مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

سمندر دوباره به فدراسیون کاراته بازگشت پروژه برکناری مخالفان

سمندر دوباره به فدراسیون کاراته بازگشت
پروژه برکناری مخالفان
اختلاف نظر با مدیران وزارت ورزش می‌تواند تیشه به ریشه یک فدراسیون بزند، حتی فدراسیونی که مدت‌ها از حاشیه دور شده و نتایج قابل قبولی کسب کرده بود.




استعفای محمدصادق فرجی از ریاست فدراسیون کاراته هنوز هم برای اهالی این رشته قابل هضم نیست. بازنشستگی آقای رئیس تنها دلیل نوشته شدن این استعفا عنوان شده، دلیلی که بیشتر بر ابهامات تصمیم گرفته شده می‌افزاید اینکه چرا مسئولان وزارت ورزش هیچ واکنشی نسبت به استعفای فرجی نشان نداده و سکان هدایت کاراته را یک بار دیگر به علیرضا سمندر سپرده‌اند.



رئیس ۱۴ ماهه
۹ آبان سال ۹۰ وزیر ورزش حکم سرپرستی فرجی را امضا کرد. در آن زمان کاراته با حواشی ریز و درشت بسیاری مواجه بود و حتی شرایطش از جودو نیز بدتر شده بود. منتها با آمدن سرپرست جدید مشکلاتی که از چند دوره قبل گریبان کاراته را گرفته بود حل شد و حواشی به حداقل رسید. سروسامان دادن کاراته و منتقدانش کار سختی بود که رئیس مستعفی به خوبی از پس آن برآمد. فعالیت‌های فرجی آنقدر مثمرثمر بود که در جلسه مجمع انتخاباتی ۱۳ تیر ۹۱ اکثریت آرا به او رسید؛ مجمعی که گویا آغاز‌گر اختلاف بین فرجی و وزارت بود. به غیر از جمع و جور کردن حواشی پرتعداد رشته مدال‌آور کاراته، فرجی و همکارانش توانستند انسجام و اتحاد ملی را به تیم ملی بازگردانند. حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت‌های کاراته دان و کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز مسابقات جهانی پاریس مؤید این موضوع است.

این در حالی است که جلب رضایت فدراسیون جهانی و کسب مجوز حضور بانوان با حجاب اسلامی در تاتامی رقابت‌های بین‌المللی از جمله دیگر موفقیت‌های اخیر فدراسیون کاراته است.

از ۱۳ تیرماه تا ۴ دی ماه رئیس ۴۳ ساله منتظر حکم ریاستش بود اما این حکم هرگز صادر نشد و این مسئله خلاف قانون است. در حالی که مجمع انتخاباتی بدون کوچکترین مشکلی برگزار شد اما دکتر عباسی هرگز حاضر نشد حکم ریاست فرجی را امضا کند. گفته می‌شود روز قبل از مجمع با تعدادی از رؤسای هیئت‌ها تماس گرفته شده تا به فرجی رأی ندهند تا گزینه وزارت رئیس فدراسیون کاراته شود!

بهانه‌ای به اسم بازنشستگی
تا پیش از این موضوع بازنشسته بودن در مواقعی استفاده می‌شد که مخالفان خواهان برکناری یک رئیس بودند و با استناد به این موضوع وزارت در پی حذف رئیس مربوطه برمی‌آمد، ترفندی که برای خلاص شدن از دست رئیس فدراسیون کاراته نیز به کار گرفته شد. محمدصادق ‌فرجی‌ پس از هفته‌ها تحمل بالاخره تسلیم خواسته وزارت ورزش شد و عطای کار را به لقایش بخشید. جالب‌تر اینکه رئیس مستعفی موضوع بازنشستگی را دلیل این تصمیم غیرمنتظره عنوان کرد. اما اصل ماجرا چیست؟
طبق این ادعا فرجی خبر داد سال ۹۰ تقاضای بازنشستگی‌اش را مطرح کرده، چیزی حدود یک سال و هشت ماه پیش.

سؤال اینجاست که چطور با گذشت این مدت تازه به یاد این مسئله افتاده‌اند! در این یک سال و چند ماه چرا مقامات وزارت اهمیتی به درخواست این رئیس ندادند. جدا از این رفاقت بیش از حد رئیس ۴۳ ساله با رئیس کمیته ملی المپیک موجب شد تا بعضی‌ها احساس خطر کنند. علی‌آبادی که ماه‌های آخر ریاستش را در کمیته پشت سر می‌گذارد در چند تورنمنت نیز فرجی و تیم ملی کاراته را هم همراهی کرد. قهرمانی آسیا در ازبکستان و مسابقات کاراته دان در ترکیه به فاصله دو ماه از یکدیگر برگزار شد و رئیس کمیته ملی المپیک با رؤسای اتحادیه آسیا نیز ملاقات‌هایی داشت. اولین جرقه اختلافات بین فرجی و وزارت زمانی زده شد که تیم ملی کاراته به مسابقات کاراته دان آلمان اعزام نشد و این در حالی بود که تدارکات لازم برای اعزام دیده و ویزای همه ملی‌پوشان نیز رسیده بود. پس از آن واگذاری سبک‌های آزاد کاراته به فدراسیون رزمی، آتش اختلافات را شعله‌ور کرد تا آنجا که فرجی مخالفت خود با این تصمیم را علنی اعلام کرد و هفته گذشته مجبور به نوشتن استعفای اجباری خود شد.

بازگشت به عقب
عصر روز چهارشنبه وزارت ورزش همان طور که انتظار می‌رفت حکم سرپرستی علیرضا سمندر را امضا کرد. او پیش از این نیز سکان‌دار فدراسیون کاراته بوده و علاوه بر داشتن کمربند سیاه دان ۷ بنیانگذار سبک شیتوریو نیز هست. سمندر در اولین اظهار نظرش پس از این انتصاب گفت: «ابلاغم را دریافت کرده‌ام و ان‌شاءالله از امروز کارم را شروع می‌کنم. اعضای فدراسیون مشغول انجام وظیفه هستند و کادر قبلی به کارش ادامه می‌دهد، همه باید کمک کنند تا کاراته به روز‌های خوب خودش برسد. من هم تلاش می‌کنم به نحواحسن برنامه‌های آقای فرجی را ادامه دهم. البته اولویت اول برگزاری انتخابی تیم ملی است تا ملی‌پوشان را برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی آماده کنیم. من همه مربیان را می‌شناسم و احتمال جابه‌جایی در کادر فنی کم است.»

به هر حال فدراسیون کاراته نیز دستخوش تغییرات اجباری شده است. انتظار می‌رود با آمدن سمندر با‌تجربه حواشی‌ای که مدت‌ها این رشته پرطرفدار رزمی به آن مبتلا بود دوباره گریبانگیر کاراته نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد