مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مدرس ارشد فدراسیون جهانی: ایران جزو پنج کشور برتر جهان در ورزش کاراته است

مدرس ارشد فدراسیون جهانی:
ایران جزو پنج کشور برتر جهان در ورزش کاراته است

مدرس ارشد فدراسیون جهانی کاراته گفت: کاراته ایران سیر صعودی خوبی داشته و خوشحالم که بگویم کاراته این کشور در جمع پنج کشور برتر جهان قرار دارد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، رافائل اورتگا در حاشیه برگزاری دوره استاژ داوری در سالن آمفی تئاتر مخابرات ارومیه در گفت وگو با ایرنا افزود: سطح کیفی و فنی کاراته ایران پیشرفت بسیار خوبی داشته به طوری که ایران در آسیا نیز به همراه کشور ژاپن جزو برترین های قاره کهن محسوب می شود.

اورتگا گفت: برگزاری دوره استاژ داوری و بالا بردن سطح علمی و عملی داوران ایرانی ارتقاء سطح کیفی و فنی کاراته را نیز موجب می شود، چرا که هر چه علم داوران به روزتر و دانش آنان پربارتر باشد، انتقال آن به ورزشکاران و برگزاری مسابقات نیز راحت تر انجام می شود.

وی در خصوص برگزاری مسابقات کاراته بین المللی به میزبانی ارومیه گفت: نظر خود را در خصوص این مسابقات پس از دیدن آن اعلام می کنم، ولی خوشحالم که به ایران آمده ام و از نزدیک شاهد برگزاری این رقابت ها هستم.

مدرس فرانسوی کمیته داوران فدراسیون جهانی کاراته افزود: نام ارومیه را قبلا نشنیده بودم و سعی می کنم در مدت چند روز اقامتم، این شهر را بیشتر و بهتر بشناسم.

وی افزود: بدون شک اگر قوانین و مقرراتی که من به داوران ایرانی انتقال می دهم در مسابقات بین المللی ارومیه اجرا شود به جرات می توانم بگویم که تحول و موفقیت خوبی در داوری صورت گرفته است.

اورتگا گفت: شاید تنها مشکلی که کاراته ایران را دچار افت می کند، عدم حضور تیمی کامل از این کشور در مسابقات جهانی بنا به دلایل مختلف از جمله مشکل ویزا است که اگر این مشکل هم به نحوی حل شود، شاهد پیشرفت های چشمگیر کاراته ایران در سطح جهان خواهیم بود.

اورتگا به منظور برگزاری آزمون و تدریس در استاژ بین المللی داوری کاراته امروز سه شنبه وارد ارومیه شد.

این کلاس داوری دو روزه تا درجه RA و ممتاز ملی طی امروز و فردا با حضور 120 داور از سراسر کشور در سالن آمفی تئاتر اداره مخابرات ارومیه برگزار می شود.

پنجمین دوره مسابقات بین المللی کاراته ارومیه در تمامی رده های سنی از روز پنجشنبه هفته جاری با برگزاری مراسم افتتاحیه در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه گشایش می یابد.

قضاوت این پیکارها بر عهده 40 داور است که 10 داور آن خارجی و 30 داور آن نیز داخلی هستند.

کره جنوبی، هنگ کنگ، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، عراق، تیم ملی ایران و تیم های منتخب کاراته استانهای کشور، تیم های حاضر در این دوره از رقابتها هستند.

هم اکنون اردوی تیم کاراته نوجوانان، جوانان و امید کشورمان در ارومیه در حال برگزاری است و در ادامه نیز اردوی تیم های ملی کره جنوبی و هنگ کنگ نیز برگزار می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد