مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

تغییرات بی پایان در کاراته آرامش به مذاق کاراته سازگار نیست

تغییرات بی پایان در کاراته/
آرامش به مذاق کاراته سازگار نیست/

نزدیکی به علی آبادی فرجی را استعفا داد!
رئیس فدراسیون کاراته در حالی از سمت خود استعفا داد که علت این کار بازنشستگی وی عنوان شده ولی به نظر می رسد رابطه نزدیک او با رئیس کمیته المپک در استعفایش بی تاثیر نیست!



به گزارش خبرنگار مهر، صادق فرجی آبان ماه سال گذشته در پی استعفای سید عباس احمد پناهی سکان هدایت فدراسیون کاراته را برعهده گرفت و در مدت نزدیک به 14 ماه، آشفته بازار کاراته را سامان داد و با ایجاد آرامش موفق شد این رشته پرطرفدار را به سوی جلو هدایت کرده که نشانه بارز آن موفقیت در مسابقات جهانی پاریس و کسب مجوز حضور بانوان محجبه در مسابقات جهانی بود.

کاراته در حالی که روزهای پرحاشیه را فراموش می کرد یکبار دیگر دستخوش تغییراتی شد که می تواند نوید بازگشت تنش و حاشیه باشد. فرجی با اعلام اینکه با بازنشستگی وی موافقت شده از سمت خود کناره گیری کرد تا بازهم شاهد استعفایی اخراج گونه باشیم. اینکه چه کسانی نمی خواهند کاراته در سایه آرامش به کار خود ادامه دهد مشخص نیست ولی حضور شش رئیس و سرپرست در طول هشت سال گذشته نبود ثبات مدیریت مشکلات متعددی را متوجه این فدراسیون کند.

از سال 1361 تاکنون 11 نفر پشت صندلی ریاست در فدراسیون کاراته نشسته اند که بعد از حبیب الله ناظریان که نزدیک به 15 سال مسئولیت را برعهده داشت، سایر نفرات عمر طولانی در مدیریت نداشته اند.

سمندر، عالمی، کتیرایی، آهی، پناهی و فرجی از سال 83 تا 91 سرپرستی یا ریاست در کاراته را تجربه کرده اند که فقط سمندر سه سال دوام آورد و سایر نفرات چیزی نزدیک به یکسال سکان هدایت کاراته را در اختیار داشتند.

با این شرایط به نظر می رسد چیزی غیر از نتایج و دستاوردها برای نشستن روی صندلی ریاست در کاراته مد نظر است! چرا که اگر چنین بود بدون شک مدت مسئولیت فرجی باید همچنان تداوم پیدا می کرد.

اما اینکه گفته می شود فرجی به دلیل بازنشستگی از سمت خود استعفا داده تنها برای توجیه و جواب دادن به رسانه هاست و اهالی کاراته را قانع نمی کند. محمد صادق فرجی رابطه خوبی با رئیس کمیته ملی المپیک داشت. علی آبادی چندین بار در مسابقات معتبر جهانی و آسیایی حضور پیدا کرد و با مسئولان رده بالا این رشته به مذاکره نشست و شاید دریافت مجوز بانوان نیز نتیجه همین نشست ها بود.

در این مورد گفته می شود که این رابطه نزدیک برای برخی مسئولان وزارت ورزش و جوانان مورد انتظار نبوده و از آنجایی که رابطه این دو نهاد تصمیم گیرنده برای ورزش کمی تیره است، فرجی هم از سمتش استعفا کرد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد