مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

اولین همایش علم و کارته در تبریز

اساتید و پژوهشگران، دانشجویان، مربیان و کاراته‌‌کاهای عزیز:

این همایش فرصت مغتنمی را برای ارائه یافته‌ها، تبادل اطلاعات و ایده‌های علمی شما عزیران در دانشگاه‌ها و نهاد‌های ورزشی مرتبط فراهم می‌کند.

قدمت هنرهای رزمی به بیش از چندین قرن می‌رسد. وقتی به قهرمانان به‌نام کاراته در دهه‌های گذشته نگاه می‌کنیم و فیزیک بدنی آنها را مطالعه می‌کنیم، گویا آنها از بهترین روش‌های علم تمرین برخوردار بوده‌اند و با آگاهی تمام از اصول مکانیکی و فیزیولوژیکی بدن به توسعه مهارت‌های خود پرداخته‌اند. از طرفی دیگر مطالعه دست نوشته‌ها و داستان‌های به‌جا مانده از اساتید گذشته کاراته، نشان می‌دهد که این اساتید از انسان‌های وارسته زمان خود بوده‌اند و شجاعت، عدالت و خردمندی از ویژگی‌های برجسته آنها بوده است. این‌ها همه نشان‌گر این موضوع هستند که کاراته با طبیعت مادی و معنوی انسانی و طبیعت حاکم بر جهان کاملاً همخوانی دارد.





همزمان با پیشرفت علوم ورزشی، تلفیق زیبائی‌‌های کاراته با دستاوردهای علمی از دهه‌های گذشته آغاز شده‌است. این همایش فرصتی است تا یافته‌های مختلف اندیشمندان کاراته را در کنار یکدیگر بگذاریم و در جهت غنای علمی این رشته گام‌های مطمئنی برادریم و یادآور این نکته باشیم که بیشترین سهم کاراته در تربیت یک فرد از لحاظ اخلاقی و معنوی است تا مهارت‌های فنی و تکنیکی.

بی‌شک جمع‌بندی مباحث ارائه شده در این همایش و ارائه آن به جامعه‌ی کاراته و دانشگاهی کشور، گامی بزرگ در جهت توسعه مبانی علمی کاراته و کمک به افزایش دانش مربیان و کاراته‌کاها خواهد بود.

امید است تا متخصصان، همکاران و پژوهشگران گرامی با مشارکت در این همایش، بستر لازم برای تحقق این مهم را فراهم آورند.

دبیر همایش
دکتر سعید نیکوخصلت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد