مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی چین:

دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی چین:
باید از حالا به فکر مسابقات سال آینده باشیم

ملی‌پوش رده سنی امید کاراته بانوان گفت: در مسابقات یونان امسال به کشور مصر باختم و این شکست انگیزه‌ایی شد که در بازیهای آسیایی چین پیروز شوم.

پریسا وفایی ملی پوش رده سنی امید کاراته بانوان در گفتگو با سایت فدراسیون کاراته گفت: امسال مسابقات چین بسیار خوب و در سطح بالایی برگزار شد و حریفانمان نیز با تمام قدرت و توان به میدان آمده بودند ولی به لطف خدا توانستیم برخی از رقبای قدرتمند را به زانو در بیاوریم.



وی افزود:من در بخش کومیته رده سنی امید با تیم ملی همراه شدم و در دور اول به ژاپن این حریف پرسابقه و قدرتمند برخوردم که خوشبختانه با وجود اینکه حریفی قدر بود توانستم وی را مغلوب خود کنم.

در دور دوم به تیم هنگ کنگ خوردم که باز هم این تیم را شکست داده و به فینال راه پیدا کردم. در این قسمت نقره من محرض شد ولی واقعا به طلا فکر می‌کردم چون قسمت سخت کار را پشت سر گذاشته بودم. در مقابله با چین کشور میزبان دو امتیاز عقب افتادم ولی با روحی خوبی که مربی‌ام ارباب در میدان به من می‌داد توانستم امتیازهای عقب افتاده را جبران کنمو با امتیاز سامبون (ضربه سه امتیازی) از حریف جلو افتادم در انتها چون امتیازاتمان مساوی شد بازی به وقت اضافه رسید که خوشبختانه در وقت اضافه 2 بر صفر این حریف قدرتمند را به زانو درآوردم.

وفایی در خصوص حریفان حاضر در رقابتها گفت: همه حریفان قوی و قدرتمند بودند اما ژاپن که مهد کاراته است از همه تیمها قویتر بود. تیم چین هم همراه ژاپن بود و بسیار خوب ظاهر شد. سطح مسابقات به قدری بالا بود که می‌توان آن را با مسابقات جهانی قیاس کرد.

وی در مورد داوری‌ها گفت: من در طول چند دور مسابقه‌ایی که داشتم در داوری به مشکلی برخورد نکردم چیز خوبی که وجود داشت این بود که داور وسط و داوران کنار زمین هیچ کدام از کشوری که دو حریف با هم مبارزه می‌کردند نبودند و داورانی از کشورهای دیگر به قضاوت می‌پرداختند.

وفایی افزود: البته این پیش می‌آمد که وقتی حریف کشور میزبان با خود میزبان امتیاز مساوی می‌گرفتند داور وسط به نفع چینی‌ها رای می‌داد که این هم دور از انتظار نبود.

وی ادامه داد: به لطف خدا من توانستم در این مسابقات خوب ظاهر شدم و سد حریفان قدرتمندی بگذرم. مربیان کشورهای دیگری گفتند فنی‌ترین بازیکن ایران، پریسا وفایی است که عملکرد بسیار خوبی دارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: داوران ایرانی و مربیان ایرانی کشورهای دیگر نیز می‌گفتند، تاکنون، در این چند سالی که به مسابقات آمده‌ایم، بانویی را ندیده‌ایم که اینگونه جنگنده باشد.

وفایی در ادامه گفت: کشورهای دیگر تمرینات دائمی دارند آنها از هم اکنون که مسابقات آسیایی به اتمام رسیده برای مسابقات آسیایی سال دیگر تمرین می‌کنند.

وی تصریح کرد: من از حالا برای لیگ آینده سازان و دسته یک تمرین می‌کنم تا با شرکت در این مسابقات آمادگی بدنی‌ام را از دست ندهم در کنار آن هم در باشگاه مهران ری نیز به تمرینات هفتگی می‌پردازم.

وفایی تاکید کرد: تمام نتایج خود را مدیون مربی‌ام، ارباب هستم که با تمام قوا در طول مدت برپایی اردوها با ما تمرین کرد و در خود مسابقات چین نیز به عنوان یک پشتیبان محکم ما را پوشش می‌داد و راهنمایی می‌کرد.



تمرینات ملی پوشان رده بزرگسال، ما را به تمرین بیشتر واداشت

وی در ادامه صحبتهایش تصریح کرد: همه بچه‌ها خیلی خوب کار کردند اما علت اینکه بچه‌های جوانان و امید بهتر عمل کردند این بود که تمرینات ما و رده سنی بزرگسال در اردوها همزمان بود، وقتی که ما کار آنها را می‌دیدیم، می‌گفتیم که آنها خیلی بهتر از ما کار می‌کنند، بنابراین بیشتر تلاش کردیم تا ما هم مثل آنها خوب عمل کنیم و من فکر می‌کنم یکی از علتهایی که ما خوب ظاهر شدیم تاثیری بود که کار بچه‌های رده بزرگسال در اردوها برما گذاشت.

باخت در یونان انگیزه‌ای شد برای پیروزیم در چین

وفایی اذعان داشت: در مسابقات تدارکاتی که در یونان برگزار شد در فینال به کشور قدرتمند مصر باختیم، که این باخت در من انگیزه ایجاد ک رد تا در مسابقات چین بهتر عمل کنم. این اتفاق مصداق عدو شود سبب خیر است که شکست من در برابر مصر آن هم در مسابقات تدارکاتی باعث شد که در مسابقات اصلی مصمم‌تر و بهتر کار کنم و پیروز شوم.

شاید اگر این اتفاق در یونان برایم نمی‌افتاد، در چین این نتیجه خوب را به دست نمی‌آوردم.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد