جدید حقی از آنها ضایع نشود.
رئیس کمیته داوران هیئت کاراته استان فارس در بخش دیگری از صحبت‌هایش از حسن نظر فدراسیون کاراته و منوچهر محمدیان رئیس کمیته داوران این فدراسیون به استان فارس تقدیر کرد و افزود: اعطای امتیاز برگزاری این کلاس به استان فارس می‌تواند نقطه عطفی نه تنها برای داوری کاراته استان فارس بلکه برای تمام استان‌های جنوب کشور باشد.
اسماعیلی با تاکید مجدد بر اهمیت این کلاس و اخذ مجور آن، بر لزوم همکاری تمام مربیان و داوران با این هیئت تاکید کرد و گفت: این کلاس فرصت بسیار مناسبی برای یک‌دست شدن داوران این استان است.
به گزارش فارس، آموزش قوانین جدید داوری کاراته صبح روز جمعه 16دی ماه جاری از ساعت هشت صبح در تالار آزادی واقع در پارک آزادی شیراز، در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود.
نظرات 1 + ارسال نظر

سلام با تشکر از مطالب مفیدتان
با عرض پوزش سوالی داشتم در مورد . شرایط داوری و اینکه چه کسایی میتونند شرکت کنند ؟
سن . سابقه و ...
ممنون میشم جواب بدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد