مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

آشنایی باشین بوکان-گوجویواوکیناوایی کن دو ژاپن shinbukan.ir

 شین بوکان 

 شین بوکان امروز از معتبرترین مراکز آموزش هنر های رزمی اصیل ژاپن در ایران محسوب می شود و چهار رشته :

· کاراته ـ سبک گوجویواوکیناوایی

· کن دو ژاپن

· ایی آی دو ـ سبک موسوجیکیدن ایشین ریو

· آی کی دو ـ سبک تومی کی ریو

را در بر میگیرد.

برای آشنایی شما ، در اینجا تاریخچه مختصری از چگونگی تاسیس و بنیانگذاری آن در ایران تقدیم می شود:

نخستین دوجو

شین بوکان را استاد سلیمان مهدیزاده در سال 1356 ه.ش برای نخستین بار در ایران پایه گذاری کرد. وی که زیر نظر استادان صاحب نام ژاپنی همچون استاد توچوکا در ایی آی دو، استاد فقید نیشی یاما در کن دو، استاد یاما موتو در کاراته و استاد یاما گوچی در آی کی دو به فراگیری هنرهای رزمی اصیل ژاپن اشتغال داشت، در آن سال و پس از مدتها تلاش و برنامه ریزی نخستین دوجو را در یکی از منطقه های تهران تاسیس کرد . در سال 1358 شین بوکان به سالن شمشیر بازی مرکز هنر های رزمی وقت آن زمان و سپس سالن بادی مجموعه شهید شیرودی تهران انتقال یافت.

استاد مهدیزاده در این دوجو، آموزش هنر های رزمی را با تدریس فنون و تکنیک های کن دو ( هنر شمشیر زنی ژاپنی ) آغاز کرد. سال 1363 وی در اجرای توصیه های استادانش برای تکمیل آموخته ها ی خود تصمیم به اقامت در ژاپن گرفت و در سال 1364 (1985میلادی) پس از کسب اجازه از اساتید ژاپنی، شین بوکان را به طور رسمی در توکیو نیز تاسیس کرد. علاقه مندان ژاپنی نخستین شاگردانی بودند که به وی پیوستند.

استاد مهدیزاده در سال 1374 به ایران بازگشت و دفتر مرکزی شین بوکان را به تهران منتقل کرد و لذا باشگاه توکیو به شعبه نمایندگی تبدیل شد که همچنان دایر و فعال است.

شین بوکان امروز با تلاش های شیهان سلیمان مهدیزاده ، تنها مرجع رسمی فدراسیون کن دو ژاپن (AJKF) و فدراسیون جهانی کن دو (FIK) در ایران است. شین بوکان که یگانه عضو ایرانی فدراسیون ایی آی دو ژاپن (NIR) و عضو فدراسیون آی کی دو (سبک تومی کی ریو) ژاپن هم به شمارمیرود، در ایران زیر نظر فدراسیون کاراته و فدراسیون ورزشهای رزمی ایران فعالیت دارد و نمایندگی های آن در مراکز استان ها و بیشتر شهر های کشور در حال گسترش است.


منبع : shinbukan.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد