مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

مجله رزمی کاراته (Karate Martial Arts Magazine)

اخبار کاراته ، آموزش و اطلاع رسانی

ترکیه فاتح کاراته قهرمانی اروپا شد؛ شکست والدسی و طلای آقایف

ترکیه فاتح کاراته قهرمانی اروپا شد؛
شکست والدسی و طلای آقایف

چهل و هشتمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی اروپا با درخشش کاراته کاهای ترکیه، هنرنمایی دوباره رافائل آقایف و شکست دور از باور لوکا والدسی اسطوره کاتای جهان همراه شد.

 مسابقات قهرمانی اروپا باحضور 689 کاراته کا از 45 کشور در بوداپست پایتخت مجارستان برگزارشد که درپایان تیم ملی ترکیه باکسب 4 طلا، 2 نقره و 4 برنز به مقام قهرمانی دست یافت. فرانسه قهرمان جهان در سال 2012 با 4 طلا، 2 نقره و یک برنز نایب قهرمان شد.
اسپانیا با اتکا بر کاتاروهای خود با 3 طلا و یک برنز در جای سوم ایستاد. ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی دوره گذشته با یک طلا، 4 نقره و 3 برنز در مکان چهارم جدول رده بندی قرار گرفت.
در کاتای انفرادی که شکست لوکا والدسی همه چیز را تحت تاثیر قرار داده بود کوئینترو از اسپانیا بر سکوی اول ایستاد. وو مین داک از فرانسه بر سکوی دوم قرار گرفت، این فرانسوی ویتنامی‌الاصل آذر ماه سال گذشته در رقابتهای قهرمانی جهان در پاریس نیز مدال نقره را به گردن آویخته بود. روی سکوی سوم، والدسی به همراه یامان از ترکیه ایستادند.

در کاتای تیمی و در شرایطی که ایتالیا تیمی را روانه بوداپست نکرده بود مقام قهرمانی به اسپانیایی‌ها رسید که موفق شدند در فینال تیم کاتای آلمان را شکست دهند. روی سکوی سوم تیم‌های روسیه و ترکیه ایستادند و مدال برنز را بین خود تقسیم کردند.


در مبارزات انفرادی کومیته مردان و در وزن منهای 60 کیلوگرم کایا از ترکیه نشان طلا را از آن خود کرد. هایمان از آلمان به مقام دوم دست یافت، کالوین کالینز تک چهره معروف کاراته لیتوانی به همراه کاستروس از یونان عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

در وزن منهای 67 کیلوگرم ویلیام روله کاپیتان کهنه کار فرانسه ناکامی خود در جهانی 2012 را با کسب نشان طلا در جام چهل و هشتم اروپا جبران کرد. او در فینال عمر کرم اوغلو از ترکیه را شکست داد. مجار‌های میزبان که انتظار داشتند کواکس کاراته کای با تجربه خود را در این میدان طلایی ببینند انتظاراتشان برآورده نشد و کاپیتان شان را به همراه باجرامی از سوئیس بر سکوی سوم دیدند.

اما دیدار بزرگ در وزن منهای 75 کیلوگرم رخ داد؛ آنجا که دو فینالیست رقابتهای جهانی فرانسه یک بار دیگر و در نیمه نهایی قهرمانی اروپا رودرروی هم قرار گرفتند.دریک سوی میدان رافائل آقایف حضور داشت و در سوی دیگر لوییجی بوسا از ایتالیا. بوسا که سال گذشته آقایف را از رسیدن به چهارمین مدال طلای جهانی خود محروم کرده بود، این بار چاره‌ای جز شکست سنگین 4 بر صفر مقابل آقایف کوتاه قامت اما تند و تیز پیدا نکرد.
رافائل برای تکمیل موفقیت خود در تاتامی بوداپست در فینال رنه اسمال از هلند را شکست داد و مرد طلایی نام گرفت. یاگی از ترکیه دیگر کاراته کای موفق وزن منهای 75 کیلوگرم بود که به همراه بوسا روی سکوی سوم قرار گرفت.

در وزن منهای 84 کیلوگرم کنجی گرایلون فرانسوی موفق شد با پیروزی 5 بر 2 مقابل تزانوس از یونان مدال طلا را به اردوی فرانسه بیاورد. کنجی در پاریس 2012 نیز موفق شده بود تنها طلایی میزبان مسابقات در کومیته انفرادی مردان باشد. در این وزن آرکانیا از گرجستان و یاکوبی از مقدونیه مدال برنز را بین خود تقسیم کردند.


در وزن به اضافه 84 کیلوگرم و در حضور دو غول بزرگ کاراته اروپا یعنی جاناتان هورنه آلمانی با 4 طلای اروپا و استفانو مانیسکالکو دارنده 5 نشان رنگارنگ از رقابتهای قهرمانی جهان از ایتالیا، این انس ارکان از ترکیه بود که همه را مقهور قدرت خود کرد.او که تا فینال فقط سه امتیاز تکنیکی از دست داده بود، به راحتی 8 بر صفر مانیسکالکو را در فینال شکست داد تا به عنوان قوی‌ترین کاراته کای اروپا در سال 2013 لقب بگیرد. هورنه آلمانی و ویاس پرتغالی مشترکا روی سکوی سوم ایستادند.

اما در کومیته تیمی و در حالی که انتظار می‌رفت با درخشش کاراته کاهای ترکیه همراه باشد اما در نهایت این تیم فرانسه بود که در فینال با پیروزی سه بر صفر مقابل بوسنی هرزگوین سرود قهرمانی خواند. آلمان و اسلوونی هم مشترکا سوم شدند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد