مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

اکبرآبادی: رشته‌های رینگی را مغایر با اصول بهداشتی و شأن زن مسلم

نشست نواب رئیس فدراسیون‌های ورزشی
اکبرآبادی: رشته‌های رینگی را مغایر با اصول بهداشتی و شأن زن مسلمان تشخیص دادیم

خبرگزاری فارس: معاونت امور بانوان ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: رشته‌های رینگی مغایر با اصول بهداشتی، ارزش‌های اجتماعی، چارچوب‌های فکری و مغایر با شأن زن مسلمان تشخیص دادیم.


به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس «توانا»، مرضیه اکبرآبادی در نشست نواب رئیس فدراسیون‌های ورزشی که به میزبانی فدراسیون کوهنوردی برگزار شد اظهار داشت: تلاش ما این است که کتابچه‌ای از نوع پوشش رشته‌های مختلف ورزشی، نحوه تثبیت، ابلاغ و کاربرد آن تهیه کنیم. بیشتر از 40 رشته ورزشی وجود دارند که پوشش آنها مصوب شده است.

وی ادامه داد: هدف این است که این کتابچه را به همه کشورهای اسلامی و کشورهایی که در آنها مسلمان وجود دارد، ارسال و اطلاع‌رسانی کنیم. این وظیفه بزرگی است و منتظران زیادی دارد. مبنای ما این بود که 6 ماه اول سال 90 این کتابچه را ارائه کنیم که این اتفاق رخ نداد.

معاونت ورزش امور بانوان وزارت ورزش در ادامه صحبت‌هایش از نواب رئیس خواست تا اسامی ورزشکاران تیم ملی را دراختیار وی قرار داده تا در آینده‌ای نزدیک نشستی با ورزشکاران ملی‌پوش برگزار شود.

اکبرآبادی در ادامه با اشاره به 11 سهمیه کسب‌شده توسط بانوان و جانباز و معلول برای المپیک لندن اظهار داشت: شاید این تعداد برای کسانی که در ورزش نبوده‌اند چشمگیر نباشد، اما ما که در ورزش فعالیت می‌کنیم می‌دانیم که این سهمیه‌ها نشانگر زحمات زیادی است. مسابقات توزیع سهمیه المپیک کم شده، اما برنامه میان‌مدت ما مسابقات 2014 کره جنوبی است که نباید فراموش کنیم.

وی همچنین به مغایرت رشته‌های رینگی با شأن زن مسلمان اشاره کرد و اظهار داشت: در برخی از رشته‌ها به ویژه در بخش سلامتی و رعایت بهداشت هیچ راهی برای چشم‌پوشی وجود ندارد. در همین راستا در نشست‌هایی که داشتیم، رشته‌های رینگی را مغایر با اصول بهداشتی، ارزش‌های اجتماعی،‌ چارچوب‌های فکری و مغایر با شأن زن مسلمان تشخیص دادیم.

به دلیل موارد فنی و ضرباتی که وجود دارد و فرهنگ محیطی این رشته‌ها، آنها را مغایر با ارزش‌های اجتماعی تشخیص دادیم. خواهش من از فدراسیون‌های رزمی، ووشو و کاراته این است که برای رشته‌های رینگی دفتری فراهم شود که در دوره‌های ویژه به خصوص برای افرادی که مدرک داوری و مربیگری دارند ایجاد شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد