مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

نبرد 90 کاراته کای برتر جهان در تاتامی کامبت گیمز

از فردا و با حضور نمایندگان کشورمان در سن پتربورگ روسیه آغاز می شود؛
نبرد 90 کاراته کای برتر جهان در تاتامی کامبت گیمز

ملی پوشان کاراته کشورمان که برای حضور در دومین دوره بازیهای جهانی رشته های مبارزه ای موسوم به کامبت گیمز روز جمعه تهران را به مقصد سن پترزبورگ ترک کرده بودند، پس از انجام یک تمرین سبک، از فردا به مصاف رقبای خود می روند.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته کامبت گیمز در حالی با حضور 90 ورزشکار از 36 کشور از فردا (روز یکشنبه 28 مهر) در سن پتربورگ روسیه آغاز می شود که کاراته ایران با 5 نماینده ( 3 نفر در بخش مردان و 2 نفر در بخش زنان) در این رقابتها حضور دارد.

در مسابقات کاراته کامبت گیمز که در دو بخش کومیته و کاتای انفرادی برگزار می شود، فدراسیون جهانی از دارندگان نشان طلا و نقره آخرین دوره مسابقات جهانی که در پاریس فرانسه برگزار شد و طلایی های آخرین دوره مسابقات هر قاره و قهرمانان ونایب قهرمانان بازیهای جهانی که تابستان امسال در کلمبیا برگزار شد، دعوت بعمل آورده است.

بر اساس دعوت فدراسیون جانی و در وزن منهای 60 کیلو گرم که نام امیر مهدی زاده مرد طلایی رقابتهای جهانی 2012 نیز در بین دعوت شده ها دیده می شد، اما بدلیل سپری کردن دوران پس از مصدومیت قادر به شرکت در این رقابتها نشد. داگلاس سانتوز از برزیلی دارنده مدال طلا و نقره جهان در سالهای 2010 و 2012 از برزیل، کالوین کالینس نایب قهرمان اروپا و نفر سوم جهان از لیتوانی، مهدی بیرودا قهرمان افریقا از مراکش و آیکوت کایا نفر اول اروپا در سال 2013 از ترکیه نفرات شاخصی هستند که در این وزن برای کسب نشان طلا با هم به جدال خواهند پرداخت.

در وزن منهای 67 کیلو گرم، سعید احمدی با نشان نقره جهان در سال 2012 باید به جنگ حریفانی چون ویلیام روله کاپیتان فرانسه که در سالهای اخیر مدالهای جهانی و قاره ای را کسب کرده،، محمد حنفی مصری که در فینال جهانی پاریس بر احمدی فائق آمد و قهرمان شد، ردون کاسکسو قهرمان افریقا از مراکش که در 9 ماه گذشته دو بار رودروی احمدی قرار گرفته ( یک برد و یک باخت)، رینات ساگاندیف، قهرمان سال 2012 آسیا از قزاقستان،دیمتریوس تریانیافیلیس، قهرمان جهان در سال 2010 و قهرمان اروپا از یونان، تسوناری یاهیروی، کاراته کای ژاپنی تبار استرالیا و خوزه رامیرز قهرمان پان امریکن از کلمبیا برود.

مبارزات وزن منهای 84 کیلو گرم به حضور علی فداکار قهرمان سال 2012 با آسیا و قهرمانان صاحبنامی همچون کنجی گرایلون دارنده طلا جهان و اروپا در سالهالی 2012 و 2013، اسلوبودان بتویچ، قهرمان و نایب قهرمان جهان در سالهای 2008 و 2010 از صربستان، هانی شاکر کشتا قهرمان افریقا و دارنده برنز جهان در سال 2010 از مصر، دیمیریوس تزانوس قهرمان و نایب قهرمان اروپا در سالهای 2012 و 2013 از یونان و ریوتاروآراگی نایب قهرمان آخرین دوره مسابقات جهانی از ژاپن پیکار کند.

در وزن به اضافه 84 کیلو گرم ذبیح اله پورشیب با پشتوانه چهار طلای مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی باید با انس ارکان قهرمان جهان و اروپا در سالهای 2012 و 2013 از ترکیه، استفانو مانیسکالکو دارنده 5 مدال رنگارنگ رقابتهای جهانی از ایتالیا، شاهین آتاموف از آذربایجان، الفوزاری قهرمان افریقا از مراکش و آنگل کاستلینو قهرمان پان امریکن از دومنیکن مبارزه خواهد داشت.

در بخش بانوان نیز کاراته ایران دو نماینده دارد؛ نازیین دوستی در وزن منهای 50 کیلو گرم و حمیده عباسعلی در وزن به اضافه 68 کیلو گرم، دو کاراته کایی که سال گذشته با کسب مدال طلا رقابتهای قهرمانی آسیا در ازبکستان جواز شرکت در کامبت گیمز را بدست آورده اند.

دوستی که به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته، در تاتامی کامبت گیمز حریفان صاحبنامی را پیش رو دارد که در صف اول این سرشناس ها باید از الکساندر رچیا قهرمان سال 2010 2012 از فرانسه، سراپ اوزچلیک از ترکیه با سه مدال رنگارنگ مسابقات قهرمانی اروپا، لی هونگ نایب قهرمان و نایب قهرمان سالهای 2010 و 2012جهان از چین، کاستالینو گونزالس، قهرمان پان امریکن و نفر سوم جهان در سال 2010 از گواتمالا، بتیا پلانک از اتریش و ماریا الکساندیس از استرالیا، نفراتی هستند که کاراته کای سبک بانوان کشورمان باید در تاتامی کامبت گیمز دیدار کند.

اما حمیده عباسعلی در سنگین وزن هم حریفانی صاحبنامی پیش رو خواهد داشت. نادگ ایت ابراهیم قهرمان جهان در پاریس 2012 و دارنده سه مدال طلا، نقره و برنز از رقابتهای قاره ای از فرانسه، گرتا ویتلی نایب قهرمان اروپا در سالهای 2012 و 2013 و دارنده نشان طلای جهان در سال 2010 از ایتالیا، فاتن آیسا قهرمان جوانان جهان و قهرمان افریفا از تونس، ماسا مارتینویچ بانوی برنزی کاراته جهان از کرواسی و نمایندگان برزیل و نیوزیلند، کاراته کاهایی هستند که عباسعلی برای عبور از آنها باید تمام توان خود را بکار گیرد.

مسابقات کاراته کامبت گیمز از فردا با برگزاری مبارزات وزن منهای 50 بانوان و 67 کیلو گرم آقایان آغاز می شود که طی آن نازیین دوستی و سعید احمدی باید به روی تاتامی بروند.

نظرات 1 + ارسال نظر
شکوفه 1392,08,12 ساعت 21:58

مرسییییییییییییییییی عااااااااااالی بود بیستویک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد