مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

برخی با تغییرات در کاراته به دنبال پست هستند

برخی با تغییرات در کاراته به دنبال پست هستند
بهنام‌فر: شاطرزاده همیشه در انتخابی‌ها بازنده بود/ دوستان با مدال برنز ما خانه گرفتند


مربی تیم ملی کاراته گفت: شاطرزاده همیشه در انتخابی‌ها بازنده بود و یکی 2 بار با لطف ناظریان در مسابقات جهانی به عنوان نفر تیمی حضور داشت.

مهران بهنام‌فر در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به انتقادهای شدید حسن شاطرزاده از عملکرد مربیان تیم ملی در مسابقات جهانی فرانسه، اظهار داشت: برای حضور در مسابقات آسیایی ازبکستان از همان روز اول، 5 مربی اختیار تام 5 وزن را داشتند. بنده مسئولیت هدایت ذبیح‌الله پورشیب، سامان حیدری و سجاد گنج‌زاده را برعهده داشتم. خوشبختانه در مجموع انفرادی و تیمی این بازیکنان 13 بازی داشتند که حاصل این مبارزات تنها یک باخت پورشیب و 12 بازی برد بود.


وی افزود: در آن مقطع جلساتی بین کادر فنی برگزار می‌شد که شاطرزاده پافشاری زیادی روی حامد زیگساری داشت. در حالی که سعید احمدی، زیگساری را در ترکیه شکست داده بود. شاطرزاده همیشه مدعی بود که اگر قرار بر این است که وی در مورد عملکرد وزن خود پاسخگو باشد از بین این دو بازیکن زیگساری را انتخاب می‌کند و همه مسئولیت این وزن را برعهده می‌گیرد. در واقع او هیچ اعتقادی به احمدی در آن مقطع نداشت.

مربی تیم ملی گفت: به نظرم اگر قرار بود طرح 5 مربی و 5 بازیکن ادامه داشته باشد، شاطر زاده زیگساری را انتخاب می‌کرد و همانطور که وی در مسابقات آسیایی شکست خورد در جهانی نیز شکست می‌خورد و همین مدال نقره‌ای که سعید احمدی در پاریس کسب کرده‌ را نیز از دست می‌دادیم.

مربی تیم ملی در ادامه خاطرنشان کرد: در ارتباط با اینکه هر کسی چقدر آزادی عمل داشته کاملا مشخص است که چقدر بازیکنان در اختیار مربیان بودند. در وزن 57 -کیلو‌گرم شهاب سلطانی هدایت ابراهیم حسن بیگی، سعید فرخی و هادی داودآبادی را در اختیار داشت. داود آبادی در انفرادی دور اول به کویت باخت و 2 بازیکن دیگر هم ضعیف‌ترین نمایش را در مسابقات آسیایی در قسمت تیمی از خود نشان دادند.

وی افزود: با فاصله یک ماه و نیم از حذف این مربیان، همان بازیکنان در مسابقات پاریس بهترین عملکرد را در بخش تیمی نشان دادند. این کاراته‌کاها همان بازیکنان قبلی بودند و تنها طراحی تمرینات آنها تغییر کرده بود. پس با این حساب نحوه تمرینات مربیان برکنار شده از پایه اشتباه بوده است.

بهنام‌فر در پاسخ به انتقاد شاطرزاده مبنی براینکه در دهه 70 از مربیان تیم ملی حمایت‌های زیادی می‌شده و به همین دلیل آنها توانسته‌اند مدال‌های جهانی کسب کنند، گفت: من فکر می‌کنم ناظریان در آن مقطع اگر قرار بود لطفی را شامل حال کسی کند، اول این لطف شامل حال شاطرزاده می‌شد. وی همیشه بازنده مطلق به علیرضا کتیرایی بود و هیچ‌ وقت نتوانست قهرمان کشور شود. همیشه در انتخابی‌ها بازنده بود و یکی 2 بار با لطف ناظریان در مسابقات جهانی به عنوان نفر تیمی حضور داشت. در مسابقات 2002 اسپانیا مدال برنز کسب کردیم و در آن مقطع شاطرزاده ذخیره تیم بود. وی به واسطه همان مدال وارد دانشگاه شد و حتی خانه هم گرفت در صورتی که حتی کوچکترین نقشی در آن موفقیت‌ها نداشت؛ چون ذخیره تیم بود.

بهنام‌فر در رابطه با اینکه شاطرزاده مطرح کرده که هر مربی در وزن 84+ و 84- بود کاراته همین نتیجه که در فرانسه کسب شده را کسب می‌کرد، گفت: یک بازیکن نداشتم و 3 بازیکن داشتم و روندشان تا پاریس ادامه داشت. باید در ارتباط با ذبیح‌الله پورشیب بگویم که وی فینال مسابقات جهانی را به دلیل تجربه کمی که داشت از دست داد. پورشیب پنجم جهان شد و در واقع برای کسب مدال برنز باخت.

وی افزود: بعد از من که آخرین مدال را در سال 2004 گرفته‌ام، کسی نتوانسته در این وزن مدال کسب کند. خیلی امیدوار بودم که پورشیب در این وزن مدال کسب کند، اما شانس با او یار نبود. البته عملکرد وی قابل دفاع بود. ما در پاریس 5 بازیکن در 5 وزن داشتیم که همه آنها برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت می‌کردند. حضور 2 فینالیست برای ما در فرانسه کار بسیار بزرگی بود. در ارتباط با مسابقات تیمی کار بزرگی را انجام دادیم و حتی مقابل تیم‌های صربستان و هلند بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشتیم.

مربی تیم ملی خاطرنشان کرد:‌ با نتایجی که ما در پاریس کسب کردیم، فکر می‌کردم که این صحبت‌ها در نطفه خفه خواهد شد، اما متاسفانه حالا با تغییراتی که در فدراسیون کاراته رخ داده است، هر کسی برای اینکه یک پست بگیرد، همه را تخریب می‌کند. در حال حاضر در خانه‌ نشسته‌ام و رئیس جدید اگر دوست داشت با من همکاری خواهد کرد. به هر حال او رئیس فدراسیون است و حق دارد با هر گروهی که تعامل دارد کار کند.

وی ادامه داد: من با سمندر ارتباط دارم، اما شاید او اصلا نخواهد با من کار کند، پس با این حساب من نباید بر علیه تیم ملی و فدراسیون جبهه بگیرم و منتقد شوم. انتقاد دل‌سوزانه قابل قبول است، اما این صحبت‌ها صرفا بهانه بوده و قابل پاسخگویی است.

بهنام‌فر در رابطه با حضور 20 ساله خود در تیم ملی، گفت: 20 سال در بالاترین رده برای تیم ملی بازی کردم، 8 دوره در مسابقات آسیایی شرکت کرده و 8 مدال کسب کردم، هر زمانی که در مسابقات جهانی شرکت کردم، با مدال به کشورم بازگشتم. برای پوشیدن پیراهن تیم ملی بارها و بارها در انتخابی‌ها مقابل حریفانم مبارزه کردم و هیچکس نبود که بتواند بهنام‌فر را شکست دهد با این حساب کسی نمی‌توند بگوید که من با رابطه وارد تیم ملی شدم.

وی در ادامه اظهار داشت: هر کسی باید در حد و اندازه خودش صحبت کند. نقد خوب قابل قبول است، اما در حال حاضر که رئیس جدید آمده و احتمال تغییرات در کادر فنی وجود دارد این نقدها دقیقا مشخص است که برای چیست. ما از هیچکس طلبی نداریم و تیم ملی ارثیه پدری ما نیست و من هم کارنامه‌ام برای همه روشن است.

مربی تیم ملی کاراته گفت: ناظریان برای تیم ملی خیلی زحمت کشیده من وی را خیلی قبول دارم، اما اینکه شاطرزاده گفته مربیان فرمانبر بودند خیلی حرف ناشایستی است. چون همیشه من و ناظریان اختلاف نظر داشتیم. البته همین اختلاف‌ نظرها باعث پیشرفت کاراته شده است به شرط اینکه در جهت مثبت باشد نه در جهت تخریب کاراته.

وی در پایان گفت: در رابطه با تیم نفت، بنده بازیکن هستم و نمی‌توانم در مورد مسائل فنی پاسخگو باشم و تنها این را می‌توانم بگویم که جدول مسابقات همه چیز را نشان می‌دهد.


بیشتر: ورزش ایرانی: بهنام‌فر: شاطرزاده همیشه در انتخابی‌ها بازنده بود/ دوستان با مدال برنز ما خانه گرفتند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد